• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met Gyeon Bathe+

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
IMG_0242.JPG
IMG_0243.JPG
IMG_0244.JPG
Vandaag Gyeon bathe+ aangebracht na het wassen met meguiars nxt.

Er ontstond na het aanbrengen een dikke vettige laag op de lak (zie foto's)

Ik vraag me af hoe dit kan, heb de bathe+ al eerder aangebracht op een donkere golf en toen geen enkel probleem. Het was toen wel kouder en vochtiger. Vandaag was het redelijk zonnig en niet zo koud maar de auto stond opzich niet direct in de volle zon.

Kun je de bathe+ ook te rijk aanbrengen ? De vorige keer vond ik vond ik het resultaat wat tegen vallen dus het ik het iets rijker aangebracht.

Heeft iemand ook tips om die vette laag er af te krijgen ? Heb al apc en Quickwax geprobeerd maar dat haalt niet veel uit
 
Bathe+ is een shampoo die in water gaat.
Kan je je werkwijze eens toelichten?

Bathe+ moet ook altijd afgespoeld worden.
 
Er komt zo vast wel iemand met een goed antwoord. Maar ik denk dat je het misschien wel kunt weg kleien, maar zeker wel wegpolijsten.

Misschien met Gyeon prep erover?
 
Wat @Bikkel zegt lijkt mij ook het geval. Bathe+ direct en zo snel als je kan afspoelen. Heb je het wel op een natte auto aangebracht?

Overigens wel een hot topic, want eerder deze week is hier ook al een topic over geopend.
 
Of te veel product en te weinig afgespoeld.
Of te lang gewacht. Het moet 1 van de 2 zijn.
Op een natte auto, een paar drupjes op een natte wash mitt, en dan paneel voor paneel doen.
 
Denk ook te lang gewacht met afspoelen. Wat ook een rol kan hebben mee gespeeld is dat je motorkap nog warm is van bv een ritje rijden. Dan wil het ook wel eens erg snel opdrogen.
 
Kun je de bathe+ ook te rijk aanbrengen ? De vorige keer vond ik vond ik het resultaat wat tegen vallen dus het ik het iets rijker aangebracht.

Heeft iemand ook tips om die vette laag er af te krijgen ? Heb al apc en Quickwax geprobeerd maar dat haalt niet veel uit

Jasper, zie mijn probleem een paar weken terug:
https://forum.carclean.com/threads/...he-wetcoat-mijn-fout.18629/page-2#post-322376

De oorzaak is dat de shampoo al opgedroogd is. Bathe+ is fantastisch spul maar moet echt op een koude, natte auto worden gebruikt en er direct van af gespoten. De hoeveelheid shampoo maakt niet uit, je kunt het inderdaad onverdund met een mitt op de auto aanbrengen nadat je hem al gewassen hebt. Dit versterkt het hydrofopbisch effect. Maar het belangrijkste dat je moet onthouden wanneer je met Bathe+, Wetcoat, etc. aan de slag gaat is: in de schaduw (liefst overdekt), op 'koude' lak (dus niet eerder opgewarmd dor de zon of door motor), en nat, natter, natst houden.
 
Ik denk dat het dat combinatie van factoren is geweest iets wat aan de zonnige kant en misschien iets te lang laten drogen.

Ik zal er de volgende keer op letten

Bedankt
 
De bathe+ is zo te zien goed ingedroogd, zoals hierboven al de tip was gegeven met een foamlance aanbrengen de volgende keer.
Kan het product ook niet te snel indrogen en, ga je zeker geen banen zien zoals nu.
 
Jep, hier ook groot fan van Bathe+ foamen. Aanbrengen ná de wasbeurt, misschien even laten werken, maar was niet perse nodig en dan weer rijkelijk afblazen. Vervolgens drogen met water. Super! :)


Greetz
 
.... ga je zeker geen banen zien zoals nu.

Misschien niet dezelfde (zijn meer van een Mitt) maar het schuim is nooit zo egaal dat het risico op strepen niet bestaat.
Dus snel genoeg afspoelen en het liefst voorwassen en afspoelen en eventueel het schone Bathe+ foam met de Mitte inwerken.

Overigens zijn de strepen van de Mitt ook te voorkomen door wat meer rondjes te maken en echt in te werken.