• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche Carrera 911 GT3 (* Update 04-03-2017* )

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.932
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Poe poe, ook de tweede en laatste detail is klaar! In een ander topic kondigde ik de start aan --> Nieuwe Full Detail <--. Deze Porsche is van dezelfde eigenaar als de --> Audi S4 Quattro V8 <-- die eerder heb kunnen doen.

Dit is mijn tweede Porsche en deze heb ik minder uitgebreid behandeld als de eerste --> Porsche 911 GT3 <-- maar had zeker de nodige liefde nodig. Met name de kleur maakte hem erg dankbaar.

( Ik heb wederom een hele berg foto's gemaakt, maar ik zal mij inhouden. Ik heb daarom filmpjes! :p ) Alvast excuses voor de slechte/ontbrekende ''before & After'' foto's. Druk Druk Druk...


--> Bezichtiging <--

02%20Gallery_zps5zabyrjv.jpg


In de redelijk donkere showroom had de lak behoorlijk wat reflectie. Echter leek de zwarte auto eerder donkergroen. Dit was dan ook te verwijten aan de VELE swirls.


--> Foamen & Wassen <--

01%20Gallery_zpsw1hlj00c.jpg


  • Monello - Lancia Foamlance
  • Monello - Artico Magico 1:4
  • Nanolex - Pure
  • Monello - Thick Mitt / Mitt
  • Nilfisk - HD
  • Monello - NonFerro
  • EZ Detail - Go

--> Polijsten <--


  • Rupes - LHR21
  • Lake Country - Blue Foam 7''
  • Lake Country - Orange Foam 7''
  • ...
  • DAP900 V3
  • Monello - Raffini Foam Geel 5,5''
  • Monello - Raffini Foam Geel 3,5''
  • Monello - Raffini Foam Oranje 5,5''
  • Monello - Raffini Foam Oranje 3,5''
  • ..
  • Scholl - S3
  • Monello - Finale
  • ...
  • Nanolex - EX (Gyeon - Prep was op :S )


De neus had ik redelijk snel gedaan. Opvallend was dat de motorkap een heel stuk zachter was als de zijpanelen. Later bleek de dat de motorkap het enige zachte paneel was, haha! :p

Uiteindelijk op de eerste ''dag'' de neus + deur/stijl kunnen doen;

03%20Gallery_zpsk3ivelgc.jpg


De motorkap vroeg om 1 snelle hit met de BF-combi + afschalen. De zijpanelen en voorbumper vroegen echter om 2 hits en nalopen met de DAP.


Toen ik op 'dag 2' met de kont bezig was heb ik een foto genomen nadat ik met de BF-combi 2 flinke hits had gedaan. Het resultaat was meer reflectie, maar nog steeds swirls;

04%20Gallery_zpsfiixg87q.jpg



Ook de spoiler was behoorlijk hard. Deze had uiteindelijk 4 hits nodig met de DAP-combi. Gelukkig is de spoilerklep te verwijderen, anders paste ik met de machine nergens tussen;

05%20Gallery_zpsclnazjt3.jpg



Na de nodige uren bikkelen wilde ik de auto naar buiten rijden om hem in het daglicht/zonlicht te zien. Sommige defecten probeer je tevergeefs aan te pakken, maar buiten kan dit allemaal meevallen en hoef je niet als een malle te stampen op een defect en simpelweg toegeven dat het niet te verhelpen is.

(Auto nog NIET in de wax)


06%20Gallery_zps6i6qvfbq.jpg



Mijn excuses voor de volgende video. Tijdens het opnemen voelde ik mij een heuse cameraman, maar toen ik hem op de PC terugkeek leek ik last te hebben van afkickverschijnselen ofso, het beeld vloog schokkerig alle kanten op. Via YouTube kon ik het beeld stabiliseren, wat ik liever niet doe, maar het was écht nodig.





De auto werd achter het pand in de schaduw gezet, waar ik de wax hebt aangebracht, het (lederen) interieur heb behandeld, motor-kofferruimte gereinigd + dressing.

  • Mothers - LeatherTech Care Kit
  • AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
  • Poorboys - APC+D 1:10
  • Collinite - 915 Mark 'd Elegante Gans
Ik heb de 915 voor het eerst gebruikt en ben behoorlijk tevreden! Ik merkte bij het aanbrengen dat de kleur meer diepte kreeg, dezelfde look als wanneer je een glaze aabrengt, én dat ik het wééér te dik aanbracht, haha! Maar, dankzij de tips van @Ric325i die in mijn achterhoofd zaten, bracht ik het steeds dunner aan.

Beetje jammer van mijzelf dat dit pas gebeurde toen ik bijna klaar was...

Maaar, ondanks het te dik was opgebracht en ik mezelf al voorbereidde op het betere wrijf-werk, viel dit 100% mee en was het prima uit te wrijven.

De 915 voegde zeker een bepaalde diepte toe aan de kleur en dat was precies de verwachting/hoop!

