• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten en tips gevraagd Volvo V40

rickvhaar

Detailing trainee
7 sep 2016
21
45
31
Hi allemaal,

Over een week of 2 ga ik (hopelijk) mijn ''nieuwe'' 2014 Volvo V40 ophalen.
Ik heb hem afgelopen weekend gekocht als een mooi aangeklede R-Design Plus line versie.

Nu is deze volvo an sich bijzonder netjes, echter hebben 3 jaar wasstraat en 3 jaar geen onderhoud aan de leren bekleding hun tol ge-eist.

Graag wil ik jullie om tips/ tricks vragen zodat ik de juiste spullen vast kan bestellen om de volvo weer helemaal tip top te krijgen:
- Wat te gebruiken voor de volleren bekleding? (Niet beschadigd, maar wel vervuild en moet goed gevoed worden)
- Hoe houdt de VOLVO lak zich mbt. correctie van wasstraat krassen? (Kleur metallic zwart), heb de beschikking over een DAP900 en de Monello producten (raffini, Mezzo, finale) om hem te polijsten.
- De producten voor de stappen voor polijsten zijn ook in huis (nieuwe clay set, Non-ferro, tar-x etc
- Waar polijsten / beschermen jullie de chromen uitlaat tips mee?
- Welke wax is het mooist op een zwarte lak? (momenteel heb ik collinite hard wax en liquid wax)

Jullie ervaringen met Volvo en passende producten welke fijn werken zijn meer dan welkom!

(de polijststappen / proces is mij welbekend, dus dit topic stel ik puur mbt. ervaring van producten op volvo.

Thanks!
 
Zo te lezen heb alles al in huis wat je moet hebben! :) (Behalve een leder-setje) Er zijn geen producten voor een specifiek merk. Het enige wat misschien wat specifieker zou kunnen zijn is dat de lak van jouw Volvo behoorlijk hard kan zijn en dan is het misschien makkerlijker c.q. sneller om een grovere pad + eventueel polijstmiddel te gebruiken. (Dit zal je moeten testen door Veloce op een Gele pad te gebruiken en checken of je voldoende correctie krijgt) - Scholl Concepts - S3 + Spiderpad)

Er is dus niks meer te zeggen dan dat ik als leder-set de Mothers - LeatherTech Kit kan adviseren. :) Deze bevat een foaming cleaner om te reinigen, een conditioner om weer te voeden en de nodige borstel en doeken. Klaar! ;)
 
Ik gebruik een metalpolish en staalwol om de zwarte rand terug naar mooie chrome te brengen, maar dat enkel bij zware vervuiling.
Een apc en doekje doet meestal al genoeg.
Ter bescherming gebruik ik Gyeon Rim. Dat mag je, behalve op je velgen natuurlijk, ook gebruiken op remklauwen en de uitlaat.
Waxen doe ik niet aan, dus kan ik je verder niet in helpen :)
 
Ook hier: Mothers Leather Tech Kit.

Toen ik een "nieuwe" Fiat 500 met vol lederen interieur kocht dit gebruikt. Alsof het net uit de fabriek kwam. Geur vind ik persoonlijk minder terwijl mijn vrouw het juist kan waarderen.
Maar het werkt, daar gaat het om.
 
Voor een chrome uitlaat zou ik mothers chrome polish nemen en geen alu polish.
Gewoon met een MF pad aanbrengen tot het proper is. Als hij echt zwaar vervuild is, fijne staalwol gebruiken. Daarna bescherm met een velgen wax/coating.
 
Heb alu polish besteld onder andere ook voor binnenkant en andere alu-details.
Gaat prima.

Beschermen doe ik ze overigens verder niet. Maak ze schoon en dat is het. Worden ook niet overdreven smerig bij mij.