• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 – MY1999 – Rood - Dtld by Aficior

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.675
193
60
Haarlemmermeer
PorscheLogo-04.jpg


Exterior Detail Single Stage Rode Porsche 911 Carrera-2 Coupe Automatic, bouwjaar 1999.

In het weekend van 10 september bovenstaande auto te logeren gehad in Oegstgeest.
In mijn titel omschrijf ik de auto als een rode Porsche, maar de eerlijkheid gebied mij te bekennen dat het hier eerder een rozige Porsche betrof. Heerlijk voor een detailer, want er is gegarandeerd resultaat te behalen. Maaaaar, moest natuurlijk wel een beetje mijn best daarvoor doen.

P10005181024x768.jpg


P10005191024x768.jpg


P10005201024x768.jpg


Auto komt uit 1991 en zoals Porsche kenners weten:
- Een Porsche wordt nooit oud;
- Een Porsche krijgt een nieuwe eigenaar…


Blijkbaar had begin dit jaar een poetsbedrijf uit Delft x-] deze auto te gast gehad voor een exterior-detail inclusief lakverzegeling. Ik kan niet heel goed bepalen wat die partij allemaal wel en vooral niet gedaan heeft, maar een lakverzegeling op deze kleur heeft weinig zin, want hoe duurzaam je deze lak ook verzegelt, het wordt altijd weer roze, omdat het krijt in de rode lak onder invloed van de zon altijd weer op komt zetten en de auto roze zal kleuren.

Het enige wat je mijns inziens tegen de verkleuring van de lak kunt doen is twee keer per jaar polijsten en dan goed voeden en beschermen. Maar het zal altijd bijgehouden dienen te worden, vanwege het krijt in de rode lak.

Daarnaast stel ik ook grote vraagtekens bij de uitgevoerde behandeling, want zo kort na die behandeling is de auto al weer dof en roze gevlekt, waardoor ik verwacht dat deze 'vakgenoot' uit Delft x-] zich uitermate makkelijk van deze klus heeft afgemaakt en alleen maar een beetje gepoetst heeft en daarna een bescherming eroverheen heeft gekwakt.

P10005211024x768Bewerkt.jpg


P10005291024x768Bewerkt.jpg


Die mogelijke bescherming was ook een bijzondere. Op de lak trof ik er niets van aan tijdens het kleien en polijsten, maar de kunststof bumpers waren een heel ander verhaal. Ook deze heb ik gekleid en waren dus ontdaan van oppervlakte vervuilingen. Echter, tijdens het polijsten constateerde ik dat de bumpers minimaal twee hits moesten hebben.
Tijdens de eerste hit merkte ik dat er een soort van laagje overheen zat, die ik tijdens het kleien niet heb kunnen verwijderen. Maar tijdens het polijsten met Monelle Mezzo op een Oranje pad, merkte ik een soort van laagje op dat ik eraf sleep. De kleur werd meteen ook veel sprekender rood. Tijdens de tweede hit kon ik dan mooi de lak corrigeren en de diepe glans boven halen.

Ook was de auto een regelmatige bezoeker van krasstraten en dat toont natuurlijk vreselijk. Juist op de mooie sexie ronde vormen van die heerlijke achterpartij van deze fraaie Porsche zag dat er verschrikkelijk uit. Ik trof overal op de lak swirls en krassen aan en heb zelfs tot mijn spijt aan de eigenaar plekjes moeten aanwijzen, waar de Delftse collega door de lak heen gepolijst had. (Hiervan helaas [nog] geen foto's).

P10005261024x768Bewerkt.jpg



Ook hadden ze x-] de vele trims niet afgeplakt of beschermd, waardoor die op veel plekken wit uitgeslagen waren. Ik heb gelukkig tijdens mijn APC-ronde rond het voertuig de witte uitslag kunnen verwijderen, dus daar is 'ze' vanaf. (De eigenaar spreekt over –haar-, dus doe ik dat ook). De weg gepolijste lak op delen van het voertuig kon ik helaas niet herstellen.

