• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Professional Polish vs SSR1/2

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Met PP krijg ik niet alle krassen uit mijn auto.
Krijg ik een beter resultaat met SSR1 (of 2?)?

Ik werk wel gewoon met de hand, dus geen machine. Als ik het goed begrijp kan je SSR1 wel met de hand gebruiken.

Wat werkt makkelijker met dde hand PP of SSR1?

Of zou je een combinatie van beide kunnen gebruiken?

ProPolish is een chemische polish en SSR is een polish met korrels. lijkt me logisch dus dat je niet alle krassen weg krijgt.
als je echt krassen wil polijsten kun je beter een setje SSR of Monello polijstmiddelen aanschaffen.

Ligt er allemaal aan in welke vorm je krassen hebt, maar de SSR kan je ook gewoon handmatig gebruiken.
Zou dan wel een witte en oranje handpad pakken, deze heeft ook weer een cuttingfactor wat het verder brengt dan bv alleen een 'geel waxpadje'
De SSR zal in elk geval meer doen dan de PP.
Handmatig is en blijft hard werken maar geeft zeker weten wel resultaat

Bedankt voor de reacties ;)

Is het dan verstandig om SSR te gebruiken waar de extra krassen zijn en PP gewoon voor de hele auto?

Wat houd cuttingfactor precies in?
Ik heb nu gewoon van de gele pad van Megs.

Hoe staat SSR in verhouding met Scrats-X van Megs?

Voor handwerk welke SSR?

Domme vraag , maar kan / mag je geen dap van iemand lenen uit je buurt ?

Werkt zoveel sneller ..............en veel minder vermoeiend :-" (zeker met dit weer)

Tja, ik woon wat hoger, dus op straat heb ik weer geen stroom en eigenlijk ook niet echt de ruimte.

Het lijkt me wel een uitkomst, hoe lang ben je met 1 stap bezig om een hele auto te doen? Vast een stukje sneller als met de hand...

Op bijvoorbeeld een middenklasse motorkap ben je met de hand al snel een hele dag bezig om deze strak te krijgen,en 1 week spierpijn wat je er gratis en voor niks bij krijgt. Met bijvoorbeeld een DAP ben je 2a3 uur bezig om het naar wens te krijgen. Voor het gemak ga ik dan uit van mijn eigen wagen die harde lak heeft. Er zijn veel variabelen in deze,denk aan hardheid,hoeveelheid correctie ,gebruikte middelen enz.
Een echt zinnig antwoord? Nee..

Arjan Verkade zei:
Is het dan verstandig om SSR te gebruiken waar de extra krassen zijn en PP gewoon voor de hele auto?

Wat houd cuttingfactor precies in?

Hoe staat SSR in verhouding met Scrats-X van Megs?

Voor handwerk welke SSR?

Even een schopje voor bovenstaande vragen ;)

cuttingfactor=slijpgraad .... vergelijk even met schuurpapier ( grof naar fijn )
SSR is sterker dan Scratch-X
SSR2 oranje pad en dan met de witte schat ik zo even snel in

Thanks, daar kan ik wel wat mee ;)
Zo te lezen zal ik ook echt Monello pad erbij moeten hebben...

Dan rest nu alleen nog de vraag SSR1 of SSR2...
Als ik het een beetje goed inschat is SSR1 vrij licht, dus wellicht te licht voor de wat meer zichtbare krassen?

Alleen als je SSR2 gebruikt kan je daarna wel verder zonder SSR1 te gebruiken?

Ik weet dat wanneer je de Monello-polijstmiddelen gebruikt dat je dan met "mezzo" eindigt ipv met "finale" als je manueel verwerkt....:-"

Misschien weet er iemand of dit ook is bij Poorboys ?

Er staat zowel bij de SSR producten aangegeven dat ze geschikt zijn voor handmatig gebruik.
Bij de Monello pads staat zelfs dat ze juist goed werken met de SSR producten ;)

Arjan,

je woont toch in het Westland / Monster dacht ik?

Als je wilt, dan ik je wel wat monstertjes Monello Inizio, Mezzo, Finale toesturen.
Kun je daarmee experimenteren.

Net maar eens geprobeerd, die SSR2 is toch wel erg dik =-o

Wellicht doe ik iets fout, maar ik krijg zo snel ook nog niet alle wat meer zichtbare krassen weg...
Maar ja, misschien is dat toch meer machine werk dan...

Ik denk dat ik voorlopig nog even het dak met SSR2 ga doen, en de zijkanten alleen met PP. Anders wordt het toch wel een hoop werk ;)