• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Spray and Wipe droogwassen

Mikeh

Detailing rookie
1 jul 2010
3
0
Goeiedag.

Ik zit met het volgende probleem, ik rij in een s320 cdi, en die heeft standaard links en rechts een uitlaat met de pijpjes gericht naar beneden.

Ik heb dit laten aanpassen en er sierstukken aan laten lassen die recht naar achter wijzen :jippie

Nu heb ik na 300km rijden al een laagje roet op mijn achterkant, vooral als het geregend heeft is dit duidelijk zichtbaar...nu rij ik best wat km's en wil ik de auto niet om de 2 dagen wassen.

Zou ik met Poorboys World Spray and Wipe de achterkant kunnen wassen met een microvezel doek, eigenlijk is het alleen de roetlaat eraf vegen.

Ik ga het niet echt goedkeuren en het zal niet geweldig goed zijn voor je lak, maar mogenlijk is het wel. Voldoende product gebruiken en heel lichtjes vegen.

Steken ze wellicht net even te ver uit, maar dat ter zijde.
Zou dan een spuitflacon met water vullen, die als eerste spuiten ( ergste zooi ) en dan de S&W + doek.

... dan geef je te veel gas.... :-b :-"

OK, nu ff serieus:
Ik rij zelf een Leon TDI, ook met een recht uitlaateindstuk. Maar ik heb geen last van roetaanslag op de achterkant van de auto. Wel van een zwarte uitlaat...
Heeft een S klasse trouwens geen roetfilter?

Misschien de roetuitstoot eens na laten kijken in de garage... Hoge km stand wellicht? Verstuivers aan hun eind? Brandstofpomp? (ik noem maar wat...)

Overigens ben ik van mening: Roet is goed.... :lol

meuh

Ik zie dat jouw auto zwart is, de mijne is Zilvergrijs... :D

En er zit geen roetfilter op, anders zou het wel een hoop schelen. Heb jij er wel een roetfilter op?

Nee, hier ook geen roetfilter.

Roetaanslag kun je trouwens ook op een zwarte auto zien, de lak ziet er dan ter plaatse doffer uit, en je krijgt een zwarte washmitt tijdens het wassen. :)_[]

Alleen de uitlaat is zwart aan de binnenkant, verder geen roet op de achterkant van de auto.

of een (diesel)auto zwart uitslaat achteraan of niet heeft meer te maken met de luchtstroom dan met een recht/gebogen/... uitlaatstukje.
veel auto's zijn zo airodynamisch ontwikkelt dat de luchtstroom die onder de auto gaat achteraan onder de bumper onderuitkomt en dan terugkeert richting achterkant van de wagen, dit is heel hard merk/type afhankelijk. de eene ontwerper zorgt voor snelle doorstroom de andere om die terugkerende luchtstroom....het hangt maar af hoe de ontwerpers gezind waren op die dag :-b

meer info over dit princiepe en vooral de waarom : http://www.gizmag.com/aerodynamic-long-tail-improves-fuel-efficiency-15/13678/

ik zou eerder ook eerst sprayen met water(en eventueel een heel kleine hoeveelheid autoshampoo.... dus in je spuitbus die verhouding die aangegeven word ook echt aanhouden... dan kom je meestal uit op echt een paar druppels...maar doe je een paar druppels teveel dan strip je weer je waxlaag wegens te hoge concentratie wasmiddel :-p ) en dan pas detail spray

Overigens ben ik van mening: Roet is goed....

Blowing coal! Moet je onze Mack V8's zien onder volbelasting met 50 ton hout! Open uitlaten, dikke klappen en lekker veel roet.

EGR niet verstopt? Staan die CDI's bekent om.