P10005301024x768Bewerkt.jpg


Helaas trof ik op enkele delen van de carrosserie bijzonder diepe krassen aan die ik nimmer weg zou kunnen krijgen. De reden hiervoor was dat er tijdens spuitwerk aan dit voertuig onzorgvuldig gewerkt is, waardoor schuurkrassen onder de lak aanwezig waren. Dit is helaas voor een detailer onbegonnen werk. Heb het gelukkig wel iets terug kunnen brengen met de DAP, waardoor het nu bijna niet meer waarneembaar is (voor een niet-detailer-oog).

Zoals ik al eerder schreef is zo een rode Porsche toch een beetje een droom project, maar het werd nog leuker. De eigenaar van deze heerlijke auto heeft mij namelijk zowel zaterdag als zondag bezocht tijdens mijn werkzaamheden aan zijn 'vriendin'. En dat is leuk. De eigenaar is een ware liefhebber van zijn auto en met grote belangstelling heeft hij kennis genomen van de zorgvuldige stappen die een detailer doorloopt om te komen tot een maximaal resultaat.

Reinigen van de auto.
Vrijdagmiddag 10 september om 17.30-uur begonnen met de auto te reinigen. In verband met de tijdsdruk had ik helaas geen tijd om van dit proces foto's te maken, waarvoor excuses.
Ik had mijzelf ten doel gesteld de auto vrijdag voordat het donker zou worden (20.00-uur) volledig gereinigd te hebben, opdat ik de volgende dag meteen zou kunnen aanvangen met de lakcorrectie. Werd uiteindelijk natuurlijk toch 21.00-uur voor ik klaar was, maar toen was de lak helemaal kraak helder schoon.

Stappen die ik vrijdagmiddag/-avond uitgevoerd heb zijn:
- Wielen ingesprayed met Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner en deze vervolgens geborsteld met de Carclean.com EZ Detail Brush, Mothers Wax Wheel Brush, een schilderskwast en een Gardena borstel. De velgen vervolgens voorzichtig afgespoten met de tuinslang onder gelijktijdig borstelen met die Gardena borstel.
- Foamen (Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Nilfisk Alto in combinatie met Bilt-Hamber Auto-Foam).
- Afspuiten met Nilfisk Alto hogedrukreiniger.
- Wassen met twee-emmer-methode met behulp van Dodo Juice Born to be Mild shampoo en een Cobra Washandschoen.
- Afspuiten met Nilfisk Alto hogedrukreiniger.
- Alle trims APC-en (Meguiars APC verhouding 1-10), inclusief verwijderen van de polijstzooi die er nog op zat van de vorige poetser met behulp van de Mothers Wax Detail Brushes.
- Foamen (Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Nilfisk Alto in combinatie met Bilt-Hamber Auto-Foam).
- Afspuiten met Nilfisk Alto hogedrukreiniger.
- Wassen met twee emmer methode.
- Afspuiten met Nilfisk Alto hogedrukreiniger.
- Daarna auto afspuiten met tuinslang en het water al spuitend eraf trekken... (Geen idee of daar een naam voor bestaat).
- Auto drogen met de Mothers Wax Drying Towel.
- Kleien met Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd.

Tijdens het kleien heb ik niet met een doek afgenomen. De lak was niet heel erg vuil en de detail-spray van Mothers kan best een nachtje blijven zitten tot de volgende dag, want dan zou ik toch weer aanvangen met wassen, omdat de auto buiten bleef logeren onder een afdakje.

Lakcorrectie.
Zaterdag 11 september eerst met mijn beide dochters naar het zwembad. De oudste heeft zwemles en de jongste gaat dan altijd mee voor recreatief zwemmen. Ik beleef zelf ook altijd bijzonder veel plezier aan deze zaterdag activiteit, maar deze bewuste zaterdag was het wat mij betreft echt even een noodzakelijk kwaad. Ik, wilde zo snel mogelijk naar dat rode meisje in Oegstgeest…

Om 12.00-uur was ik in Oegstgeest en kon ik aan de slag. Auto eerst gefoamed en daarna weer gewassen, opdat ik met een schone lak zou gaan werken. Gedroogd met Mothers Drying Towel en trims en kieren droog geblazen met perslucht uit de compressor.

