• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Cayman S

Cayman S

Detailing trainee
4 jan 2019
11
35
Bij aankoop van mijn Cayman zag hij er zo uit! Na een tijd zondigen in de wasstraat wil ik hem graag weer in volle glorie herstellen. Wie zou het leukvinden om mij te helpen?

Mijn woonplaats is Amsterdam. Ik heb geen ervaring dus wat zou een goede strategie zijn? Welke spullen heb ik nodig?

IMG_8370.JPG
IMG_8376.JPG
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk om iemand te helpen! Waar kom je vandaag? Heb je een eigen ruimte/plek om te detailen? Met welke werkzaamheden heb je al ervaring en waar heb je specifiek hulp bij nodig?
 
Welkom op het forum!

Van waar ben je, dat kan helpen om een forumlid te helpen eens mee te komen kijken
 
Goede! Ik woon in Amsterdam. Op dit moment heb ik niet echt spullen anders dan turtle wax en turtle cleaner. Ik zou het graag beter aanpakken.

Ik las dat ik dan moet wassen, kleien, polijsten en dan lakverzegeling kan doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en BlueRaccoon
Altijd leuk om iemand te helpen! Waar kom je vandaag? Heb je een eigen ruimte/plek om te detailen? Met welke werkzaamheden heb je al ervaring en waar heb je specifiek hulp bij nodig?
Ik begin net met Detailing. Mijn Imola rode BMW M3 Roadster stond altijd in de was.
Mijn cayman heb ik door tijdgebrek altijd bij loogman door de krasstraat gehaald.
 
Welkom! Met zo'n wagen zou ik mezelf maar snel gaan inlezen wat ik allemaal nodig heb en hoe ik mijn wagen weer in goede conditie zet!

Toevallig nog fotos van de M3 Roadster? ;)
 
Mooie wagen ! Ik heb ook een Cayman 987 gehad. Ik heb hem destijds verkocht en een Cayman 981 aangeschaft.
De Cayenne van mijn echtgenote heb ik 8 maanden geleden gekocht in Duitsland. De wagen was toen 16 maanden oud en werd steeds gewassen in de was-krasstraat denk ik. Het waren niet alleen swirls maar ook andere krassen. Met raad EN daad van een forumlid hier (en na een dertigtal uren zweten) ziet de Cayenne er nu beter uit als een nieuwe..... bijna krasvrij en héél véél glans. Hij is voorzien van een coating (Gyeon Mohs)
Mijn Cayman is voorzien van een laagje wax maar ik twijfel er niet aan om volgende zomer de wagen ook van een laagje Mohs te voorzien.
 

Bijlagen

  • 1546689919261.png
    1546689919261.png
    19 KB · Weergaven: 175
  • 1546690005323.png
    1546690005323.png
    17,3 KB · Weergaven: 146
  • Leuk
Reactions: M3fan
Welkom veel lees en poetsplezier
Amsterdam is me net een beetje te ver ,anders had ik je graag geholpen
 
Mooie wagen ! Ik heb ook een Cayman 987 gehad. Ik heb hem destijds verkocht en een Cayman 981 aangeschaft.
De Cayenne van mijn echtgenote heb ik 8 maanden geleden gekocht in Duitsland. De wagen was toen 16 maanden oud en werd steeds gewassen in de was-krasstraat denk ik. Het waren niet alleen swirls maar ook andere krassen. Met raad EN daad van een forumlid hier (en na een dertigtal uren zweten) ziet de Cayenne er nu beter uit als een nieuwe..... bijna krasvrij en héél véél glans. Hij is voorzien van een coating (Gyeon Mohs)
Mijn Cayman is voorzien van een laagje wax maar ik twijfel er niet aan om volgende zomer de wagen ook van een laagje Mohs te voorzien.


Klinkt goed een 981! Heb je hem ook getuned? Er zit een hoop verborgen vermogen in de 9A1 DFI motor.

Waar zit het meeste werk in? Hoe houd je de coating mooi?