• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nu wou ik eigenlijk even een aantal zaken op rij zetten, aangezien ik het op het forum niet meer zo goed vinden kan :schaam

Ik wou juist weer wat nieuwe producten aanschaffen...
Maar nu wou ik onderstaande producten als vervanger voor wat ik al heb.

dus:

Poorboys World - Natural Look Dressing -> als vervanger voor de Meguiar's quick interior detailer.

Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus -> als vervanger voor de Meguiar's ultimate quick detailer.

Poorboys World - Spray and Wipe -> als vervanger voor de Meguiar's nxt glass cleaner.

Poorboys World - Spray & Gloss -> als vervanger voor de Meguiars quick detailer mist & wipe (bv. kleien)


Heb ik dit zo'n beetje goed in mijn koppie zitten...? :weetniet

Of hebben jullie nog andere suggesties ?:roll
 
last touch ipv de spray and gloss?

redelijk goedkoop in aanschaf ( alleen 1e aanschaf is iets duurder ivm spraybottle en sprayer) maar is aan te lengen naar 1:1 dus met 1 fles heb je in verhouding veel meer materiaal..

maar wordt PB nu niet te veel overhyped??? bedoel als je de producten hebt en je hebt er nog veel van, waarom dan overstappen op iets anders.. denk dat je met veel artikelen echt niet veel verschil zal merken

ik zou bijv totaal niet het nut er van in zien om mijn halve fles NXT glasreiniger te laten staan om de poorboys te kunnen gebruiken.. kijk als het op is dan is het wat anders natuurlijk..
 
Mmmh, komt toch weer die Last Touch om de hoek :roll Ben al niet meer zo Meguiar's Addict :weetniet

En zovaak klei ik ook niet, daarnaast doe ik bijna alleen mijn eigen auto... en soms eens die van mijn broertje of mijn ouders..

Jah, maar ik loop voorruit op de zaken ;)

Deels heb ik bijna op, en zal ik nu nog niet gaan bestellen, maar zoek alwel informatie daarover :) + de SSR Serie leek mij ook wel wat, aangezien ik eigenlijk nog helemaal niets in die richting heb, om heel mijn auto kras en swirlvrij te krijgen Want door mijn step1 en step2 ben ik al heen, en dat hielp totaal niets op mijn auto. Dus vandaar!

En zelf was ik al zeer te spreken over de Leather Stuff + Trim restorer... vandaar ook mijn keuze richting Poorboy's en het lieft blijf ik eigenlijk bij 1 merk. en bij Meguiar's voel ik niets bij, dat vind ik nog meer Overhyped dan Poorboy's eigenlijk :schaam
 
Ik gebruik beide (eigenlijk zelfs meer merken dan die 2), poorboys heeft goede producten die gelijk zijn aan Meguiar's en Meguiar's heeft bepaalde dingen die ik beter vind (zoals de glass cleaner). Ik gebruik niet 1 merk, is ook onzin om dat te gaan doen. Ik gebruik wat ik lekker vind werken, en zo moet het ook zijn. LT is nog steeds 1 van mijn favo's! :heart_eyes:
 
Maar goed, ik zou eigenlijk ook niet zonder de wheel brightner kunnen hoor, dat vind ik beter dan zo'n wheel sealant, aangezien ik ze toch elke 2 weken wel schoonmaak, heeft het voor mijn geen nut, om ze steeds in te waxen... en omwille dat het "makkelijker" zou gaan, da's leuk en aardig, maar waarom zo moeilijk doen, en als nog met een sopje te werk moet gaan om ze schoon te krijgen, kan je net zo goed in een keer met je flesje wheelbrightner aan de slag, dan ben je maar 1x bezig ook....:roll
 
Je haalt nu twee dingen door elkaar... Wheel Brightener is een velgenreiniger, Wheel Sealant is een Sealant/wax, dat zijn 2 totaal andere dingen.
Sinds ik wheel sealant gebruik, staat mijn WB werkenloos in de kast, ik heb alleen nog maar een sopje met shampoo nodig om de velgen te doen.
De sealant breng je eens in de 6 a 8 weken aan en je bent klaar! Is op den duur ook beter voor je velgen. een velgenreiniger blijft een agressief schoonmaakmiddel.
 