Daarna samen met mijn vader de auto op de poetsbrug gemanoeuvreerd, opdat ik comfortabel aan de zijkanten zou kunnen werken van deze redelijk lage auto.

P10005431024x768.jpg


P10005441024x768.jpg


P10005471024x768.jpg


P10005491024x768.jpg


Voor het polijsten ook even die knipperlichten in het voorscherm losgenomen. Kom je er mooi achter en kun je het na afloop ook weer goed beschermen.

Met de eigenaar had ik afgesproken dat ik het Carrera 2 logo achter op de motorkap zou mogen verwijderen. Rondom dat logo was het ook een heerlijk swirlhalla en dus kon dat niet blijven zitten.
Met wat visdraad heb ik zaterdag het logo verwijderd en daarna de plakresten met voorzichtig peuteren
met de nagel kunnen verwijderen. Daarna het geheel lijmrestvrij gemaakt met wasbenzine. Dat deel ook
nog even met de Mothers klei gereinigd voor de zekerheid.

P10005331024x768.jpg


P10005351024x768Bewerkt.jpg


P10005361024x768Bewerkt.jpg


P10005371024x768Bewerkt.jpg


Vervolgens de bewegende spoiler gedemonteerd. Deze bewegende spoiler (het is een soort van cassette
die in elkaar geklikt zit) houdt ontzettend veel water vast en ook al had ik deze met perslucht reeds
maximaal droog geblazen, er bleef maar water uit komen. Daarnaast zat die spoiler mij in de weg tijdens
het polijsten van de motorkap en omdat ik op die motorkap toch wel serieuze correctie wilde gaan
uitvoeren, kon ik dat ding beter verwijderen. Ook de spoiler zelf had overigens de nodige correctie nodig,
en gedemonteerd zou ik die dan mooi op mijn schoot kunnen nemen om te polijsten.

P10005231024x768Bewerkt.jpg


P10005381024x768Bewerkt.jpg


P10005391024x768.jpg



Testspot.
Eerst begonnen met de noodzakelijke testspot.
DAP900 met Monello Finale en 6,5-inch Witte Lake Country CSS polijstpad. Vrijwel geen resultaat. Had ik wel een beetje verwacht, maar zekerheid voor alles.
Daarna maar meteen DAP900 met Monello Mezzo en 6,5-inch Oranje Lake Country CSS polijstpad. Dit werkte wel! Sommige delen moesten een tweede hit hebben, maar dit leverde een zeer mooi en bevredigend resultaat op. Swirls verdwenen als sneeuw voor de zon en serieuzere krassen moesten het in de regel ook afleggen na een tweede hit. Behalve die paar hele diepe die onder de laklaag zaten.

Door de soms lastige vormen en randjes heb ik toch nog flink wat tape moeten gebruiken. Ik heb hiervoor natuurlijk de blauwe Carclean 3M-tape gebruikt, maar had laatst bij een bouwmarkt eens blauwe tape gekocht van het merk Scotch (en dat is dus ook 3M) en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben. Het heeft er in totaal twee dagen opgezeten, maar geen plakresten bij het verwijderen en effe iets breder dan 19-mm. Kan het iedereen aanraden. Op zowel lak, kunststof als rubber werkt het prima.

P10005411024x768.jpg


P10005401024x768.jpg


Door die vele ronde vormen en het feit dat de vorige 'dienstverlener' op enkele plekken door de lak heen gegaan was, heb ik toch ook voor mijn DAP900 sommige randjes afgeplakt, om te voorkomen dat ik die te zeer zou raken.

Ook heb ik veel gebruik gemaakt van mijn 4-inch Lake Country CSS pads. Ik heb ze vanaf Oranje tot en met Rood en dat werkt juist met die mooie (maar lastige) ronde vormen bij de voorste spatschermen en de side-skirts rete, heel erg fijn.

Zaterdags ben ik uiteindelijk om 19.45-uur gestopt met lakcorrectie. Het werd buiten te donker. De pads en doeken die ik gebruikt had nog even voor de laatste keer die dag in de padwasher gedrenkt en die vervolgens in een afgesloten zak mee naar huis genomen. Thuis gekomen deze artikelen goed uitgewassen met Dreft Afwasmiddel en daarna de doeken nogmaals gewassen, maar dan in een handwasje met vloeibaar wasmiddel. De volgende dag konden die weer schoon en droog mee naar de klus. Niet dat ik ze nodig had, maar ik houd er van om mijn materialen schoon en optimaal te houden.


