• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met aansluiting Monello Foamlans en Monello Short Trigger Gun

Sunz

Detailing rookie
29 apr 2023
9
15
Hallo,

Beschik over een Monello Foamlans , Monello short trigger gun en een quick release connector type 3.

Op foamlans zit een Kärcher K connectiestuk.

Weet nu niet hoe ik de short trigger gun kan connecteren aan mijn Foamlans.

Moet ik het Kärcher connectiestuk verwijderen? Zit wel heel vast dus is dit wel verwijderbaar?

Ik vermoed dat ik een extra Lancia 2.0 connector dien te bestellen en die quick connector mag retouren?

Bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • IMG_0256.jpeg
    IMG_0256.jpeg
    374,6 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Ja maar niet hoe je die aan een bestaande Kärcher connectiestuk moet connnecten.

Maar om zeker te zijn bestel ik dus een nieuwe Lancia 2.0 connector en verwijder ik het Kärcher connectiestuk?
 
Even bij mijn karcher k4 gekeken. Karcher aansluiting heb je niet nodig. Denk dat je op foamlans quickrelease connector nodig hebt, anders even bellen met carclean welke dat is. Staat ook op website.

Karcher aansluiting van foamlans is als je foamlans op kacherpistool aansluit. Daar is nu pistola corta met quickrelease aansluiting voor in de plaats gekomen.
 

Bijlagen

  • 16860680716685594408432053918844.jpg
    16860680716685594408432053918844.jpg
    105,6 KB · Weergaven: 44
Even nagekeken hoe ik destijds besteld heb. Je hebt 2 aansluitingen:
  • Aansluiting karcher karcher hd slang op pistola corta: karcher connector. Kon je bij bestellen foamlans aangeven
  • Aansluiting van foamlans op pistola corta: quickrelease aansluiting 3 (staat in omschrijving van tekst van foamlans vermeld, zoals quantoxx bedoelde)
Hopelijk duidelijk anders gewoon even bellen met carclean ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bedankt voor de reacties.

Een Karcher HD aansluiting zou idd moeten lukken.
Maar ik beschik al over een Kärcher K (K2) aansluitingstuk die jammer genoeg niet verwijderbaar is van de Lancia connector.

Een Kärcher HD aansluitingstuk kost een eurotje meer dan een nieuw Lancia connectiestuk dus die maar gekozen.

Stond trouwens mooi bij de reviews uitgelegd..dom van me
 

Bijlagen

  • IMG_0259.png
    IMG_0259.png
    209,2 KB · Weergaven: 32
  • IMG_0258.png
    IMG_0258.png
    803,8 KB · Weergaven: 30
  • IMG_0257.png
    IMG_0257.png
    328,9 KB · Weergaven: 33
De Lancia 2.0 connector met Karcher aansluiting van de Foamgun verwijderen.
Lancia connector verwijderd.jpg


Een losse Lancia connector bestellen.

De quick connector monteren op de Lancia connector ( Loctite gebruiken voor een goede afdichting ).
Lancia connector incl. quick connect.jpg


Lancia connector incl. quick connector monteren op de foamgun.
Quick connect gemonteerd.jpg


Foamgun kan nu in de short gun worden geklikt.
Foam gun op short gun.jpg