• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem nilfisk e150-2

Maxidhoore

Detailing rookie
27 apr 2020
14
15
Hey iedereen, ik heb asap hulp nodig... Ik was hier mijn auto aan het wassen met de nilfisk e150-2 en ineens stopt deze met werken . Voordat hij stopte was het precies of de pomp 10 keer opnieuw hetzelfde 'stikgeluid' maakte. Is er misschien ergens iets verstopt? Het water en electriciteit zijn niet het probleem... Hij wil nu niet meer aan gaan als ik de knop op '1' zet . Ik heb morgen een auto dat ik van iemand moet wassen, hopelijks kunnen jullie mij helpen! Dankuwel!!
 
Heb er geen verstand van, want het kan van alles zijn uiteraard.
Heb je nog garantie? Nilfisk heeft volgens mij 5 jaar garantie...
 
  • Leuk
Reactions: Maxidhoore
Kan zijn dat hij overbelast is geraakt en dat de thermische zekering er uit geklapt is. Dan moet je een half uurtje wachten en dan moet hij weer inschakelen. Als dat het is moet je de oorzaak nog even onderzoeken (teveel verlengsnoer bijvoorbeeld?)

Mocht de pomp geen druk op bouwen kan het ook lucht zijn, dan moet je proberen door te spoelen met alleen waterdruk. Wellicht moet je een lans ontkoppelen en zorgen dat je zoveel mogelijk tegendruk weg neemt. Dus een zo vrij mogelijke doorgang creëren. Ontluchten met een foamlans op het pistool werkt bijvoorbeeld niet. Als het water weer vrij stroomt, dan weer aanzetten.

Mocht het dat nog niet zijn moet je aan de toevoer zijde kijken of het filter niet verstopt zit. Dus de tuinslang er af en dan bij het apparaat even kijken. Wellicht dat je de koppeling er daarvoor uit moet halen.
 
  • Leuk
Reactions: Maxidhoore
Klinkt als een druk-probleem. Echter weet ik er niet het fijne van.

Doet de HD helemaal niets meer?
Ik denk dat het ligt aan het feit dat druk uit de kraan bij ons thuis niet constant is. Na even wachten werkte hij weer (gelukkig) . Wel enorm veel stress gehad aangezien ik hem nog niet zolang heb... Kan inconsistente druk een HD naar de wup helpen?
 
Kan zijn dat hij overbelast is geraakt en dat de thermische zekering er uit geklapt is. Dan moet je een half uurtje wachten en dan moet hij weer inschakelen. Als dat het is moet je de oorzaak nog even onderzoeken (teveel verlengsnoer bijvoorbeeld?)

Mocht de pomp geen druk op bouwen kan het ook lucht zijn, dan moet je proberen door te spoelen met alleen waterdruk. Wellicht moet je een lans ontkoppelen en zorgen dat je zoveel mogelijk tegendruk weg neemt. Dus een zo vrij mogelijke doorgang creëren. Ontluchten met een foamlans op het pistool werkt bijvoorbeeld niet. Als het water weer vrij stroomt, dan weer aanzetten.

Mocht het dat nog niet zijn moet je aan de toevoer zijde kijken of het filter niet verstopt zit. Dus de tuinslang er af en dan bij het apparaat even kijken. Wellicht dat je de koppeling er daarvoor uit moet halen.
Dankuwel voor het uitgebreide antwoord! Bij nader inzien ligt het probleem ofwel bij inconsistente druk uit de kraan ofwel bij het feit dat ik teveel verlengsnoer had en deze warm werd, doordak ik deze niet had ontrold...