Zondag 12 september om 09.30-uur verder gegaan met de auto. Eerst weer wassen met twee-emmer-methode en daarna drogen met Poorboys World Waffle Weave Drying Towel en een beetje hulp van de perslucht-installatie voor de randjes en kiertjes. Auto gewoon op de poetsbrug laten staan. De helling waarop de brug staat helt een heel klein beetje naar de straat toe, dus water loopt vanzelf weg.

P10005631024x768.jpg


P10005651024x768.jpg


Daarna de resterende delen met 4-inch Oranje en Monello Mezzo gecorrigeerd, zoals de parafan, de voorbumper en de zij-skirts. Toen dit klaar was de hele auto nabewerkt met Licht Groen en Monello Finale.

Auto weer gewassen en volledig gedroogd.

Voeden van de lak.
Omdat deze lak nogal snel verkleurd, heb ik deze lak gevoed met Poorboys World Black Hole. Deze heb ik machinaal (DAP900) opgebracht met een Blauwe 4-inch CSS pad. In één sessie de hele auto in de Black Hole gezet en daarna afgenomen met een Cobra Working Towel Koraal.

Sealen.
Ook dit heb ik machinaal (DAP900) gedaan. Met een Zwarte 4-inch CSS pad van Lake Country de hele auto in de Poorboys World EX-P gezet. Nadat ik gereed was, de hele handel nog een half uur laten drogen en daarna afgenomen met een Poorboys World Deluxe Mega Towel Groen.

P10005701024x768Bewerkt.jpg


P10005711024x768Bewerkt.jpg


P10005721024x768.jpg


Waxen.
De auto daarna machinaal met een Rode 4-inch CSS pad van Lake Country in de Collinite 845 gezet. Ik heb dit voor het eerst machinaal gedaan en begrijp nu beter de opmerking van een forumlid (ben helaas de naam vergeten, waarvoor excuus), die opmerkte dat het jammer is dat Collinite bij de 845 geen doseerdopje mee levert... En dus schonk ik per abuis (beetje moe inmiddels) veel te veel product op mijn pad, waardoor ik –r-u-i-m- voldoende had voor het dak, het zijscherm linksachter, het zijscherm rechtsachter en de hele achterkant, inclusief de achterbumper… Dom dus van mij. Met een handpad eerdere keren was mij dit nog niet overkomen. Kwam gewoon, omdat een DAP natuurlijk iets zwaarder en onhandiger werkt dan een hand padje.

P10005741024x768Bewerkt.jpg


P10005751024x768Bewerkt.jpg


P10005761024x768.jpg


P10005771024x768Bewerkt.jpg


De hele auto in één onafgebroken sessie in de Collinite 845 gezet. Met de swipe-test gecontroleerd of het goed was en daarna uitgewreven met de Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel Koraal.

De wielen en banden.
Daarna lekker op een krukje gaan zitten en wiel voor wiel onder handen genomen.
Eerst de gepoedercoate velgen licht gepolijst met de hand met Poorboys World Professional Polish op een Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator. Afgenomen met oude handdoek. Vervolgens de velgen in de Collinite 845 gezet. Terwijl dit aan het drogen was, de banden gedressed met Poorboys World Bold N Bright Tire Dressing. Hierna even een kleine pauze genomen, om vervolgens de wielen uit te wrijven met een Cobra Working Towel Groen. Toen nogmaals de velgen een lading Collinite 845 gegeven.

P10005851024x768.jpg


Trims.
Alle trims en rubber in de Poorboys World Trim Restorer.