Hmm, daar zit ook wel weer wat in ja :schaam

anyway, voor wat kan je LT allemaal gebruiken dan behalve kleien ? :roll

dan vervalt lekker die ene van PB spray en gloss dus :)

Want dan doe ik eerst lekker de SSR 1, 2.5 en 3 (want daarin heb ik nog niets)
 
Last Touch kun je onverdund gebruiken als detailer spray om je auto na het wassen na te lopen, het is hetzelfde als de Quick Detailer of de Speed Detailer van Meg's, alleen is LT uit de Pro lijn van Meg's
 
Jeetje, jongens, of jullie kunnen mij zo snel ompraten, of ik laat mij zo snel inpappen :weetniet

Begin nu meer voordelen te zien uit 1 product, waarvan ik nu nog 2 of zelfs 3 producten van heb staan :grinning:

Dat gezamelijk, met een andere serie van een ander merk, maakt het wel een compleet lijstje zeg :)

(als ik dus bepaalde producten weg denk, die ik nog gebruik nu, maar bijna leeg zijn) :party:

En uiteindelijk, zullen hier geen consumenten producten van meguiars meer komen.
Puur alleen detailer lijn (denk aan WB, APC en LT) + dan enkel wat producten uit de PB lijn (SSR Serie, TR, LS)
 
naja, als je logisch redeneert dan heeft bijv de LT meer voordelen miz dan een andere detailerspray..

van 0,5 liter kun je 1l klei lubricant maken, en de andere halve liter gebruik je als quick detailing spray.

heb zelf ook 2 flesjes staan, en werkt perfect...

en wat je zegt over het overhyped zijn van megs, tsja, ze hebben gewoon altijd hier in NL het alleenrecht gehad met detailling materiaal.. en ze hebben over het algemeen ook zeer goeie producten

nu komen er (betere) alternatieven die prijstechnisch ook nog eens interessant zijn... en ik heb het idee dat mensen dan soms meegaan in het enthausiasme van een ander terwijl ze zelf al tevreden waren met bijv hun producten van meguiars..

maar je liet het net zo merken in je 1e post dat je helemaal hotel de botel was over PB en nu al je meguiars spullen liets staan om alles van poorboys te hebben.. maar goed, dat was dus beetje mijn foute intepretatie.. :schaam

ik vind inderdaad ook dat je gewoon moet werken met wat jij fijn vind werken... sommige producten daar zweert de 1 bij, waar de ander het maar een rotproduct vind... :)^
 
en prijstechnisch, is heel de ssr serie ook wel aantrekkelijk, en toch zijn er lovende verhalen over :)

Maar ik ben gek, als ik eerst mijn producten niet opmaak natuurlijk :p
Wil het wel een beetje overzichtelijk houden hier, en daarnaast moet ik voor nu ook sparen voor het schoolgeld komend schooljaar :roll En ik heb ook geen kennis gemaakt met M83 en dat soort dingen, en die houden mij ook tegen omdat ze zo verrekte duur zijn...

En voor wat ik nu heb, kan ik niet verder kwa krassen/swirls te verwijderen :( Voor de rest wel allemaal goeie dingen voor heel de auto, dus prijstechnisch, en omdat mij de leather stuff en trim restorer bevallen toch de ssr1 2.5 en 3 besteld voor nu, met een mini powerball. (deze is voor de mothers power polisch, oftwel mijn uitlaat) :party:

Dan maak ik uiteraard eerst gewoon mijn andere producten op, en zie dan wel weer 's :)
 
Jeroentje zei:
oorboys World - Natural Look Dressing -> als vervanger voor de Meguiar's quick interior detailer.

