• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

probleem met krassen motorkap.

golfvr

Detailing trainee
20 sep 2014
6
47
Heb sinds kort een rotary polisher gekocht,met chemical guys v34,v36,v38.
Nu ben ik begonnen met de v34 op de moterkap wat 90% de krassen verwijderd.
Na de v36 en v38 komen de krassen weer tevoorschijn.
Zijn geen swirls of poets krassen.
Iemand tips of ideeën.
Gaat om een blauwe golf 5.
 
Met de gebruikte producten heb ik geen ervaring, maar ik heb sterk het vermoeden dat de olien in het polijstmiddelen de krassen maskeren. Na het gebruik van de V36 en V38 lijken die olien verwijdert te worden en worden de krassen weer zichtbaar. Vergelijk dit effect met een natte lak. Water maskeert ook lakdefecten.
 
Welke pad(s) gebruik je ?
Als je enige uitleg hebt gekregen lijkt het me hier eerder op dat je veel te snel stopt met polijsten , polijst dus ff wat langer door ( 2-3 keer langer) en laat weten of dit heeft geholpen.

Is de lak overspoten ooit ?? , het kunnen ook krassen zijn ONDER de blanke lak namelijk.

Zoek iemand op in jouw buurt die ook op het forum zit .....
Afwerken kan met een Rotary , de meesten echter gebruiken hiervoor een DAP.

Succes !
 
Ik vermoed de V34 te weinig "cut" heeft voor zo'n harde lak. Zoals de anderen ook al aangeven hangt het ook sterk van je gebruikte pad af.
Als je de motorkap hebt gedaan met de V34, ontvet je dan ook de lak voor je er met de 36 & 38 overheen gaat ?

De V-serie van GC heeft relatief veel olie in het product zitten wat het erg fijn laat verwerken maar tegelijk zit daar ook een addertje onder het gras want het maskeert wel veel.
 
Excuus ik bedoelde een dap!
Met de v34 gebruik ik de oranje pad,
V36 witte pad
V38 blauwe pad.
Wat is een goed product om af te nemen na v34?
Denk dat iets fout doe na van alles te hebben geprobeerd blijf ik swirls zien?
Iemand hier in de omgeving van Eindhoven die me kan helpen mischien.
 
Dat je met een oranje pad op een VW (meestal harde lak), niet direct alle krassen weg hebt, kan voorkomen, maar dat ze 'terugkomen' na de volgende stappen is vreemd. Met bijv. Eraser of IPA (IsoPropylAlcohol=Isopropanol) kun je na de V34 de lak afnemen en checken wat je dan aan krassen ziet. Een andere optie is om even een met V36 gepolijst deel, even (een stukje) te kleien. Met deze methodes moet je maskerende olie voldoende kunnen verwijderen om een goed beeld van de echte toestand van de lak te krijgen.
 
Tip Cordoba

v34 oranje pad,en daarna dit doe om te kijken dat het krassen bijna weg zijn [h=1]Gyeon - Q²M Prep [/h]
V36 witte pad en daarna...... [h=1]Gyeon - Q²M Prep [/h]
V38 blauwe pad. en daarna....... [h=1]Gyeon - Q²M Prep [/h]
Sealants

en

Wax in vaste vorm


waar te koop Gyeon https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Prep_1000ml_Q2M_Prep_1000_102817

Gr FaI
 
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn , is dat je na de stappen van de v34, de polish niet goed doorwerkt. Dit kan resulteren in microkrasjes. Dit heb ik zelf ook wel eens gehad. Misschien proberen iets langer door te werken.
Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn, ook als is het een VAG auto, dat je als nog met een zachte lak te maken hebt. Dus, misschien met het uitbuffen van de polish? Zelf rij ik in een VW Polo 6r metallic zwart, ook hier heb ik nou niet bepaald een super harde lak. Om maar een voorbeeld te geven .