Vorige week zondag stond er dan mijn droomauto op het programma.Een porsche 964 in zo goed als nieuwe lak.
De eigenaar wou hem er super netjes bij hebben staan met een goede wax en een mooie glans.
Gebruikte spullen:
Dap 500
Monello finale/mezzo/inizio
Smart pads 5,5inch orange/wit/zwart
Div.Poorboy's doeken
Wheelsealant Poorboy's
Sealant Poorboy's
Collinite 915
Stapppen gedaan zijn:
Uiteraard had de eigenaar de auto een goede wasbeurt gegeven.(kleien was niet nodig op de nieuwe lak)
Dappen met witte pad en mezzo,om hier en daar wat lichte swirls en spuitnevel te verwijderen.
Na inspectie bleek er toch wat enkele krassen in de lak te zitten dus die verwijdert met de orange pad en inizio.
Het lijkt wat grof om met orange pad en inizio de krassen te lijf te gaan,maar de lak was kneiter hard.
Als extra stap toch even met de witte pad en finale de auto nagelopen.
Intussen had de eigenaar de wielen in de wheelsealant van Poorboys gezet.
Na dat alles was de zondag weer om, dus maandagavond maar weer verder:
Dappen met zwarte pad en finale voor een super mooie finish.
Ik was zelf nog nooit met de zwarte pad en finale geëindigd,maar wat een glans zeg!8-())
Dinsdagavond de laatste stappen:
De sealant van Poorboys gezet en 45 minuten laten kuren.Na de sealant te hebben uitgepoets hebben we de Colinite 915 gezet.
De Collinite kon naar 10 mintuten uitgepoetst worden en toen de auto maar gauw naar buiten gezet, om het eindresultaat te bekijken.
De foto's
Na finale met zwarte pad:
In de sealant:
In de collinite
Groet,
Raymond
De eigenaar wou hem er super netjes bij hebben staan met een goede wax en een mooie glans.
Gebruikte spullen:
Dap 500
Monello finale/mezzo/inizio
Smart pads 5,5inch orange/wit/zwart
Div.Poorboy's doeken
Wheelsealant Poorboy's
Sealant Poorboy's
Collinite 915
Stapppen gedaan zijn:
Uiteraard had de eigenaar de auto een goede wasbeurt gegeven.(kleien was niet nodig op de nieuwe lak)
Dappen met witte pad en mezzo,om hier en daar wat lichte swirls en spuitnevel te verwijderen.
Na inspectie bleek er toch wat enkele krassen in de lak te zitten dus die verwijdert met de orange pad en inizio.
Het lijkt wat grof om met orange pad en inizio de krassen te lijf te gaan,maar de lak was kneiter hard.
Als extra stap toch even met de witte pad en finale de auto nagelopen.
Intussen had de eigenaar de wielen in de wheelsealant van Poorboys gezet.
Na dat alles was de zondag weer om, dus maandagavond maar weer verder:
Dappen met zwarte pad en finale voor een super mooie finish.
Ik was zelf nog nooit met de zwarte pad en finale geëindigd,maar wat een glans zeg!8-())
Dinsdagavond de laatste stappen:
De sealant van Poorboys gezet en 45 minuten laten kuren.Na de sealant te hebben uitgepoets hebben we de Colinite 915 gezet.
De Collinite kon naar 10 mintuten uitgepoetst worden en toen de auto maar gauw naar buiten gezet, om het eindresultaat te bekijken.
De foto's
Na finale met zwarte pad:
In de sealant:
In de collinite
Groet,
Raymond