Even samengevat, want het Excel-bestand is nogal rommelig en omslachtig;
* 2x per maand naar de wasbox;
- Prewashen (Avalanche + Drukpomp)
- Deironizer - (Non-Ferro Kit)
- Handwas (Born to be Mild + 2x IncrediMitt + 2x Grote emmers)
- Drogen (Silk Dryer XL)
Persoonlijk zou ik een drooghulp toevoegen, zoals Spray&Wipe. Dit is een breed inzetbare detailer zónder toevoegingen die je voor allerlei dingen kunt gebruiken. (Detailer/drooghulp/klei glijmiddel/glaswerk/interieur/etc)
Eventueel een kwast als je complexere velgen hebt.
* Thuis
- Glaze (Black Hole + handpad zwart)
- Doeken (Senza Bordi)
Senza Bordi's zijn prima doeken, maar veelal gebruikt bij het afnemen van coatings. Voor all-round doeken kan je bijv. de Monello - Peluche Verde / Bianco nemen. (Zijde met lange vezels, zijde met korte vezels)
- Bandendressing (Tyre Brush + High Gloss Tire Gel)
- Kunststofdressing (New Car Scent Protectant)
- Doeken
Bandendressing aanbrengen met een schrobborstel? Zelf zou ik hier een handpad of kwast voor gebruiken.
Zelfde geldt voor de kunststofdressing, welke overigens volgens de beschrijving een glans achterlaat. (Dashboard?) Dan zou ik eerder denken aan iets als Natural Look en deze aanbrengen met een handpad zoals de Disco Nero / Disco Rosso / Doppio / etc.
- Leder (Gliptone Set + paardenhaarborstel)
- Glaswerk interieur (Piccolo Nero)
Geen glasreiniger, dus alleen met een droge doek over het glas? Misschien een glasreiniger zoals bijv. Clearly Menthol + MF-pads 'Disco Duo' + 'Vetro Bianco'.
- Glaswerk Exterieur (Gyeon - View)
Persoonlijk zou ik een duurzaam product zoals deze op een zo schoon mogelijke voorruit willen aanbrengen. In mijn geval betekent dat dus extra stappen zoals kleien en polijsten. Ik weet dus ook niet of dit product daar enorm om verlegen zit of dat dit verwaarloosbaar is.
Een alternatief is een goedkoper product zoals RainX / Kleervue welke je simpelweg vaker aan kan brengen tegen een paar cent aan kosten.