• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem velgen spuiten door siliconen.

Desmol1

Detailing trainee
11 jun 2014
7
47
Na eigenlijk altijd alleen mee te lezen en vaak met zoekfunctie een antwoord te krijgen heb ik nu toch een vraag.
Mijn vrouw had vanmorgen helaas een aanvaring met een stoeprand met als gevolg velgschade.
Goed na afgekoeld te zijn (wie zou er niet van balen) meteen naar de spuiter gebracht.
Onze auto is inmiddels 6 maanden oud en voorzien van Gyeon prime en word gewassen met bathe zo ook mijn velgen.
Velgen staan in 2 lagen Pb wheel sealant en bandjes voorzien van Meguiars endurance tyre gel.
Nu is het resultaat van het spuitwerk van de beschadigde velg tot grote spijt van de hersteller door siliconen niet perfect.
De velg zal opnieuw gespoten worden en dit komt uiteindelijk helemaal goed.

Nu is mijn vraag komen de siliconen van de door mij gebruikte producten en kan ik daarvoor een beter alternatief zoeken?
Of is het mogenlijk afkomstig van de auto bouwer/dealer.

Banden met bandenvet opzetten kan na een paar manden ook nog wel restjes geven
Ik zou niet zoeken naar de bron, eerder naar een spuiter die zijn vak verstaat
Vissenogen in spuitwerk is echt niets voor een professional

Velg was puntgaaf af fabriek en ze hebben hem 7 keer ontvet met agressieve velgenreiniger. Nu zie je in de hoeken van de overgang velgbed naar spaak dat de verf niet mooi dekt/sluit.
Ze willen de velg nu of kaal logen/afbijten en opnieuw opbouwen of nabewerken als de lak is uitgehard.
Geloof ook niet dat het aan de spuiter ligt jongens daar zijn echt professionals en de velg is op de hoeken na hardstikke netjes geworden. Ze baalden ook enorm van het resultaat en ivm niet op een thuiskomertje willen rijden is de auto ook meegegaan. Anders was het meteen opgelost.
Maar ik begrijp wat je bedoelt RedCat en wil het graag voorkomen vandaar de vraag, bandenvet is dus ook een optie (banden hebben 1500-2000 km gedraait).

Beter twee keer met verschillende middelen dan zeven keer met hetzelfde
Siliconen zijn geen vet ! ze gedragen zich alleen hetzelfde
Als hij dun vloeit in plaats van dik is het eerder een onjuiste onderlaag of temperatuur