• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche 911 Targa - 1986 - 151.000 km

Vlerk

Detailing guru
14 dec 2009
422
153
58
Herent (België - op 5km van Leuven)
Tijdens het Paasweekend ga ik samen met mijn buurman zijn "nieuwe" bolide onder handen nemen.
Het is een donkergroene Porsche Targa uit 1986 met 151.000 km op de teller.

18 03 Porsche 01.jpg


Het type is duidelijk.
18 03 Porsche 03 Targa logo.jpg


Persoonlijk vind ik de dondergroene kleur met de groen getinte ruiten een geslaagde combinatie.
18 03 Porsche 04.jpg


Hij is uitgerust met een royale spoiler.
18 03 Porsche 07.jpg


Zijn achterkant.
18 03 Porsche 09 achterkant.jpg


De wagen toont natuurlijk al wat gebruikssporen.
18 03 Porsche 11 velg.jpg

Ik vrees dat we dit niet hersteld zullen krijgen.

Een beeld dat we allemaal direct herkennen.
18 03 Porsche 13 neus.jpg


Geboren in Stuttgart.
18 03 Porsche 14 logo.jpg

Maar dit beeld geeft ook een indruk van hoe de lak eruit ziet. :D

18 03 Porsche 16 velglood.jpg

De lijmresten van het velglood zijn nog duidelijk zichtbaar.
Dit zou ik zeker fatsoenlijk willen krijgen. (Alle tips zijn overigens welkom! :rolleyes:)

Dit beeld geeft ook al een zicht op de staat van de lak. :worried:
18 03 Porsche 18 neus.jpg

Ook de trims hebben wat liefde nodig.
18 03 Porsche 27 voorlampen.jpg


De Porsche heeft een prachtig dashboard ...
18 03 Porsche 30 dashboard.jpg

... maar het is alweer een tijdje gelden sinds het grondig onderhouden is. :mask:

De zetels verlangen ook naar wat voeding. :confused:
18 03 Porsche 35 zetels.jpg



Om alle verwarring te vermijden, heeft men achteraan nog even het merk vermeld. ;)
18 03 Porsche 37 vleugel.jpg

De auto is technisch in orde. De motor draait erg mooi, maar ziet er niet zo uit. :relieved:
18 03 Porsche 38 motor.jpg


De bestuurderszetel heeft al wat afgezien. :confounded:
18 03 Porsche 44 zetel.jpg


En de scharnieren ...
18 03 Porsche 47 scharnier.jpg
... tja.

Een mooi, maar stoffig dashboard uit de eighties.
18 03 Porsche 49 dashboard.jpg


En deze rooster zou er over een week beter moeten uitzien.
18 03 Porsche 53 ventilatie.jpg


Ik kijk in elk geval uit naar het Paasweekend. Ik houd jullie op de hoogte van het verloop van de detailing.
En, voor ik het vergeet, alle tips & tricks van ervaringsdeskundigen met een 30 jaar oude 911, zijn welkom! :innocent:

Tot binnenkort! :)
 
De lijmresten van het velglood zijn nog duidelijk zichtbaar.
Dit zou ik zeker fatsoenlijk willen krijgen. (Alle tips zijn overigens welkom! :rolleyes:)

Ik hoor niets dan lovende woorden over de Caramel Schijven. :p

Leuk projectje, zeg. Daar ga je bij elke handeling 1000% resultaat zien! Lekker, van schijthok naar Gedetailde Bolide.

Flinke taartschep, inderdaad. Persoonlijk kan ik het niet mooi vinden. :p
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Plakloodresten weken met TAR/GLUE remover of wasbenzine of WD40, Caramelschijf zou ik niet doen. Volgens ingewijden (hoor ik niet bij) mag je deze velgen absoluut niet polijsten, anders gaan ze blinken, origineel zijn ze geanodiseerd en dus mat.

Dat is nog eens een whale tail! T ziet er een heel tof project uit!
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
@David en @RedCat hebben gelijk. Beter niet met een caramelschijf doen. Zodra de velgen gaan glanzen zijn ze een stuk minder waard.

Alle rubbers super goed afplakken.
Zeer grondig reinigen onder de rubbers aan voorzijde bij bumper en achter bij motorruimte. Vooral onder de achterste blijft veel vuil zitten. Anders kom dat er uit tijdens het polijsten van achterbumper

Kleur is schitterend. Dat moet spetterend prachtig worden.
Veel plezier.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Hier krijg ik nou een harde plasser van!

Heerlijke wagen om lekker de tijd voor te nemen :heart_eyes:

En dan gewoon lekker met taartschep!
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Blijft een dikke wagen zo'n 911:heart_eyes: Beste detail kluif ga je hier aan hebben maar je hebt dan sowieso een hoop eer van je werk;) Succes alvast en ben benieuwd naar het eindresultaat:)
 
Leuk, maar tijdrovend project: benieuwd naar het eindresultaat en hoeveel detail-uren erin gaan zitten!
Als ik het goed heb (heb geen ervaring met Porsche) is die "dak-stijl" waar Targa op zit, gebobbeld matte lak; dus dan niet polijsten.
En die achterspoiler was toch oorspronkelijk alleen voor de 911 Turbo bestemd?

Forgive me if i'm wrong!
 
Mooi project, gaat vast een mooi resultaat opleveren. Afgaande op de foto's is er veel eer aan te behalen.

Ik lees in je intro dat je hiervoor het paasweekend wilt gebruiken. Adviseer je wel om voor deze detail de tijd te nemen en niet overhaast aan de slag te gaan. Het eerdere project van @Aficior en @nicknameless geeft denk ik een goede indruk wat je a) te wachten staat en b) dat het enige tijd gaat kosten.

Succes in elk geval! Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke verslag en foto's.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Zo die ziet er verwaarloosd uit, jammer zeg, maar des te meer voldoening uit te halen na een weekend hard werken.

Ik kijk al uit naar de foto's!
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Leuk, maar tijdrovend project: benieuwd naar het eindresultaat en hoeveel detail-uren erin gaan zitten!
Als ik het goed heb (heb geen ervaring met Porsche) is die "dak-stijl" waar Targa op zit, gebobbeld matte lak; dus dan niet polijsten.
En die achterspoiler was toch oorspronkelijk alleen voor de 911 Turbo bestemd?

We zullen een time-sheet bijhouden. ;)
De valbeugel is inderdaad mat, gelakt en gebobbeld ... het reinigen zal beperkt blijven tot een borsteltje.
En de achterspoiler is inderdaad niet origineel. Iemand heeft - in de loop der jaren - die vleugel erop geplaatst.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw