• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem C-Quartz UK Versie

Jeroentje

Detailing addict
5 jan 2012
104
65
32
Ik heb een probleem met de c-quartz coating.
Afgelopen zaterdag en vandaag heb ik een donkerblauwe bmw gepolijst met Monello Inizio en Monello Finale.
Vervolgens de wagen gewassen om het nodige polijst stof weg te wassen, gedroogd en 2 maal ontvet met C-pro Eraser.
Zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb heb ik de coating opgebracht en z'n 15 minuten laten curen. We waren met zijn 3e dus ik heb de hele wagen in 1x in de coating gezet en niet paneel voor paneel. In het begin leek het afnemen goed te gaan (erg stroef maar dat was bekend).

Nu zitten er over de gehele wagen overal de banen van de coating en op sommige plekken een soort van waas. Het is onmogelijk deze weg te wrijven (zowel met de Monello Piccolo Nero als het suede doek wat erbij geleverd is.)

Nou wil ik deze coating er dus weer af hebben en heb een stukje geprobeerd met Eraser af te nemen, dat lukt wel maar zo moeizaam dat ik over een stukje van 40 bij 40cm al 5 minuten bezig ben geweest.

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit er het beste af kan krijgen?
Met ontvetter of zo nodig weer polijsten maar met welke combinatie?

Alvast bedankt.
 
Herkenbaar]-0 , ik had hetzelfde met C-Quartz UK. Er zat toen neits anders op dan met Reload de boel weer deel voor deel gangbaar te maken. Het wil er na meer dan een paar minuten (langer dan in gebruiksaanwijzing staat) gewoon niet meer af.....lijkt wel op plakkerige hars! Daarna nog een keer gedaan volgens de instructies en toch nog een geweldig & langdurig resultaat behaald.
 
Jeroentje;339726 zei:
Zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb heb ik de coating opgebracht en z'n 15 minuten laten curen. We waren met zijn 3e dus ik heb de hele wagen in 1x in de coating gezet en niet paneel voor paneel. In het begin leek het afnemen goed te gaan (erg stroef maar dat was bekend).
Ging dat specifiek om de CQUK coating? Dat klopt namelijk niet.
De coating is helemaal niet lastig stroef om af te nemen namelijk. Samen met Skybump zijn A6 in de CQUK gezet op een Audi meeting en dat was zeer makkelijk afnemen.

De gebruiksaanwijzing staat bij het product:
Gebruiksaanwijzing:

Was en droog de auto grondig
Zorg voor een goede voorbereiding door te polijsten of een paintcleaner te gebruiken
Ontvet de lak minimaal twee keer met C.Pro Eraser, elke keer met een schone microvezeldoek.
Breng slechts een paar druppels CQUk per keer aan op een suede doekje gewikkeld om de applicator en verdeel het producten in rechte banen, zowel horizontaal als verticaal. Blijf verdelen tot de lak droog aanvoelt.
Neem het residu af met een suede doek of korte pluis
Na 30minuten tot een uur nabehandelen met Reload
Volledig uitgehard na 24 uur zonder regen.

15 minuten laten drogen is veels te lang. Veel coatings moeten paneel per paneel aangebracht worden. De droogtijd hangt af van de temperatuur en luchtvochtigheid.
Je coating was al een deel uitgehard en vandaar dat je het er niet af kreeg.

Jeroentje;339726 zei:
Nou wil ik deze coating er dus weer af hebben en heb een stukje geprobeerd met Eraser af te nemen, dat lukt wel maar zo moeizaam dat ik over een stukje van 40 bij 40cm al 5 minuten bezig ben geweest.

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit er het beste af kan krijgen?
Met ontvetter of zo nodig weer polijsten maar met welke combinatie?
Probeer Eraser, lukt dat niet dan opnieuw polijsten.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb paneel per paneel gedaan en na 1min aanbrengen uitgepoetst .Na een uur heb ik de reload erop gezet Ik heb toen avi van carpro gecontacteerd en die zij dat ik doordat het in de zon was direct moest afnemen. Het afnemen ging stroef ook als ik die iets sneller afnam. Ik denk dat er nu niks anders opzit dan een lichte polijstbeurt. Zou prof polish met een witte handpad werken of moet ik toch kiezen voor finale met een korrel?
 
Bedankt Dennis voor je uitgebreide antwoord :).

Is finale op lichtgroen goed genoeg om de coating eraf te halen?
 
Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Zo'n coating kan best hard worden. Kwestie van proberen.
 
Update!:
Heb de waas en vlekken van de coating er met de dap500 met finale op lichtgroen eraf gekregen. Vervolgens opnieuw ontvet en opnieuw de coating geprobeerd zoals Dennis aangaf.
Geen problemen meer gehad. Per paneel aanbrengen en uitwrijven en dat werkte perfect!

Bedankt voor hulpzame antwoorden :)