• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met droge rubber van de ruiten iemand tips?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goedemiddag Heren en dames,

Ik zit met een probleem, ik ben sinds geruime tijd aan het zoeken naar een goede trimdressing voor deze specifieke rubbers. (deze zijn 15j oud en hebben voor mij nooit een dressing gezien). Even een voorbeeld wat ik bedoel (foto van mijn rubbers volgen nog maar ben momenteel opt werk:-") ;

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=188495

Ik heb ze reeds ontvet met Pb's APC 1/3, daarna met Ipa 1/3 om zeker te zijn dat ze volledig propers zijn. Als dressing heb ik reeds Autofinesse Revive getest. Op alle andere rubber en plastic delen is dit gewoon super. Maar als ik het product op de rubber smeer is dit na 3 seconder volledig weg. Ik heb reeds meerdere appl. geprobeerd maar blijft er gewoon intrekken. Hetzelfde verhaal met AG Vinly en Rubber Care. (dit is goed maar zie geen enkele toevoeging, niet zoals Mc Shine met Reload = rubber blijft er even verduurd uitzien)

Nu had ik nog van voor mijn detailhobby een bus Simoniz Jet Black Bumper Care staan voor mijn brommer vroeger, dus dacht niet geschoten is altijd mis :D . Nu dit is meer zwarte olie wat je erop smeert MAAR is tot nu toe het enige wat werkt. (rubber is mooi diep zwart en glanzend) 2 laagsjes en een 1u tussen en dan opboenen.

Tegen de regen kan het redelijk maar herinner me het niet volledig omdat het tochal 8j geleden is dat ik dit spul nog heb gebruikt. Tot nu toe geeft het niet af als ik eraan kom. (wat ik wel herinner dat het vroeger deed op mijn kniekap van de brommer (zwarte knieën als je in school aankomt)...

Zou ik als bescherming Mothers Spraywax over deze rubbers doen zodat deze méér bescherming hebben? Of hebben jullie andere producten in petto die ik nog kan proberen. Black WOW doet het naar het schijnt niet zo goed op de rubbers...

Wat ik ook reeds heb bedacht is mss een dikke laag met een kwastje van AF Revive en zo laten intrekken?

Grtz en bedankt !
 
Stephan;302545 zei:
(dit is goed maar zie geen enkele toevoeging, niet zoals Mc Shine met Reload = rubber blijft er even verduurd uitzien)

Dat had je dus al geprobeerd? Verzadiging duurt wel een aantal applicaties?

De AG Vinyl & Rubber care vind ik ideaal voor onder de motorkap, maar de rubbers van de ramen is een ander verhaal. Bij mijn stijlloze ramen en bijbehorende rubbers ontstonden opeens kraakgeluiden. Dit heb ik met wat talgpoeder weg kunnen krijgen maar voor mij voorlopig daar geen dressing meer dus.

Trim restorer van Poorboy's is ook een goede, ik heb trouwens normaal liever een product wat erin trekt dan een die erop ligt, uitzondering op die regel is D-LUX.
 
Hey Ralf, ik heb mss een beetje fout verwoord. Ik heb dezelfde manier toegepast als jouw met Reload maar dan met AF Revive. Ja is ook logisch dat een product wat er in trekt beter is maar na 3x aanbrengen zie ik geen enkel verschil met de andere kant. In tegenstelling tot jouw test, waar je elke keer een dieper zwart ziet verschijnen... Bij mij geeft het enkel plekken... die trekken dan weer na eventjes weg.

Is het beter wat dikkere lagen te zetten en deze wat uurtjes laten trekken? Of dunne applicaties op kortere tijd? Mss heeft iemand ervaring met deze rubbers (Skoda Octavia 1998 fase1)

Grtjes en bedankt voor de input.
 
Einszett (1Z) Rubber Care.......(gummi pflege).



Special conditioner for rubber seals (weather-strips).
UV and anti-freezing protection. Prevents doors from sticking to body in cold temps.
Not a dye or dressing. Rejuvenates colour, maintains elasticity for longevity.
Easy and quick to apply. No-mess built-in applicator sponge.
Long-lasting protection against freezing for rubber seals on car doors, windows and boots. Protects and keeps the rubber elastic. Restores colour to dried out rubber. Protects against extreme temperature and UV rays. Solvent-free, water-based formula. Easy-to-use shoe polish type applicator makes application simple without the mess.

Ff google toepassen en je kan deze aanschaffen.
Ik gebruik deze het liefst en met het sponsje wat aan de fles bevestigd zit (zoals bij sommige schoensmeer producten) is aanbrengen 'a piece of cake'.
 
Idd leuk spul dat 1Z. Daar heb ik de Balsam Tiefenpfleger van. Een onderhoudsmiddeel voor kunststof en rubber in een spuitbus. Ik gebruik dit om kunststof honingraat grillen mee in te spuiten. Is een stuk eenvoudiger dan dat gepiel met een kwast of foam on a stick.
 
Einszett (1Z) is redelijk onbekend en daardoor vaak onbemind terwijl ze echt wel leuke (lees: goede) producten in hun assortiment hebben zitten.
 
Hey Vadebo, bedankt voor de tip !

Ik ben juist aan het zoeken maar vind geen dealer binnen België voor 1Z. :confused: Iemand enige tips? En is het Valma stickje hetzelfde?

Grtz

STephan
 
Veelal bij de Oosterburen te verkrijgen of aan de andere kant van de Noordzee (UK).

Of het Valma stickje hetzelfde is durf ik niet te zeggen.

Ik heb ook helaas geen nieuwe sticks meer liggen anders had je
Er wel een over kunnen nemen.

Volgende week gaat er wel een bestelling de deur uit dus als ze op voorraad zijn kan ik er eentje voor je mee laten komen.
 
Thx Vadebo, ik was op zoek naar een siliconen vrij product vanwege het kraken en naar het schijnt beveelt BMW zelf ook 1Z aan omdat deze siliconenvrij is.
 
Hey heren,

Heb zojuist ook nog wat topics gelezen op Engelse foria. Nu, sommige mensen gebruiken Collinite 476S of 845 voor over de trims te zetten na een dressing. Maar niet laten hazen... On en dan Off. Op de meeste kunstof delen geeft dit geen witte uitslag volgens hun.

zie linkje ; http://www.autopia.org/forum/car-detailing-product-discussion/137802-product-testing-trim-adams-optimum-collinite-blackwow.html

Ik ga dit zondag proberen en hou jullie op de hoogte. Want als dit lukt dan heb je wel een superbescherming voor de trims... voor ZEER weinig geld :grinning:

Grtz

Stephan
 
Ok, Dus zoals beloofd getest. (Foto volgt vanavond van de resultaten want ben weer op het werk).

Op mijn zwarte spiegelkap gaat de Collinite 476s zonder probleem (heel leuke waterafstoting). Ook geprobeerd op de zijstukken van ander soort kunstof. Hier ging het fout (witte vegen)... Wel zonder problemen weggekregen met wat apc. Het resultaat is niet veel verschillend met enkel de revive.

De rest eens geprobeerd met AF Revive met de kwast. Dit ging goed, verbazend goed . Goed dik aanbrengen over al je rubbers, dan na heel de auto in te smeren, nalopen met doekje. Dit na 3x te doen was alles goed zwart en gevoed. Na de nachtelijke zware regenbui geen uitlopers enkel mooie beading op de rubbers :) ... Dus nu maar weer afwachten na nog meer regen.

Grtjes