• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 964

Raymond-vw

Detailing trainee
22 dec 2008
23
47
48
Vorige week zondag stond er dan mijn droomauto op het programma.Een porsche 964 in zo goed als nieuwe lak.
De eigenaar wou hem er super netjes bij hebben staan met een goede wax en een mooie glans.

Gebruikte spullen:
Dap 500
Monello finale/mezzo/inizio
Smart pads 5,5inch orange/wit/zwart
Div.Poorboy's doeken
Wheelsealant Poorboy's
Sealant Poorboy's
Collinite 915

Stapppen gedaan zijn:
Uiteraard had de eigenaar de auto een goede wasbeurt gegeven.(kleien was niet nodig op de nieuwe lak)
Dappen met witte pad en mezzo,om hier en daar wat lichte swirls en spuitnevel te verwijderen.
Na inspectie bleek er toch wat enkele krassen in de lak te zitten dus die verwijdert met de orange pad en inizio.
Het lijkt wat grof om met orange pad en inizio de krassen te lijf te gaan,maar de lak was kneiter hard.
Als extra stap toch even met de witte pad en finale de auto nagelopen.
Intussen had de eigenaar de wielen in de wheelsealant van Poorboys gezet.

Na dat alles was de zondag weer om, dus maandagavond maar weer verder:
Dappen met zwarte pad en finale voor een super mooie finish.
Ik was zelf nog nooit met de zwarte pad en finale geëindigd,maar wat een glans zeg!8-())

Dinsdagavond de laatste stappen:
De sealant van Poorboys gezet en 45 minuten laten kuren.Na de sealant te hebben uitgepoets hebben we de Colinite 915 gezet.
De Collinite kon naar 10 mintuten uitgepoetst worden en toen de auto maar gauw naar buiten gezet, om het eindresultaat te bekijken.

De foto's

Na finale met zwarte pad:
P6220032.webp

In de sealant:
P6220036.webp

In de collinite
P6230056.webp

P6230046.webp

P6230050.webp

P6220021.webp

P6140008.webp

P6220023.webp

P6230095.webp

Groet,

Raymond

Mooie auto om te detailen en zo te zien het ook erg goed gelukt. Prachtig resultaat!

Het is inderdaad een fijne auto om te detailen.Mooie rondingen en alles vloeit in elkaar over.Werd er wel:-b van.

Zeer mooi! Mooie wagen! Mijn RS2 heeft componenten van de 964 Turbo o.a. de remmen, spiegels zijn van een 993.

Mooie bak!

Toch wel ff drooggereden he na het wassen.......... :-"

Daarna natuurlijk weer ff afspoelen en drogen. :-b

Erg netjes gedaan :-)^

Maar daarnaast, wat een prachtige auto en uitvoering, dit model staat hoog op mijn wishlist :love
Dan moeten alleen de kinderen wat groter zijn, 2 maxi cosi's achterin lijkt me niet zo'n succes :-b

Schrijf je reactie...