Geen goede vergelijking, de PB NLD is zoals het zegt een dressing, de Meg's is een detailer en dressed nauwelijks.
De PB NLD is wel de tegenhanger van de Meg's Natural Shine en NXT Tech Protectant.
 
Is de PB Spray and Wipe niet eerder de tegenhanger van de Meg's QD? Werkt overigens super. Groot voordeel van PB is dat het in de volle zon gebruikt kan worden. In het verleden wel eens de Gold Class Clear wax telng laten drogen (in de zon). Dat was geen pretje om dat weer mooi te krijgen.
 
Als het is om te kleien, dan zou ik geen spray and gloss gebruiken, maar wel spray and wipe. Die bevat iets meer glijmiddel en zorgt ds voor prettiger werken bij het kleien. De spray and gloss bevat iets meer glansdelen. In deze stap zijn die mijns inziens overbodig omdat je toch nog gaat opnieuw wassen, (polijsten, )voeden en beschermen.
 
Ik vind spray & wipe trouwens ook handiger voor het nalopen na het wassen of even snel oppoetsen tussendoor.
De QD+ streept, ga net zo lief beetje boosten met wax. Vind die echt geen aanrader. De Meg NXT glasscleaner is toppie, die vervang ik niet voor PB.
Maar gebruik em niet zo vaak aangezien mn ramen nu in de ClearVue van Turtle staan. Dat glanst al mega.
 
Poorboys World - Natural Look Dressing -> als vervanger voor de Meguiar's quick interior detailer.

Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus -> als vervanger voor de Meguiar's ultimate quick detailer.

Poorboys World - Spray and Wipe -> als vervanger voor de Meguiar's nxt glass cleaner.

Poorboys World - Spray & Gloss -> als vervanger voor de Meguiars quick detailer mist & wipe (bv. kleien)


Komt ie:

Spray & Wipe kan je gebruiken voor kleien, glas, lak, chroom en zelf je interieur! Spray & Gloss kan ook, maar de Wipe is gladder en veiliger voor de zwaardere kleibeurt.

QD+ heeft Carnauba en moet je dus een beetje uitpoetsen, maar qua bescherming en beading lijkt het op UQD.

Natural Look is erg mooi, maar is - zoals Dennis zegt - een dressing. De Interior Detailer van Meguiar's maakt alleen schoon en voegt niets toe. Je kan de Spray & Wipe hier ook voor nemen, ik vond het geslaagd werken.
 
Oh, duidelijk verhaal Tim :-"

Alleen kom er net achter, dat ik nog geen goeie soort van, "polish" heb om alvast een voorlaagje op te brengen alvorens ik er een wax op gooi.

Alleen nu zijn er 3 keuzes:"

White Diamond
Black Hole
en de Professional Polish (+ die andere 3 polisches nog)

Iets zegt mij, dat de laatste (polish) overbodig is

Dus zou ik kunnen kiezen tussen WD en BH...

Ik zeg dat mijn auto een warme kleur heeft, (Rood) :schaam
Foto kan ik nu niet bij, omdat Photobucket maintenance heeft :(

Wat zeggen jullie ? :party:


(maar nogmaals, ik koop niet teveel producten, maak echter eerst mijn "oude" producten op (en scheelt dat ik mijn buurman overstag heb laten gaan, dus ben ook al een paar producten kwijtgegeven.) :schaam
En doe het juist alvast om wat informatie op te doen, alvorens ik toch echt aan bestellen toe zal komen ;)
 
Yup, en dan de EX-P erop als sealant! Werkt errug mooi... :ja

Gebruik zelf (na de SSR lijn) ook de Black Hole, met de EX-P er overheen om hem duurzaam te sealen. Dat geeft al mega glans, en dan heb je (desgewenst) een goeie ondergrond om af en toe wat te experimenteren met een leuke Carnauba wax als topping.