08%20Gallery_zps1badzxsq.jpg


09%20Gallery_zpso4fwplf7.jpg


10%20Gallery_zps1jxq3hxd.jpg



Witte doek na behandeling van 2 voorstoelen + 2 achterstoelen met de Mothers LeatherTech;

11%20Gallery_zpsderxsyja.jpg




07%20Gallery_zpsaiy3i53e.jpg



Op naar de volgende Detail!


Greetz




 
Mooie wagen hoor!
Met welke combinaties heb jij de harde lak dan uiteindelijk gecorrigeerd?
915 is een absolute winnaar!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Met welke combinaties heb jij de harde lak dan uiteindelijk gecorrigeerd?
Met de beschreven combi's; BF21 met LC Blauw + S3 - Lastige plekken met de DAP en Geel + S3.

2-3 hits nodig met de BF21, met de DAP dus uiteraard wat meer. :S

Finishen deed ik veelal met de BF21 + Oranje + Finale. Ondanks de Finale op oliebasis is en ik vernam dat dit met grote uitslagen niet optimaal is, werkte het beter als de S30. Maar goed, ik zie eigenlijk nooit geen verschil na de S3, maar schaal af voor de goede orde. :p

De laatste 2 auto's heb ik met Schol S30 nogal het probleem dat dit moeilijk uit te wrijven is. Althans, wrijft wel makkelijk uit in eerste instantie, maar er blijft een vettige waas achter die ik met Prep/EX sowieso moet weghalen.


Dat ziet er goed uit! Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Uuuummm.. Goede vraag! Ik schat het op zo'n 20 uur.
 
@Quantoxx ,die LC pads werken super maar om harde lak te corrigeren vind ik de Zwart/witte spiderpads/S3 van Scholl onovertroffen.
S30 tja ik heb het ook wel eens gehad die "waas" waar jij het over hebt en een oplossing is om na het afnemen nog een rondje met de Rupes Wit (werkt ook fijn) combo te doen en zeker op zwarte auto's vind ik dat extra rondje wel meerwaarde hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
die LC pads werken super maar om harde lak te corrigeren vind ik de Zwart/witte spiderpads/S3 van Scholl onovertroffen.
S30 tja ik heb het ook wel eens gehad die "waas" waar jij het over hebt en een oplossing is om na het afnemen nog een rondje met de Rupes Wit (werkt ook fijn) combo te doen en zeker op zwarte auto's vind ik dat extra rondje wel meerwaarde hebben.

Tja, ik heb de BF21 gekocht om meer correctie te hebben. Dan zou ik op de BF21 nog een andere pad-combi kunnen proberen.
Ik heb alleen de LC-pads, dus misschien dat ik binnenkort op zoek ga naar andere pads. Gebruik jij de sandwich spiderpads ook op je 21?

Die waas krijg ik wel weg met ontvetter, maar het is niet praktisch, zeg maar. Met Finale, toen was het simpel om af te nemen en hoefde ik alleen te ontvetten om te ontvetten en niet als hulp bij het afnemen.

LC Oranje met S30/Finale werkt prima, maar tot op heden zie ik nog weinig verschil met S3 om te corrigeren en een finishing polijstmiddel.


Greetz
 
Tja, ik heb de BF21 gekocht om meer correctie te hebben. Dan zou ik op de BF21 nog een andere pad-combi kunnen proberen.
Ik heb alleen de LC-pads, dus misschien dat ik binnenkort op zoek ga naar andere pads. Gebruik jij de sandwich spiderpads ook op je 21?
Die waas krijg ik wel weg met ontvetter, maar het is niet praktisch, zeg maar. Met Finale, toen was het simpel om af te nemen en hoefde ik alleen te ontvetten om te ontvetten en niet als hulp bij het afnemen.
LC Oranje met S30/Finale werkt prima, maar tot op heden zie ik nog weinig verschil met S3 om te corrigeren en een finishing polijstmiddel.
Greetz
En de 21 kan ook meer corrigeren maar een Porsche kan ook gewoon een heel harde lak hebben .
Het loont om naast die LC pads ook nog wat andere pads te kopen echter blijft niet alles heel op een BF21.
Pads van Scholl blijven wel goed heel bij mij echter "zoeken" ze wel een beetje omdat ze wat aan de harde kant zijn dus ik zou in eerste instantie van Scholl pads kopen waarmee je lak kan corrigeren.
Scholl gele cutting spiderpad bv of die zwart witte Spiderpad waarbij die laatste licht mijn voorkeur heeft.
Pads met een gat in het midden blijven iets koeler en dus ook langer heel en ik zag dat Scholl (naast de blauwe) nu ook paarse Spiderpads heeft met zo'n gat in het midden.
Verder zou je mf pads kunnen proberen maar hou wel de warmte ontwikkeling in de gaten.
Van Rupes zelf zijn de witte pads (en polijstmiddel) nog wel een goede aanvulling om te finishen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Echt een mooi resultaat!:grinning:

En die Collinite wax moet ik ook maar eens gaan proberen (ter vervanging van de Natty's liquid)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Erg dikke wagen en super strak eindresultaat:cool: Leer was behoorlijk smerig zo te zien:eek: Geeft wel weer extra voldoening voor je interieur werk;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx

Vergelijkbare onderwerpen