• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

producten mengen?

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Vraagje?

Ik zie vaak dat producten moeten worden gemengd met water omdat het geconcentreerd in de fles komt. Mijn vraag is: Maakt het uit of ik dit met normaal kraanwater doe, met gedemineraliseerd water doe of dat ik het met gedestilleerd water doe.

Zou dit wat uitmaken (bijv sprayers raken niet verstopt. product langer goed? etc.

Mensen die hier ervaring in hebben en dit misschien al hebben uitgezocht.

Alvast bedankt.
 
Ik weet het fijne er niet van, maar ik leng mijn concentraten en dergelijk aan met demiwater. Ook mijn idee erbij is dat dit water minder mineralen/zouten/..?.. bevat en het product dus misschien wel langer in mijn flessie kan blijven zonder werking te verliezen.

Gedestilleerd water is dan nóg schoner, maar ik kon dat bij mij in de buurt niet vinden, dus bij de AH demiwater gekocht. :)

Sinds ik alleen nog maar een paar auto's doe, heb ik al maanden producten in Monello-flesjes zitten. Bijv. APC+D in verschillende verhoudingen, Wetcoat, glijmiddel, etc. Werkt zover ik kan beoordelen allemaal nog prima. (Maja, misschien was dit ook met kraanwater het geval geweest ;) )
 
Ja dat maakt uit

Meest zuiver is na destillatie (verdampen en weer condenseren)
Daarna volgen gedemineraliseerd (mineralen verwijderd) en onthard (met zouten de kalk gewijzigd)

Mineralen in het water zijn de eerste stoffen die de werking van het product vragen
Dan blijft er daarna minder over voor waar je het voor gebruikt

Onthard water laat dat effect mooi zien bij handen wassen
Wie het niet weet pakt teveel zeep en staat twee keer zo lang te spoelen om het schuim weg te krijgen
 
Het maakt uit, maar je kunt zelf besluiten of en wanneer je demiwater gebruikt of gewoon kraanwater.
Voor kleien gebruik ik meestal demiwater om Spray&Wipe te verdunnen (niet teveel). Voor spullen als APC pak ik gewoon leidingwater.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik zelf heb misschien 5 tot 10 auto's per maand om te wassen dus wat voor mij erg belangrijk is kwaliteit. Daarnaast is gedestilleerd water volgens mij max €1,50 de liter. Dus als ik nu 30 a 40 liter bestel kan ik volgende maand al mn producten weer opnieuw mengen met gedestilleerd water. Moet ik zeker wel weer een half jaar vooruit mee komen. Zou mooi meegenomen zijn als de kwaliteit van de sprayers en product behouden blijft.
 
Als je meerdere auto's in een periode doet, dan verbruik je het sneller dan je aan kunt maken. :p Tenzij je hele gallons tegelijk gaat aanmaken.
 
@Quantoxx daar ben ik wel over aan het nadenken. Gewoon 5 liter jerrycans mengen en dan alleen maar hoeven overgieten. Qua ruimte maakt het niet uit. Het is alleen wel warm op zolder. Weet niet of dit invloed kan hebben op de producten. Met gedestilleerd water moet dit wel kunnen denk ik.
 
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik deed dit namelijk ook, maar de schommeling van warm-koud-warm-etc. vonden mijn producten niet zo leuk. ;)

Als je alleen wasbeurten doet, dan hoeven er ook niet zoveel verschillende producten aangelengd te worden, toch? Ik heb 700ml-flessen van Monello en gebruik bij wasbeurten alleen Spray&Wipe als drooghulp, Clearly Menthol als glasreiniger, APC+D in zo'n 2-3 verhoudingen en Born Slippy als glijmiddel. (Waarbij ik sommige niet eens altijd nodig had)

Ik zou de concentraten binnenshuis bewaren of in ieder geval waar de temperatuur redelijk is, vervolgens kleinere hoeveelheden aanmaken. Zo had ik bijv. een oude/defecte bovenlader-vriezer in de schuur staan met de grootverpakkingen/concentraten en lengde de flesjes aan als ik ze nodig had. ;)
 
Demi water kost in de supermarkt 50cent de liter.
Dus dat scheelt weer. Mengels die je op de lak toepast zou ik met demiwater doen. Een apc gewoon met leidingwater.
 
Demiwater kost inderdaad geen drol. :p Als je dan toch gaat aanlengen, doe dan gewoon alles met Demiwater.

Zo wilde mijn APC nog wel eens kristalliseren, maar met demiwater erbij geen last meer van.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z