Beste medeforummers,
Alweer een tijdje geleden twee Porsches mogen verzorgen, een Panamera en een Macan. Beiden in de kleur uni zwart. De Panamera bezit 441 pk tegenover 340 paardjes bij de Macan onder de kap. Wat een feest, wat een slingers nu zonder gein, ik vond het horror lakken om te bewerken. Als je naar de lak kijkt springen de swirls er al in, laat staan tijdens polijsten en het afnemen van polijstresidu. Maar goed, ik voel me toch altijd een beetje vereerd als ik dergelijke auto's mag verzorgen. Ik heb niet heel veel foto's gemaakt van alle stappen, dit is de reden dat ik twee auto's in een topic plaats.
Klantwens: 70 tot 80% correctie is prima, met als kers op de taart een mooie glans.
Staat van de Panamera bij aankomst, om een idee te geven:
De auto(s) uiteraard eerst klaargestoomd met het bekende was en klei-ritueel inclusief een ronde non-ferro over de gehele auto.
De lakdikte gemeten en tevens de lak gecontroleerd op krassen / oneffenheden. De lak van zowel de Panamera als ook van de Macan was behoorlijk toegetakeld:
Veel eer te behalen...
De gebruikte machines:
- Rupes LH19E rotary, verschillende packingplates
- Rupes Ibrid Longneck
- Rupes Lhr15 mark III
Gebruikte materialen:
- Pads: Rupes + Monello + Servfaces
- Polijstpasta: Scholl + Monello + Rupes
Een aantal 50/50's:
Zoals je bij de Macan kunt zien zijn niet alle krassen verwijderd, hierbij is de klantwens in acht genomen en ben ik ook (mede door het tijdsbestek welke ik wilde hanteren) gestopt met het nastreven van een beter resultaat. ( sommige foto's een beetje aan de donkere kant waarvoor excuses. )
Na de polijstwerkzaamheden zijn de auto(s) naar buiten gereden voor een check. Binnen zie je niet altijd alles (of je bezit een rijk uitgeruste werkplaats, dan wellicht wel ), buiten kun je er nog eens goed omheen lopen en alles rustig bekijken. Daarna de auto's gewassen en ontvet d.m.v. Gyeon Prep. De Panamera is voorzien van twee lagen Mohs + cure, de Macan van een laagje cancoat + cure. Bandjes voorzien van een dressing (Gyeon Tyre), uitlaatjes behandeld enz.
Hierbij een aantal plaatjes van het eindresultaat:
Dank voor het lezen
Alweer een tijdje geleden twee Porsches mogen verzorgen, een Panamera en een Macan. Beiden in de kleur uni zwart. De Panamera bezit 441 pk tegenover 340 paardjes bij de Macan onder de kap. Wat een feest, wat een slingers nu zonder gein, ik vond het horror lakken om te bewerken. Als je naar de lak kijkt springen de swirls er al in, laat staan tijdens polijsten en het afnemen van polijstresidu. Maar goed, ik voel me toch altijd een beetje vereerd als ik dergelijke auto's mag verzorgen. Ik heb niet heel veel foto's gemaakt van alle stappen, dit is de reden dat ik twee auto's in een topic plaats.
Klantwens: 70 tot 80% correctie is prima, met als kers op de taart een mooie glans.
Staat van de Panamera bij aankomst, om een idee te geven:
De auto(s) uiteraard eerst klaargestoomd met het bekende was en klei-ritueel inclusief een ronde non-ferro over de gehele auto.
De lakdikte gemeten en tevens de lak gecontroleerd op krassen / oneffenheden. De lak van zowel de Panamera als ook van de Macan was behoorlijk toegetakeld:
Veel eer te behalen...
De gebruikte machines:
- Rupes LH19E rotary, verschillende packingplates
- Rupes Ibrid Longneck
- Rupes Lhr15 mark III
Gebruikte materialen:
- Pads: Rupes + Monello + Servfaces
- Polijstpasta: Scholl + Monello + Rupes
Een aantal 50/50's:
Zoals je bij de Macan kunt zien zijn niet alle krassen verwijderd, hierbij is de klantwens in acht genomen en ben ik ook (mede door het tijdsbestek welke ik wilde hanteren) gestopt met het nastreven van een beter resultaat. ( sommige foto's een beetje aan de donkere kant waarvoor excuses. )
Na de polijstwerkzaamheden zijn de auto(s) naar buiten gereden voor een check. Binnen zie je niet altijd alles (of je bezit een rijk uitgeruste werkplaats, dan wellicht wel ), buiten kun je er nog eens goed omheen lopen en alles rustig bekijken. Daarna de auto's gewassen en ontvet d.m.v. Gyeon Prep. De Panamera is voorzien van twee lagen Mohs + cure, de Macan van een laagje cancoat + cure. Bandjes voorzien van een dressing (Gyeon Tyre), uitlaatjes behandeld enz.
Hierbij een aantal plaatjes van het eindresultaat:
Dank voor het lezen
Bijlagen
Laatst bewerkt: