• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-polish noob vragen

Ciamician

Detailing guru
20 nov 2016
141
123
33
Enkele vraagjes voor ik met mijn DAP900 in de aanslag mijn BMW E90 swirl vrij maak:

  • Nieuwe pad primen (eerst polish over de hele pad verspreiden met je vinger): doen of niet?
  • Hoeveel dotjes polijstmiddel moet ik gebruiken op een 5.5 of 6 inch pad, en hoeveel op een kleinere 3.5 inch pad? Respectievelijk 3 en 2?
  • Uitspreiden op stand 1, en vervolgens op stand 5, of toch maar 6?
  • Verlichting: Is het doenbaar om een wagen volledig te polijsten met enkel een Monello Faro lampje? Of is het zeer moeilijk werken zonder iets zoals dit? Verlichting in de garage is niet echt optimaal.
 
Laatst bewerkt:
-Ik doe 1 spray detailspray met 3/4 dotjes (afhankelijk van grote van paneel) op een pad en stempel dit op het te behandelen paneel. Kleinere pad 2 dotjes
-Verspreiden met stand 1/2
-Compounden stand 5/6 ,medium middel 3/4 ,finish op 3 hooguit 4.
-verlichting =afhankelijk van omstandigheden/waar je werkt
 
@Ric325i

Duidelijk :)

Nog een laatste vraagje: op deuren, motorkap, dak etc kan je makkelijk het dambordpatroon doen (dus in totaal 6-8 passes), maar wat doe ik met de kleinere stukken op bijvoorbeeld bumpers of bepaalde stukken waarbij je maar 1 richting kan werken (horizontaal)?
 
Heb ook 3.5" pads hoor.

Ik zie waarschijnlijk zelf ook wel wanneer het polijstmiddel is "uitgewerkt"?
 
@Ric325i
Nog een laatste vraagje: op deuren, motorkap, dak etc kan je makkelijk het dambordpatroon doen (dus in totaal 6-8 passes), maar wat doe ik met de kleinere stukken op bijvoorbeeld bumpers of bepaalde stukken waarbij je maar 1 richting kan werken (horizontaal)?
Idd met kleinere pads werken dan kun je in veel gevallen toch horizontaal en verticaal polijsten.
Bumpers en andere gespoten kunstof delen kunnen hun warmte minder goed kwijt dan metalen delen dus op die delen niet door blijven harken en op tijd laten afkoelen. Deze delen kunnen heus wel wat hebben maar het is wel goed om te weten.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie