• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

Yoricka

Detailing trainee
5 jan 2014
42
40
Dag allemaal,

Tis voor mij al weer een tijdje terug, maar had weer helemaal zin om het schoonmaken van de auto weer op te pakken! Heb nog producten over van voorheen maar daar wil ik natuurlijk wel weer het een en ander aan toevoegen.

Nu lees ik veel over pre wash/foamen etc. Zelf heb ik geen beschikking over een Lance en of pomp spray. Maar vroeg me af of je de auto ook kan pre wash-en met een gewone spray? Zo ja, welke producten zijn dat geschikt voor en/of welke zijn goed?

*Wil namelijk geen pomp spray aanschaffen.

Gr. Yorick
 
Ik denk dat de beste pre-wash die je dan kan krijgen gewoon afspoelen met water is. De gewone spray sluit het vuil waarschijnlijk niet in waardoor je krasjes kan krijgen als het wegveegt en laten zitten heeft niet veel zin aangezien het vuil dan ook niet magisch verdwijnt :p
Aan de meer ervaren detailers, correct me if I'm wrong.
 
Als je enkel wilt sprayen met een gewoon flesje, komen volgens mij Traffic Film Removers (TFR) in aanmerking.
voorbeelden:
  • Dodo Juice Crudzilla
  • Dodo Juice Supernatural Citrus Traffic Film Remover
  • Surf City Garage Road Trip Grime Destroyer
Vaak zijn dit soort producten echter niet wax-safe.
 
Waarom wil je geen pompsprayer kopen? Dat scheelt je een hoop lamme armen denk ik en ze kosten niet zo veel.

Als prewash vind ik Autoglym multiwash tfr erg fijn, maar dit wordt niet meer verkocht door carclean. Poorboys Bugsquash werkt ook prima.
 
Waarom ik geen pomp wil aanschaffen heeft te maken met: woon in een appartement, ga dus altijd al naar een wasbox toe. Maar als jullie echt aanrader om een pomp te kopen, dan overweeg ik dat dan maar. Vriendin zal wel weer raar opkijken. Als ik weer is iets nieuws heb gekocht

Bedoelen jullie dan zoiets: https://www.carclean.com/nl/purple-venus-alka-line-foamer-2000ml.html

Maar het gaat mij voornamelijk ook meer om de TFR te gebruiken voor de onderzijkanten en ondervoorkant. Waar de meeste vuil zit en niet meteen me washmitt weer zwart is.
 
Dat lijkt me een prima ding. Ik heb er zelf eentje gehaald bij het tuincentrum. Daar zit een slangetje met een stokje aan waar de vloeistof uit sproeit zodat je gemakkelijk op lastige plekken komt en dan hoef je niet het zware reservoir in allerlei hoeken en standen te tillen. Google even op 'drukspuit'.
 
De Alka Line heb ik ook in gebruik en bevalt mij uitstekend. :D Het voordeel van deze sprayer is dat hij de prewash foamed c.q. opschuimt en dat hij dan beter blijft plakken. Langer plakken = langer kunnen werken.

De drukpomp die Jansen bedoeld, denk ik, noem ik zelf een onkruidspuit. Deze zie ik wel vaker en zijn van die Hendrik-Jan pompjes met een slangetje en lansje eraan. Deze gebruikte ik meestal voor de onderzijde van de auto/dorpels/bumpers/wielkasten/etc.
 
Ik heb juist bewust gekozen voor een spuit die niet schuimt, omdat dat denk ik effectiever is voor zulke producten. Foam blijft wel langer plakken, maar dan is het toch vooral lucht wat je lak raakt en niet het product zelf. Meen mij te herinneren dat iemand hier ooit een dergelijk verhaal vertelde en ik vond het wel aannemelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Heb ook iets gelezen over nanolex professional Prewash Concentrate... En dan samen met een sprayer van kwazar! Of hebben jullie een ander product buiten de orginele TFR die te koop zijn? Die goed te gebruiken is op een sprayer...

heb toch besloten om niet te gaan foamen, sorry.
 
@Jansen - Klopt! :D Dat kan ik mij ook nog herinneren.

Ik snap het punt, maar dan zou foamen ook geen zin hebben omdat dit dan helemaal veel luchtbellen zouden zijn.

Ik breng nog steeds een bepaalde hoeveelheid product aan, of het nou blijft ''plakken'' of niet, is mijn idee. En met de Alka line is het ook niet zo dat je schuim spuit, maar het geeft wel wat meer body aan de vloeistof, zeg maar. :p
 
Nanolex Pre wash heb ik ook getest. Die reinigt ook prima, maar ik was er niet echt kapot van.

Met de Nanolex PROFESSIONAL pre wash heb ik geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat die iets sterker is.
 
Even dit topic kapen. Ik wil ook graag een pre-wash gaan gebruiken in combinatie met de Alka Line, iemand nog een tip voor een goede pre-wash?
 
Dat is zeker waar, autoglym is iets van 30 euro voor 5 liter, onverdund.. Daar kan je een heleboel mee pre washen!