• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Panamera 4S in Frozen Grey (mat grijs van BMW) nu met foto's

Robert4S

Detailing rookie
13 feb 2011
12
0
Beste heren,

Ik heb mijn Panamera na 6000 km compleet laten spuiten en wel in het mat grijs/zilver.
Ik weet niet of de kleur frozen grey iemand iets zegt maar het is een gelimiteerde BMW kleur. Hij is exclusief gebruikt voor de gelimiteerde series van de M5 en M6 en wordt nu ook gebruikt op de nieuwe M3. Prachtige kleur die zonder zonlicht heel erg mat is (bijna grijze container grijs...) en in de zon bijna metallic/chroom lijkt. Erg moeilijk om goed te laten zien hoe speciaal de kleur is op foto's maar ik heb constant mensen om de auto heen staan die even aan de lak willen voelen of die ermee op de foto willen. Overigens enkel positieve reakties gehad. Het is dan ook 100% zeker dat er geen andere Panamera bestaat in deze kleur... Exclusiviteit ten top :party:

Verder heb ik alle kleine onderdelen (grills, velgen, typeaanduidingen, diffuser etc.) in het hoogglanszwart laten spuiten om zo een mooi grijs/zwart contrast te creëren.

Nu was ik aardig op de hoogte (en in het bezit van de juiste spullen) hoe ik mijn metallic groen/zwarte Cayenne GTS moest onderhouden maar in de wereld van de matte lakkleuren ben ik absoluut een leek!
Ook ben ik op zoek naar een goede velgenwax aangezien de hoogglans zwarte jongens binnen een dag vol stof zitten.

Ik hoop dat iemand tips heeft (met namen van de te gebruiken producten alsjeblieft) en ik zal in ruil voor de info wat leuke foto's van de auto plaatsen...:D

Alvast bedankt voor de hulp en wat is dit toch een te gek forum!

Groeten en fijne avond Robert

Mijn auto bij aankoop:

picture.php?albumid=4303&pictureid=17077.jpg


De M3 in de perfecte kleur:

picture.php?albumid=4303&pictureid=17079.jpg


Ontleden en schuren:

picture.php?albumid=4303&pictureid=17083.jpg


118 manuren...

picture.php?albumid=4303&pictureid=17086.jpg


picture.php?albumid=4303&pictureid=17084.jpg


picture.php?albumid=4303&pictureid=17095.jpg


Eindresultaat:

picture.php?albumid=4303&pictureid=17251.jpg


nog zonder de Techart uitlaat:
picture.php?albumid=4303&pictureid=17252.jpg


picture.php?albumid=4303&pictureid=17253.jpg


picture.php?albumid=4303&pictureid=17254.jpg



Kortom mijn vraag is dus hoe de auto (uiteraard met de hand) het beste te wassen volgens jullie.

Nogmaals dank!
 
De auto is gespoten dus ik zou denken dat je met een goede autoshampoo de S4 kunt wassen. Een advies voor sealant en/of wax durf ik je niet te geven. Je wilt natuurlijk wél lakbescherming maar juist geen glans of kleurverdieping.
De Porsche is prachtig geworden, ooit heb ik een BMW X6 in deze kleur gezien en die vond ik ook erg mooi.
 
BlackPassat zei:
De auto is gespoten dus ik zou denken dat je met een goede autoshampoo de S4 kunt wassen. Een advies voor sealant en/of wax durf ik je niet te geven. Je wilt natuurlijk wél lakbescherming maar juist geen glans of kleurverdieping.
De Porsche is prachtig geworden, ooit heb ik een BMW X6 in deze kleur gezien en die vond ik ook erg mooi.

Heb inderdaad de auto al met shampoo gewassen zonder problemen. In de wax zetten of quick detailen is geen optie daar deze produktenvette vlekken achterlaten. Ook als de tiregel niet goed is ingedroogd of te dik is aangebracht, zijn de spetters op de spatborden erg moeilijk weg te krijgen. Glans is inderdaad niet wat ik zoek... :cool:

Bedankt voor de reaktie
 
Jezus wat een bak8-o Super mooi met die lak, heb even voor je zitten zoeken en ik kan je alleen de Swissvax' Opaque reeks aanraden. Schijnt het goed te doen op matte lakken of wraps, en las op een ander forum over een zelfde kleur op een Nissan GT-r...maar ik denk niet(weet eigenlijk wel zeker) dat carclean dit verkoopt, en ik heb ook een vermoeden dat dit redelijk duur is, maar dat is denk ik geen probleem voor jou...als ik naar die auto kijk:p
 
We hebben op een Focus RS500 Reload gebruikt, ging uitstekend.
 
Mooie wagen! Nieuw gekocht en nu al laten overspuiten? Je moet maar durven..... Maar het resultaat is schitterend :)^

Ten aanzien van je waxvraag even een tekstje uit een Engels forum:

I have used Collinite 476s on matte paint before and it did not alter the appearance of the paint in the slightest way. In fact, I remember a thread on DW where a number of the pros said they used 476s on matte paint and it was just as durable and did not change the look of the matte surface.

Dit lezende zou Collinite 476s dus ook gebruikt kunnen worden voor matte lakken.
 
Je kan kijken naar de Opaque serie van Swissvax, deze is speciaal ontwikkeld voor matte folies en lakken. Deze hebben speciale shampoo's, paint cleaners en zelfs een wax die bescherming geeft.
 
ik denk dat veel waxen kunnen, mits deze niet al te veel carnauba bevatten.

Sealant zou ik niet doen denk ik.

