• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Powerball Mini of PowerCone?

Dennis Blomaard

Detailing addict
21 jan 2009
341
62
34
Hallo medeverslaafden w^^w

Ik kwam in de webshop de Mothers Powerball Mini en Powercone weer eens tegen en ze wekten toch wel m'n interesse omdat ik het veel makkelijker is dan met de hand te polijsten ;)

Persoonlijk zou ik het voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Uitlaten
- Sierlijsten (bijv. bij raamstijlen)
- Grilledelen

Hebben jullie ervaring met deze polijsthulpjes op bepaalde bovengenoemde onderdelen?
Ik vraag me namelijk af of Powercone ook makkelijk zou werken op de dunnere sierlijsten van de raamstijlen, of dat de Powercone ook goed op uitlaten zou werken?

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
 
Lijkt dit niet erg veel op deze :weetniet

https://forum.Carclean.com/cc_postst5230/velgen-reinigen-en-aanbrengen-van-wax-met-een-Cone.aspx

Hans
 
sierlijsten zijn waarschijnlijk verchroomd, dus niet machinaal aan de slag gaan...!
verder voor uitlaat eindstukken wel geschikt (zie kopje tutorials, video ;) )
heb er zelf geen ervaring mee met de powerball/cone, maar wel al vaak genoeg met boormachine en lamellenschijf gedaan...
 
ivo's zei:
sierlijsten zijn waarschijnlijk verchroomd, dus niet machinaal aan de slag gaan...!
verder voor uitlaat eindstukken wel geschikt (zie kopje tutorials, video ;) )
heb er zelf geen ervaring mee met de powerball/cone, maar wel al vaak genoeg met boormachine en lamellenschijf gedaan...
Waarom niet machinaal mee aan de slag gaan?
Als je dit met een rustig toerental doet bootst het toch in principe de handbeweging na?
 
als je er met machine aan de slag gaat, ben je erdoor voor je er erg in hebt... (mijn ervaring althans....)
 
Hallo iedereen

Door het aanhoudende slechte weer heb ik de uitlaten van mijn GTI niet voldoende kunnen onderhouden, en nu na enkele weken krijg ik de aanslag (van de uitlaatgassen + het zout) er niet goed vanaf...

Iemand een idee als bovenstaande powerball mini of powercone een oplossing kan zijn?

Of heeft iemand een ander voorstel?
 
mk-us zei:
Hoe en met welk middel er niet goed vanaf?
Kan idd een hele goede oplossing zijn !

Ik heb erop gezeten met mothers all metal polish, uiteraard na het wassen...
Maar het had helemaal geen nut...
 
Ik heb hetzelfde probleem. Een groot deel heb ik weg gekregen met staalwol en ontvetter. Daarna met een tandenborstel en metal polish, die tandenborstel werkt goed.

Heel heel veel geduld hebben. En dan werkt het wel, ik heb nog niet alles er af. Maar deze methode zal ik nog een paar keer moeten herhalen.

De powerball zal natuurlijk meer effect hebben, maar bij mij zal hij niet in de uitlaat passen ;)
 
ahhhhhhhhh ok :)
staalwol had ik nog niet aan gedacht, maar maakt dit geen schade aan een mooie uitlaat van een GTI?

carbonsteel.jpg


hmmmz bij de volgende carclean bestelling dan maar eens zo een powerball mini meebestellen...
 
Fijn staalwolletje doet idd wonderen. Daarna effies met de metal polish en TADAAAAAAAAA, schoon is uw kunstgebit, uuuhhh uitlaat
 
staalwol kan, maar zorg wel dat je hele fijne heb (0000 , 000 of 00, groffer zou ik persoonlijk niet gaan)
 
Inderdaad, zeer fijne staalwool nemen (0000). Als die nog zou krassen kan een metal polish dat nog wat corrigeren.

Je kan natuurlijk ook eerst een tandenborstel met ontvetter en tandenborstel met polish proberen.
 
ahhhh het begint te komen :)

Dus eerst met een goede ontvetter proberen... (PB's all purpose cleaner heb ik? ) Lukt dit niet, dan met een heel fijne staalwol proberen en dan nawerken met de mothers all metal polish?

Tijdens het gebruik van de staalwol, product toevoegen (PB APC?)
 
Ik gebruik Super Degreaser. Maar Apc kan ook, probeer hem dan onverdund.

Inspuiten met Apc en dan scrobben met een tandenborstel. Als de tandenborstel niet werkt kan je Apc en staalwol gebruiken. Of alleen staalwool.

Daarna Polish en tandenborstel. Afwerken kan dan nog eens met enkel metal Polish en een microvezel doek.
 
Stel dat ik naderhand toch naar de powerball mini grijp... is er een speciaal product hiervoor om dit te laten werken? bvb die power metal of ...?
 
Dat durf ik niet zeggen, maar wellicht zal de mothers metal polish het wel goed doen. Power metal heb ik nooit gehad/geprobeerd dus :weetniet