• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche 911 Carrera 4

GewoonWouter

Detailing addict
9 jun 2016
72
60
43
België
Zo, mijn eerste show off thread maar eens posten hier.

Mijn schoonouders rijden in een Porsche 911 Carrera 4 en overlaatst werd ik gevraagd of ik deze eens onder handen wou nemen. Daar zeg ik geen neen tegen uiteraard :D

De wagen kon best wel wat TLC gebruiken, zowel binnen als buiten.
Helaas zit het weer niet echt mee de laatste weken, maar tussen regenbuien door is het toch gelukt.
Vooreerst het intereur. Zowel dashboard en vooral de lederen zetels werden onder handen genomen.
Leder en interieur werden eerst gereinigd met Poorboys APC. Nadien werd het leder gevoed met Meguiars Leather Cleaner & Conditioner (meerdere malen aangebracht). Plastic trim werd ingesmeerd met Autofinesse Spritz interior detailer.
IMG_7461_zpsqqvr72rf.jpg
IMG_7462_zpsgxlk1lwj.jpg
IMG_7469_zps9jqs5hyh.jpg
IMG_7470_zpsdelvyuea.jpg
Ook de kofferruimte kon een stofzuiger en APC beurt gebruiken
IMG_7466_zps0eck1mu6.jpg
IMG_7468_zpsxoba52kx.jpg

Enkele dagen later was het tijd om de buitenkant onder handen te nemen. Velgen werden ingespoten met Monello Non Ferro
IMG_7474_zps6hunx20f.jpg
IMG_7475_zpstbzbilnh.jpg
drie behandelingen waren nodig om het meeste vuil te verwijderen. Helaas heb ik (nog) geen teer verwijderaar en hier en daar zijn er nog wat kleine vlekjes achtergebleven. Toch al een groot verschil met voorheen. De banden werden gereinigd met de Poorboys APC en nadien in de Meguiars Tyre Gel gezet
IMG_7500_zpsfjm54ykn.jpg

De wagen werd gewassen met Dodo Juice BTBM en nadien gekleid. Kwam best nog wat vuiligheid af.
IMG_7477_zpsw6i12lpn.jpg
Nadien volgde het polijsten. Best wel harde lak die Duitsers (ik heb alleen nog maar met Duitse auto's gewerkt dus ik was voorbereid :D)

De lak heeft in het verleden het zwaar te verduren gekregen. Veel steenslag aan de voorkant en talloze swirls en krassen.
IMG_7490_zpso4eqoubz.jpg
Eerst een hit geprobeerd met Monello Veloce op geel met de DAP900 V3. Dit gaf zo goed als geen verschil. Ik volg het forum al een tijdje en toen ik de resultaten zag van Scholl S3 op een Sandwich Spider Foam Polishing Pad dit maar eens geprobeerd. Gaf gelijk al een beter resultaat (2 hits).
IMG_7492_zpsqf5as7bv.jpg
Op het rechter achter spatbord zaten een paar venijnige krassen:
IMG_7483_zpsagyhtyke.jpg
4 hits later met Scholl S3 op de spiderpad en gefinished met Finale op een groene pad was het zo goed als verdwenen.
IMG_7501_zpsv2b4mnwh.jpg

Na het polishen heb ik de wagen ontvet met Gyeon Prep en machinaal Black Hole aangebracht. Gevolgd door twee laagjes Collinitie Insulator Wax 845.
Gaf gelijk een mooie glans en even een test gedaan met de tuinslang, het water liep er onmiddellijk bijna helemaal van af (vergeten hiervan foto te nemen :/)
De raamrubbers en plastic werden voorzien van enkele laagjes Poorboys Trim Restorer

De motor kreeg ook een APC behandeling gevolgd door Meguiars Tyre Gel op de plastic onderdelen.
IMG_7478_zpsto10zdzs.jpg
IMG_7491_zps51ajhajt.jpg

De uitlaten waren serieus vuil: veel oxidatie en andere vuiligheid. Na enkele behandelingen met een 000 staalwol sponsje en Autofinesse Mercury Metal Polish - nadien opgeblonken met een MF doek - zag het er al aanvaardbaar uit.
IMG_7487_zpslyatqllc.jpg
IMG_7488_zpshfizcjj9.jpg

En uiteindelijk na een 14tal uurtjes werken is dit het resultaat :
IMG_7493_zps7twpvbjk.jpg
IMG_7494_zps0fytnwys.jpg
IMG_7497_zpswqokw1cs.jpg
 
Hoe vond je de bumpers? Ik heb een tijdje geleden ook een Porsche 911 Carrera 4S gedaan, maar daar waren de voor en achterbumper knetter knetterhard. Er was zowat niet doorheen te harken. :weary_face:
 
Achterbumper viel wel mee, maar de voorste leek me geen beginnen aan inderdaad. En geteisterd door idioot veel steenslag, kon ik niet veel aan doen. Al vond ik het wel iets beter gaan met de Scholl S3 en spiderpad. Met de Veloce op geel was het bijna niet te doen.
 
  • Leuk
Reactions: RubenR
Thx heren :)

@dencoupe : das één van de pluspunten, af en toe mag ik er eens mee cruisen idd :D

@Pointer16 : die wang stoorde me ook wat, al is het wat minder. Ik heb voor mijn eigen wagen net een colourlock setje in huis gehaald (voor mijn stuur en zetel) maar nog niet meer geprobeerd. Zowiezo was er nog geen tijd voor want een kleurtje op maak van colourlock duurt al gauw 2-3 weken voor ik het in huis heb :)
 
mooi gedaan!

1 tipje:
zorg dat je ook een velgenreiniger hebt. die is een stuk goedkoper dan de non ferro. na behandeling met de velgenreiniger heb je veel minder non ferro nodig.
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
@wilco : thanks. Kwestie van velgenreiniger. Enkele jaren geleden (was toen nog absoluut groentje, nu enkel nog beginner die iets minder groen is :D ) ben ik gestopt met velgenreinigers omdat de meeste nogal aggressief zijn en ik toen problemen met mijn toenmalige velg heb gehad na het reinigen (loslatende verf). Is der eentje die je me kan aanraden?
 
Mijn vraag is nu, zo'n zure velgenreiniger...kan dat geen kwaad voor de velgen? Neem nou de Porsche velgen, hier en daar al stoeprandschade...vreet dat zuur product dan niet verder in onder de lak?
 
Als je beschadigde velgen hebt moet je altijd oppassen.
Met zure reinigers maar ook met ijzerverwijderaars.
Ik denk dat het beste is om de middeltjes dan niet te lang te laten inwerken
 

Vergelijkbare onderwerpen