Die spoiler.
Helaas heb ik niet al te veel foto's van die spoiler, maar daar ben ik nog niet tevreden over. Dit is 'em:

P10005231024x768Bewerkt.jpg


P10005581024x768Bewerkt.jpg


P10005591024x768Bewerkt.jpg


Alvorens ik ben begonnen met polijsten, heb ik eerst de onderzijde helemaal gereinigd. Hier moest echt wasbenzine aan te pas komen. De motor spuugt natuurlijk tijdens het gebruik allerlei rotzooi naar buiten en dat 'botst' tegen de onderzijde van die spoiler. Dat wilde ik zo niet op mijn schoot hebben.

Daarna de spoiler op mijn schoot genomen en die lelijke witte vlekken te lijf gegaan met Monello Mezzo op 4-inch Oranje. Na twee hits was ik er vanaf, maar ik had het nog geen goed gevoel over.
Twee maal gevoed met Poorboys World Black Hole, gevolgd door twee laagjes Collinite 845.
Twee dagen later ben ik de auto gaan bekijken en wat ik al vreesde (en had besproken met de eigenaar) werd bewaarheid. De serieuze witte vlekken in de hoeken van de spoiler zijn weer terug. Daar heeft natuurlijk zijn leven lang water in gestaan, dus was blijkbaar twee hits niet voldoende.
VRAAG: Heeft iemand hier een goede suggestie voor? Ik zou het graag beter afleveren.

Als laatste het interieur gestofzuigd, afgenomen en de matten uitgeklopt. De ramen vervolgens na reiniging aan zowel binnen- als buitenzijde in de Poorboys World EX-P gezet.
Binnenzijde achterraam is trouwens oncomfortabel lastig te bereiken. Misschien dat kabouters hier redelijk handig bij komen, maar voor mij viel dat tegen. Gelukkig heb ik daarvoor in het verleden zo een handige Glass Master Pro Glass Master Pro aangeschaft, maar die had ik dus thuis laten liggen… Ik zou alleen de buitenzijde doen, maar kon het na al dit werk niet laten het interieur ook even op te frissen. Daarom maar met het handje gedaan. Ik wist niet dat ik zo lenig kon zijn om daar allemaal tussen te komen, maar het is gelukt. En het was nodig ook! Omdat er zo lastig bij te komen is, was het raam aan de binnenzijde volgens mij nimmer gereinigd en dus kon je dat goed zien!

Daarna werd het weer tijd om de spullen op te ruimen. Hier giet mijn vader mijn padwasher even leeg na twee dagen polijsten. Leek wel tomatensoep.

P10005951024x768.jpg


P10005981024x768.jpg


P10006031024x768.jpg


P10006041024x768.jpg


Ook nog even wat residu op het rooster en de binnenste torens van die heerlijke padwasher…

En dit is dan het resultaat geworden.

P10005791024x768.jpg


P10005801024x768.jpg


P10005811024x768.jpg


P10005821024x768.jpg


P10005861024x768.jpg


P10005871024x768.jpg


P10005881024x768.jpg


P10005901024x768.jpg


P10005911024x768.jpg



Maar, ik heb ook wat vragen.
- Mijn eerste vraag betreft dus die spoiler met witte vlekken, hierboven.
- Mijn tweede vraag betreft het logo.

Zoals ik al eerder heb bericht, had ik met de eigenaar afgesproken dat het logo verwijderd mocht worden. Nu, na de detail zou de eigenaar dat logo er graag weer op hebben.

P10006051024x768.jpg


P10006061024x768.jpg


P10006091024x768Bewerkt.jpg


P10006111024x768Bewerkt.jpg


Zoals op de foto's te zien, zijn het min of meer holle letters met daarin een plakstrip van schuim. Deze kan ik heel eenvoudig verwijderen.

Hebben jullie tips m.b.t. wat ik zou kunnen kopen/gebruiken om dit logo weer te kunnen bevestigen?


Edit 31-07-2012:
Op Photoucket mijn foto’s opnieuw gerangschikt, waardoor de links aangepast werden. (Nog best veel werk).
Formaat foto’s aangepast.
Wat foto’s verwijderd i.v.m. later ingevoerde regelgeving.

Lijstje met andere details van mijn hand.
IN DE MAAK

 
In één woord, nee twee, DIEP RESPECT !!
Heerlijk om weer eens zo'n uitgebreid verslag te lezen met zoveel details.
Het enhousiastme knalt er vanaf :party:

Dunne dubbelzijdige tape zou ik in een modelbouwwinkel verwachten.
Voor de Collinite (sorry kom ik nu pas mee) bewaar het tuitje van het afwasmiddel of het glansspoelmiddel.

