• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten ook elders gebruiken

jordy_be

Detailing rookie
20 mei 2015
10
0
Ik ben nogal bezeten door het waterafstotend maken van mijn wagen. Daarom blijf ik vooral bij nanolex maar de resultaten hebben mij aan het denken gezet. Kan ik die producten ook op de ruiten van mijn huis gebruiken? Op m'n tuinmachines? Laptop, smartphone, tablet? Douchescherm? Spiegels?

Mij lijkt van wel, de elementen hebben meer invloed op mijn wagen dan op de dingen die ik hierboven heb opgesomd, dus zou je wel een duurzame bescherming moeten krijgen. Of zie ik iets over het hoofd? Zijn er gevaren, nadelen? Zijn er mensen die hun detailingproducten ook elders gebruiken?

Zou het geweldig vinden op mijn ramen. Het ramen "lappen" is dan verleden tijd. Gewoon afspoelen, beetje ruitenreiniger en een droogdoek. Zou me een hoop tijd besparen.

Of ben ik een pionier en gaat iedereen afwachten tot ik mijn spullen behandel om dan ook de sprong te wagen?

Je ruiten kan je sowieso behandelen. Ik sprak ooit iemand die dat zonder problemen gedaan heeft, met een goed resultaat. Zolang het maar glas is kan je Nanolex Glass Sealant gebruiken, dus ook spiegels en douchecabine moeten geen probleem zijn. Mits de cabine van glas is uiteraard.

Ik gebruik Spray & Wipe van Poorboy's soms om mijn schermen schoon te maken. Tv, laptop, e.d., dus dat kan je ook proberen.

Daarnaast was er onlangs iemand die zijn kozijnen in de Collinite had gezet. https://forum.Carclean.com/threads/je-houten-kozijnen-en-deuren-waxen.14927/

Gebruik zelf al jaren Collonite 845 in de badkamer. De wandtegels, kranen, wastafel en toiletpot zijn ermee behandeld. Douchecabine staat in de provision rainclear. Keukenblad (composiet) staat in de DLux. APC en spray and wipe worden veel gebruikt in huis.

Extractor i.c.m. Valetpro carpet cleaner voor het stoffen bankstel en vloerkleden, de wondersponsjes goed voor veel kunststof, Gloria FM10 i.c.m. Valet Pro Combo 2 voor de badkamer. De beste en dikste microfiber doekjes om stof af te nemen, etc. etc.

net m'n douchedeur eens onder handen genomen met de ultra glass sealant. Morgen weet ik het resultaat, ik ben benieuwd.

Alle witte kunststof buiten bloembakken staan netjes in de Gyeon Cure.
Hoogglans meubelen binnen in de monello ibrido wax.
Ramen worden gelapt met een klein scheutje Meguiar's Glass Cleaner Concentrate in de emmer.
Leren bank in de Gliptone Leather Cleaner & Conditioner, en Dr Leather Advanced Formula Leather Cleaning Wipes.
Chromen kranen in wheel sealent.

Staat nu enkele dagen op m'n douchedeur. Werkt fantastisch. Na het douchen even met een droogdoek erover en hupsakee, geen strepen en proper proper proper