Je woont in Italië zo te zien? In je profiel staat Apeldoorn namelijk, en dat is iets minder warm :grinning:
 
Neem eens contact op met Havannen (patrick) hier op het forum. Hij woont bij jou in de buurt,.van apeldoorn dan.
 
Product dat Carclean.com niet verkoopt:
Swisswax, die hebben een speciaal MAT Pakket (wax, paintcleaner, shampoo en een detailer) serieu heet Opaque
StefenCS hier op het forum heeft het recent gebruikt. ook op Detailingworld zijn er reviews van te vinden.

Advies van Carclean.com:
-Carpro Reload
dit hebben zij al met veel succes gebruikt op een matte gelimiteerde Ford RS500
 
De auto zelf is een beauty, maar tjemig de pemig kan er na de kleurwisseling niks meer aan vinden. Het oogt zo goedkoop.
Op de BMW ziet het er tiptop uit maar zoals bij vele auto's is de kleur bepalend en is in mijn ogen nu een totale misser.
Sorry, zeg het maar gewoon eerlijk. Smaken verschillen eenmaal.
 
  • Leuk
Reactions: tim86 en Quantoxx
Dit geeft niet veel waarde aan dit topic, en normaal ga ik niet gauw zeggen dat ik een ander zijn trots niet mooi vind. Maar ik vond de hoogglans zwarte lak mooier....

Swissvax is het meest geschikt voor jou wagen! Heb vorig jaar een matzwarte RS4 gedaan, de eigenaar het pakket Opaque pakket.

Ik wens je ongelooflijk veel plezier zowel met de wagen als met het detailen ;)
 
mk-us zei:
De auto zelf is een beauty, maar tjemig de pemig kan er na de kleurwisseling niks meer aan vinden. Het oogt zo goedkoop.
Op de BMW ziet het er tiptop uit maar zoals bij vele auto's is de kleur bepalend en is in mijn ogen nu een totale misser.
Sorry, zeg het maar gewoon eerlijk. Smaken verschillen eenmaal.

Dag mannen,

Bedankt voor de leuke reakties en diegene die het niks vinden, helaas... Moet zeggen dat ook vrienden van me het op de foto's niets vonden maar in real life hun onderkaak op de grond viel. De kleur in combinatie met de zwarte details, het verlaagde sportonderstel, de knallen uit de Techart uitlaat maakt het total toch erg indrukwekkend. De lokale Porsche dealer heeft me zelfs gevraagd of hij mijn auto een paar dagen bij hem in de showroom mag zetten als ik weer eens in het buitenland moet zijn. Een klant van hem had me zien rijden en vroeg zich af of mijn kleur bij de dealer te bestellen was. Dat zie ik als een leuk compliment. Vooral omdat de man ver in de 50 was en ik de auto in het zwart teveel voor oude mannen vind (zelf ben ik 29).

Ben inmiddels aan het kijken waar ik de Swisswax set kan bestellen hier in Italie.

Nogmaals dank en zal later vandaag nog eens wat andere foto's plaatsen.

Gr. Robert
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik op het eerste gezicht ook even dacht van, hmm dat is hem net niet..

maar ik geloof je direct dat het op de foto's niet helemaal overkomt zoals het echt is.
ik ben dan ook zeer benieuwd naar een uitgebreidere fotoshoot! hoop ook dat hij zijn eigen topic gaat krijgen hier op het forum :cool:

veel plezier met je fantastische nieuwe wagen! en veel plezier gewenst met de swisswax producten (volgens mij zijn ze ook te leveren via carclean?)
 
Als ik de foto van de originele kleur zag en nadien de matte versie dacht ik ook: mwa, is toch mooier in glanzend zwart.....nog eens gekeken en ik geloof dat de foto's de matte versie geen eer aandoen....ik denk echt dat het aan de foto's ligt....mocht je eens in de gelegenheid zijn om foto's binnen te schieten met aangepaste verlichting....doen! Denk dat het resultaat heel anders zal zijn.:)^
 
Bartezzz zei:
ik moet eerlijk zeggen dat ik op het eerste gezicht ook even dacht van, hmm dat is hem net niet..

maar ik geloof je direct dat het op de foto's niet helemaal overkomt zoals het echt is.
ik ben dan ook zeer benieuwd naar een uitgebreidere fotoshoot! hoop ook dat hij zijn eigen topic gaat krijgen hier op het forum :cool:

veel plezier met je fantastische nieuwe wagen! en veel plezier gewenst met de swisswax producten (volgens mij zijn ze ook te leveren via carclean?)


Moet eerlijk zeggen dat ik de foto's niet geplaatst heb om mijn eigen ego te strelen maar omdat dit DE plek is waar ze een mooie lak(kleur) wel kunnen waarderen volgens mij!
Ik wacht een mooie dag af en zal mijn spiegel reflex eens uit de kast trekken voor een aantal mooiere foto's. Vroeg mij af of er geen 'mijn auto' topic ofzo bestaat, want dit is niet de juiste plek denk ik voor mijn foto's of maakt dit niet uit?

Bovendien zijn er hier in mijn woonplaats (Treviso in Italie) de afgelopen maand 8 Panamera's verkocht waarvan 7 in het zwart... Gezien het feit dat ik het wel leuk vind om eens iets anders dan standaard te rijden, heb ik voor deze metamofose gekozen.

Misschien dat een youtubefilmpje de kleur beter overbrengt, zal er eens naar kijken.

Gr, Robert
 
Sorry even off-topic: Waarom staat er dan bij je woonplaats "Apeldoorn" i.p.v. Treviso? Ik weet dat het al eerder is gevraagd, maar ik heb misschien het antwoord gemist?