Een poetsbrug op de oprit zie je niet vaak. Je maakt me ook benieuwd waar die dikke elektromotor van is :weetniet

Hans
 
Hm, Mooie auto en dito resultaat. Geweldig:heart_eyes:

En voor het logo kijken wat ie bij de dealer kost, misschien valt het mee ondanks dat er porsche op staat:eek:) :eek:)
 
RedCat zei:
Voor de Collinite (sorry kom ik nu pas mee) bewaar het tuitje van het afwasmiddel of het glansspoelmiddel.

Doseerdopje van een Poorboys 473ml fles past perfect en werkt geweldig op de Collinite 845 fles. Ik heb deze tip ook op dit forum opgedaan.

Het is weer een mooie Porsche geworden overigens:)^

Groeten,
Erik
 
Mooie uitgebreide detail sessie! De eigenaar kan weer trots zijn op zijn auto!

Zelf heb ik voor mijn logo's dubbelzijdig tape gehaald bij de bouwmarkt. Deze tape is erg sterk en geschikt voor buiten gebruik, dit mag dus ook gewoon nat worden. Weet het merk enzo niet meer precies maar het heeft een donkergroene tape aan beide zijden, terwijl standaard dubbelzijdig tape vaak geel is.
 
Ziet er weer heel erg goed uit RESPECT

RedCat zei:
Een poetsbrug op de oprit zie je niet vaak. Je maakt me ook benieuwd waar die dikke elektromotor van is :weetniet Hans

Wss van die poetsbrug
 
Mooie detailklus met een geweldig resultaat. Ook mooi gedetailleerd opgeschreven zo zien we de write-up's graag.
Tof dat de eigenaar zo geïnteresseerd was naar je aanpak, dat maakt het ook altijd leuker.
Dat "drogen met water" noemen we toch "sheeting" of is dat puur de benaming voor het effect wat optreedt als het water van de lak trekt?
 
michelv. zei:
Hm, Mooie auto en dito resultaat. Geweldig:heart_eyes:

En voor het logo kijken wat ie bij de dealer kost, misschien valt het mee ondanks dat er porsche op staat:eek:) :eek:)

Carrera logo bestelnr. 91155903700(70C) +/- € 28,-
2 logo bestelnr. 96455924101(70C) +/- € 10,-

Hartelijke groet,
Kees.
 
heel mooi verslag en resultaat.

voor het embleem idd dubbelzijdige tape gebruiken. volgens mij is die er ook van 3M
ik heb op mijn cruiser diverse chroomwerk vastgeplakt en daat gaat uitermate goed!!
 
Helemaal fantastisch, echt respect voor dit geweldige en super gedetailleerde verslag. Super mooie auto zeg! Kwijl! :)^ :)^ :)^

:heart_eyes:
 
Zeer gewaardeerde mede detail-enthousiastelingen,

Ik was eerst voornemens iedereen netjes persoonlijk te beantwoorden en was daarmee al begonnen, maar het lukt me niet goed, omdat ik met een smile op mijn gezicht zit die breder is dan mijn 23-inch beeldscherm. Ik heb inmiddels de lekbak onder de wasmachine vandaan gesloopt en onder mijn stoel gezet, omdat ik zit te soppen van jullie recensies.:grinning:

De lat m.b.t. de details en de bijbehorende verslagen is zo hoog, dat het de moeite loont ook daar je best op te doen. Ik heb zeker niet zoveel details als sommigen hier (lukt ook slecht met twee jonge meisjes, een full-time baan en een moeder die regelmatig intercontinentaal vliegt), maar probeer het dan wel net zo correct en uitgebreid te doen. Het is natuurlijk bijzonder dankbaar om van de klant complimenten te krijgen en te horen dat de auto er in dit geval vele malen beter uit ziet, dan toen wanneer hij van de Delftse professionele collega terug kwam.:)^

