• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prewash: ValetPro Citrus tov PB APC+D

brecko

Detailing chief
21 aug 2017
113
85
Ik zou nog een stapje willen toevoegen aan mijn proces (bedankt Quantoxx), namelijk een prewash voor het foamen met Monello Artico Magico.

Op Carclean staat voor ValetPro als alternatief Poorboys APC+D, die ik al in mijn bezit heb. Heeft dat dan eenzelfde werking of ... ?
 
Hey Brecko,

@Jansen heeft recent een aantal prewashes getest op hun sterkte. :D De Citrus Prewash vond ik helemaal ruk. Deed in verschillende verhoudingen en zelfs puur vrij weinig tot niets. :p

Ikzelf zie een prewash als een sterke manier om vuil los te weken, maar dit is veelal, of misschien altijd, wel ten koste van een eventueel aanwezige LSP. Artico Magico is dan bijv. een stuk minder krachtig, maar wel veiliger voor een LSP.

Ik heb nog steeds geen goede prewash in huis, dus wil nog wel eens APC+D bij de foamshampoo gooien ALS de betreffende auto toch nog gewaxed/gepolijst/etc. moet worden.


Ik meen te herinneren dat @Jansen te spreken was over Avalanche en Autoglym - TFR Multiwash.
 
Prewash met Monello kan ik ook wel eens proberen. Maar wat is dan het exacte verschil als je prewasht met drukpomp en foamt (met hetzelfde product)?

Edit: en welke verhouding zou je gebruiken voor Monello bij prewash? Nogal stroperig goedje.
 
Laatst bewerkt:
Een prewash is vaak een krachtig goedje.
Een foam zoals Artico Magico is een milder goedje.

Daarbij...

Wanneer je de Artico foamed met een HD, dan komt er veel water bij en is je eindverdunning een stuk lager. Je vult de fles bijv. met 1:10 en dit mengsel van shampoo en water kom dan met nog veel meer water uit je HD.

Wanneer je 1:10 in een drukpomp doet, komt er letterlijk 1:10 uit je pomp.


Monello prewash? Bedoel je gewoon de Foam Shampoo? (Artico Magico)
 
Mensen gebruiken een krachtigere prewash bijv. om de meeste vieze delen eerst even in te sprayen. (Achter de wielen, neus, etc) Dit reinigt beter, maar is veelal niet zo lief voor je LSP.

Een foamshampoo is veelal milder en bedoeld om vuil toch zoveel mogelijk los te weken. Werkt veelal qua reinigskracht niet zo goed als een sterke prewash.

Wanneer je Artico Magico gebruikt om te foamen, raden ze 1:10 aan voor lichte vervuiling en 1:4 voor zwaardere vervuiling. Wanneer je 1:10 in een drukpomp doet, is dit wel wat sterker als bij foamen, maar alsnog zal het niet zo goed reinigen als een sterke prewash. (Maar wel weer LSP-safe_
(Ligt ook aan jouw HD. Sinds ik een Nilfisk E145 heb, heb ik veel dikker foam dan wanneer ik nog een kleinere C120 had)

:p
 
Ik heb een Nilfisk e140.3-9 Pad X-TRA 140 bar. Enige LSP die er momenteel opgezet wordt, is Monello Acquafobia (voor zover jullie dat als LSP beschouwen).

Denk dat ik dan gewoon eens met een handpomp en 1:10 Monello Artico Magico probeer.
 
Verder is het ook een kwestie van definitie. Ik noem altijd alles wat ik vóór het daadwerkelijke wassen(aanraken) doe een prewash. Of je het product dan met pompsprayer of foamlans aanbrengt is dan niet van belang.
 
@Jansen - True, dat is ook mijn gedachte. Voorwas! :p

@brecko - Als je een goede HD hebt staan, zou ik de Artico Magico lekker foamen. Met de drukpomp aanbrengen is dan misschien wat krachtiger, maar met foam blijft het ook weer langer plakken om te kunnen werken.

Het is altijd een persoonlijk dingetje, hoe of met wat je dingen doet. :p
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Wanneer ik serieus wil reinigen, omdat ik daarna uiteindelijk ook ga polijsten, dan gebruik ik altijd nog Bilt-Hamber Auto Foam. Het enige milde aan die foam zijn de afgeronde hoeken van de 5 liter verpakking.....
Voor milder reinigen de Monello Artico Magico.
 
Laatst bewerkt:
Doe ze zelf een plezier en zoek met Google gewoon voor de tfr van autoglym.

Helaas niet bij cc verkrijgbaar omdat het niet rendabel is vior hun, maar ver weg de beste pre wash die ik gebruikt heb.

Je heb er extreem weinig van nodig, en het is redelijk goedkoop.
 
Autoglym TFR, ValetPro Snow Foam Combo en Nanolex PreWash reinigen prima, maar voor de prijs zou ik het bij de TFR of SnowFoamCombo houden.