Zo, mijn eerste show off thread maar eens posten hier.
Mijn schoonouders rijden in een Porsche 911 Carrera 4 en overlaatst werd ik gevraagd of ik deze eens onder handen wou nemen. Daar zeg ik geen neen tegen uiteraard
De wagen kon best wel wat TLC gebruiken, zowel binnen als buiten.
Helaas zit het weer niet echt mee de laatste weken, maar tussen regenbuien door is het toch gelukt.
Vooreerst het intereur. Zowel dashboard en vooral de lederen zetels werden onder handen genomen.
Leder en interieur werden eerst gereinigd met Poorboys APC. Nadien werd het leder gevoed met Meguiars Leather Cleaner & Conditioner (meerdere malen aangebracht). Plastic trim werd ingesmeerd met Autofinesse Spritz interior detailer.
Ook de kofferruimte kon een stofzuiger en APC beurt gebruiken
Enkele dagen later was het tijd om de buitenkant onder handen te nemen. Velgen werden ingespoten met Monello Non Ferro
drie behandelingen waren nodig om het meeste vuil te verwijderen. Helaas heb ik (nog) geen teer verwijderaar en hier en daar zijn er nog wat kleine vlekjes achtergebleven. Toch al een groot verschil met voorheen. De banden werden gereinigd met de Poorboys APC en nadien in de Meguiars Tyre Gel gezet
De wagen werd gewassen met Dodo Juice BTBM en nadien gekleid. Kwam best nog wat vuiligheid af.
Nadien volgde het polijsten. Best wel harde lak die Duitsers (ik heb alleen nog maar met Duitse auto's gewerkt dus ik was voorbereid )
De lak heeft in het verleden het zwaar te verduren gekregen. Veel steenslag aan de voorkant en talloze swirls en krassen.
Eerst een hit geprobeerd met Monello Veloce op geel met de DAP900 V3. Dit gaf zo goed als geen verschil. Ik volg het forum al een tijdje en toen ik de resultaten zag van Scholl S3 op een Sandwich Spider Foam Polishing Pad dit maar eens geprobeerd. Gaf gelijk al een beter resultaat (2 hits).
Op het rechter achter spatbord zaten een paar venijnige krassen:
4 hits later met Scholl S3 op de spiderpad en gefinished met Finale op een groene pad was het zo goed als verdwenen.
Na het polishen heb ik de wagen ontvet met Gyeon Prep en machinaal Black Hole aangebracht. Gevolgd door twee laagjes Collinitie Insulator Wax 845.
Gaf gelijk een mooie glans en even een test gedaan met de tuinslang, het water liep er onmiddellijk bijna helemaal van af (vergeten hiervan foto te nemen :/)
De raamrubbers en plastic werden voorzien van enkele laagjes Poorboys Trim Restorer
De motor kreeg ook een APC behandeling gevolgd door Meguiars Tyre Gel op de plastic onderdelen.
De uitlaten waren serieus vuil: veel oxidatie en andere vuiligheid. Na enkele behandelingen met een 000 staalwol sponsje en Autofinesse Mercury Metal Polish - nadien opgeblonken met een MF doek - zag het er al aanvaardbaar uit.
En uiteindelijk na een 14tal uurtjes werken is dit het resultaat :
Mijn schoonouders rijden in een Porsche 911 Carrera 4 en overlaatst werd ik gevraagd of ik deze eens onder handen wou nemen. Daar zeg ik geen neen tegen uiteraard
De wagen kon best wel wat TLC gebruiken, zowel binnen als buiten.
Helaas zit het weer niet echt mee de laatste weken, maar tussen regenbuien door is het toch gelukt.
Vooreerst het intereur. Zowel dashboard en vooral de lederen zetels werden onder handen genomen.
Leder en interieur werden eerst gereinigd met Poorboys APC. Nadien werd het leder gevoed met Meguiars Leather Cleaner & Conditioner (meerdere malen aangebracht). Plastic trim werd ingesmeerd met Autofinesse Spritz interior detailer.
Ook de kofferruimte kon een stofzuiger en APC beurt gebruiken
Enkele dagen later was het tijd om de buitenkant onder handen te nemen. Velgen werden ingespoten met Monello Non Ferro
drie behandelingen waren nodig om het meeste vuil te verwijderen. Helaas heb ik (nog) geen teer verwijderaar en hier en daar zijn er nog wat kleine vlekjes achtergebleven. Toch al een groot verschil met voorheen. De banden werden gereinigd met de Poorboys APC en nadien in de Meguiars Tyre Gel gezet
De wagen werd gewassen met Dodo Juice BTBM en nadien gekleid. Kwam best nog wat vuiligheid af.
Nadien volgde het polijsten. Best wel harde lak die Duitsers (ik heb alleen nog maar met Duitse auto's gewerkt dus ik was voorbereid )
De lak heeft in het verleden het zwaar te verduren gekregen. Veel steenslag aan de voorkant en talloze swirls en krassen.
Eerst een hit geprobeerd met Monello Veloce op geel met de DAP900 V3. Dit gaf zo goed als geen verschil. Ik volg het forum al een tijdje en toen ik de resultaten zag van Scholl S3 op een Sandwich Spider Foam Polishing Pad dit maar eens geprobeerd. Gaf gelijk al een beter resultaat (2 hits).
Op het rechter achter spatbord zaten een paar venijnige krassen:
4 hits later met Scholl S3 op de spiderpad en gefinished met Finale op een groene pad was het zo goed als verdwenen.
Na het polishen heb ik de wagen ontvet met Gyeon Prep en machinaal Black Hole aangebracht. Gevolgd door twee laagjes Collinitie Insulator Wax 845.
Gaf gelijk een mooie glans en even een test gedaan met de tuinslang, het water liep er onmiddellijk bijna helemaal van af (vergeten hiervan foto te nemen :/)
De raamrubbers en plastic werden voorzien van enkele laagjes Poorboys Trim Restorer
De motor kreeg ook een APC behandeling gevolgd door Meguiars Tyre Gel op de plastic onderdelen.
De uitlaten waren serieus vuil: veel oxidatie en andere vuiligheid. Na enkele behandelingen met een 000 staalwol sponsje en Autofinesse Mercury Metal Polish - nadien opgeblonken met een MF doek - zag het er al aanvaardbaar uit.
En uiteindelijk na een 14tal uurtjes werken is dit het resultaat :