Maar waardering van mede detailers is natuurlijk helemaal te gek, omdat jullie allemaal zo verduveld kritisch zijn en een bijzonder scherp oog hebben voor ieder detail. Als jullie zeggen dat het oke is (momentje...., ga even verzitten in verband met de vocht ophoping), dan is het ook zo. < Even snel de lekbak legen in het bad >

Maar ook weet ik dat jullie net als ondergetekende waanzinnig kunnen genieten van een mooie detail. Mijn bedoeling is jullie te kunnen laten meegenieten, zoals ik ook zo vaak mee geniet van anderen. Dan jeuken mijn vingers gewoon en hoor ik op de achtergrond de machines polijsten, terwijl de meest heerlijke geuren tot mij komen...



Tape ga ik zeker onderzoeken. Bedankt voor de goede suggesties.
De eigenaar heeft me gevraagd of ik het logo weer terug kan plaatsen en dat wil ik op zijn minst proberen, ondanks de relatief lage prijs van een nieuwe (waarvoor dank). Zelfs met bestelnummers compleet. Hoezo detail...

Ook de suggesties m.b.t. een doseerdop voor de Collinite neem ik zeer ter harte. Dank voor jullie ervaringen. Word ik dus weer beter van het collectief!

Die dikke elektromotor, waarvan je een stukje op de foto ziet, hoort (inderdaad D20VT) bij de brug. Over de grond zie je op die foto een kabel/zwarte slang lopen/liggen. Daarmee wordt die lift hydraulisch bediend. Het is de foto met de geopende kofferruimte waarin allerlei artikelen van de eigenaar liggen. De kap geopend, om plezieriger die rondingen aan de voorzijde te kunnen corrigeren, zonder de kap te raken. Er is later nog wel een laken in de kofferruimte gelegd, om te voorkomen dat ik die handel zou bevlekken.

M.b.t. de vraag of de Porsche over een half jaar weer roze zal zijn.
Ik vrees dat de lak zeker weer zal verkleuren. Misschien dat het ietsje langer zal duren, maar ik ga maar van het slechtste uit. Ik heb maximaal getracht de lak te voeden en te beschermen, maar de gebruikte producten geven zelf bij benadering een standtijd van vijf a zes maanden op.
Deze auto staat altijd buiten en wordt volgens mij vrijwel dagelijks bereden, dus kan ik mij voorstellen dat het krijt in de rode lak wel weer naar boven zal komen onder invloed van de zon.

Ik hoop dat de eigenaar het mij gunt dat ik er bijvoorbeeld na de winter in het voorjaar nog eens naar mag kijken en aan mag werken. Ik zal het dan graag weer aan julile laten zien. Daarnaast kan ik mij er op verheugen, want ik hoop dan toch wel in minder tijd (minder noodzakelijke correctie) een zelfde resultaat te kunnen behalen.

Op die vervelende witte vlekken in de spoiler moet ik mij nog verder verdiepen. Ik denk dat ik dat nog intensiever moet polijsten. Die vlekken kwamen namelijk op meerdere plekken van die spoiler voor, maar daar zijn ze tot op heden niet terug gekomen. In de hoekjes blijft water het langst staan. Dat trekt blijkbaar het krijt uit de rode lak naar boven. Mocht het me goed en afdoende lukken, dan zal ik het zeker delen met jullie.

Ik moet alleen nog meer, maar vooral betere foto's maken. Ik realiseer me terug kijkend dat ik meer detail-foto's had moeten maken, opdat jullie de vorderingen en correctie beter hadden kunnen beoordelen. Met deze auto ben ik ongeveer 22-uur bezig geweest en hoewel dat heel lang lijkt, heb ik flink door moeten werken. En toch moet ik me er vaker toe zetten om juist de lastige zaken beter vast te leggen.

Aficior
 
Allereerst een bangelijke porsche die je daar onder handen hebt gekregen:cool:
Het eindresultaat mag er wezen.
Voor het logo zou ik eens gaan kijken in een hobbywinkel waar ze 3D-kerstkaarten-materiaal verkopen.
Deze dubbelzijdige tape is zeer smal en in verschillende diktes verkrijgbaar.
groetjes
 

Vergelijkbare onderwerpen