• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prijsverschil tussen Basics of Bling 5 liter en 1 liter concentraat, klopt dit?

Jamme1981

Detailing guru
16 apr 2018
356
158
42
Halle, Belgium
Misschien hoort dit hier niet in thuis maar waarom kost dit deze prijs ?
1526479946777.png


En voor minder kan je dit kopen ?
1526479986397.png


Er zal wel een verschil inzitten ? Als ik het goed lees heb je van de 1l bus dan ook 10liter door verdunning 1:10 ?
Maar wil gewoon zeker zijn...
 
Antwoord van Dodo Juice is :
Concentraat is in alle gevallen goedkoper. Het is exact dezelfde formule en verhoudingen als de verdunde versie. De reden waarom we ze allebei verkopen? Sommige mensen willen/kunnen of hoeven niet te verdunnen. Vinden het lastig met de mengverhoudingen, willen gewoon simpel gieten en spuiten....
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Met het concentraat maak je totaal 11 liter detailerspray. En is dus een zeer voordelig alternatief.

Fuck, die @Tim kan rekenen hè (want je denkt al snel 1:10 -> 10 liter, nee 1+10=11L) ;) Die laat zich niet beetnemen door de 'BTW weg ermee' truc van mediamarkt, waarbij je natuurlijk 17% korting krijgt en geen 21% :)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Al heeft DDJ er een handje van om hun 'eigen' berekeningen te hanteren bij het verdunnen. Born Slippy kan je ook 1:10 verdunnen, maar volgens de verpakking zou je daarmee op 10 liter uitkomen. Ik ben benieuwd wat er op deze verpakking staat.
 
Uhm..nou... als ik 1:10 van het concentraat met 9:10 kan je toch maar 10 liter aanmaken van deze detailer spray?
Anders meng je 1:11 volgens mij ;)
 
Dat ligt eraan hoe je het noemt. Dat is juist de kneep hier.

Als je met 1:10 bedoelt 1 deel product en 10 delen water dan krijg je van 1 liter product dus 11 liter verdunning.
Als je met 1:10 bedoelt dat 1 deel van uiteindelijk 10 delen product moet zijn, dan maak je met 1 deel product en 9 delen water dus 10 liter verdunning.

Deze 2 methodes worden (door verschillende merken) door elkaar gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Dan moet jij bij DDJ gaan werken! ;)

Zonder gein, de gangbare interpretatie van 1:10 is: 1 deel product mengen met 10 delen water. Bij elkaar dus 11 delen en in dit geval dus 11 liter.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Dan moet jij bij DDJ gaan werken! ;)

Zonder gein, de gangbare interpretatie van 1:10 is: 1 deel product mengen met 10 delen water. Bij elkaar dus 11 delen en in dit geval dus 11 liter.

Oei, ik zou toch ook verstaan van 1deel product, 9 delen water... ?
Is dat voor APC ook zo dan ? Heb daar een Kwazar fles voor gekocht en apc gemengd maar op mijn manier... Werking was wel goed.
 
Ik ben ook voorstander van de methode 1:10 maakt 11 delen.

Immers 1:1 is 50% verdunning en niet puur. Puur is 1:0

Dus 1:2 is 1 deel product en 2 delen water dus 3 delen totaal (al lijkt het wellicht verleidelijk om te denken dat dit om 50% verdunning gaat)
 
Heb de kleine ooit eens gekocht van Belgische detailer die uitverkoop deed wegens stoppen webshop.
Aquafobia hapert soms wel in die sprayerfles. Gewoon demi water werkt prima. Vandaar dat ik die Kwazar had gekocht, de blauwe.
 
Het is even een kleine herhaling maar Dodo Juice is niet helemaal consequent ermee.
Detailing Spray : 1:10 = 100ml product en 1000ml water. bron: op de fles van 1 liter staat dat het 10 liter product maakt.
Born Slippy : 1:10 = 100ml product en 900ml water. bron: op de fles van 500ml staat dat het 5 liter product maakt.
Total Wipe Out : 1:10 = 100ml product en 900ml water. bron: op de fles van 500ml staat dat het 5 liter product maakt.
Crudzilla : 1:10 = 100ml product en 900ml product. bron: op de fles van 500ml staat dat het 5 liter product maakt.
Clearly Menthol : 1:3 = 100ml product en 300ml water. bron: op de fles van 250ml staat dat het 1 liter product maakt.
 
Als bij de Detailing Spray op de fles staat dat 1 liter concentraat 10 liter product maakt, dan is dat toch ook 100ml product en 900 ml water, net als bij de Born Slippy, Total Wipe Out en Crudzilla? :confused: Anders zou daar bij moeten staan dat het 11 liter product maakt i.p.v. 10 (dus wel consequent)