• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

progetti alfa romeo 147-1-6-twin-spark-veloce-distinctive

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Omdat ik nog geen project had/heb geplaatst van mijn bella, vond ik het wel tijd om hem hier maar eens neer te zetten!

In September 2005 heb ik mijn Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark gekocht bij Berjan in Hoogeveen.

Auto had toendertijd 118.000 km gelopen en zo was ze bij aankoop.

Vrij snel daarna is ze eind oktober overgespoten, op de achterbumper en de achterklep na.
Waarna dit gebeurt was en ik haar weer terug gekregen heb. Was ik weer helemaal in mijn nopjes omdat ik nu een supergave 147 had. Wat voor mij een jongen van 21 een redelijk nieuwe auto was, gezien de leeftijd van de 147.

Niet veel later, hoorde ik via via dat ik eens witte knipperlichten moest gaan kopen. Wat resulteerde in;

Na veel informatie opgedaan te hebben besloot ik mij te registeren als forumlid, maar ook als clublid op de www.alfa147club.nl
Dit was tevens mijn aller eerste forum die ik bezocht.

Zo las ik plotseling de inkoopactie over de GTA Dakspoiler van Ray en Maris Met Carbella. Helaas was deze afgelopen Maar toen werd het februari en kwam er een 20% kortingsmaand bij Carbella. En toen kon ik het niet laten om een Dakspoiler aan te schaffen.

Dus nadat ik mijn spoiler binnen had gekregen heb ik haar direct gebracht bij de spuitert. Waar ze mooi in Rosso werd gespoten;
Waar tevens ook direct de dealerkentekenplaathouder er aan moest geloven, en er een mooie reklameloze houder voor in de plaats kwam.

Ook moesten er RVS Instaplijsten komen;

Na een tijdje reilen en zeilen op het forum, ging ook Friesland er aan geloven en kwam er op de 147, een streamer van de Alfa 147 Club;

Niet lang daarna wou Jeroen ook andere velgen onder de alfa, in jahwel 17" formaatje.



Jeroen was klaar voor zijn eerste Meeting ooit. Dit werd toen de 2de officiële Alfa 147 Club Meeting.

Toen was de ruimte in de Wielen zo groot, dat ook de remklauwen er aan gingen geloven, Deze netjes rood geverfd, en mede dankzij een inkoopactie "remklauwstickers" zijn deze er ook opgeplakt.

Ook was het tijd voor een ander interieurtje. Oftewel Leder!
Deze is gezocht en gevonden bij Alfa Engel

Het betrof alleen een engels interieur, maar met hier en daar een paar aanpassingen resulteerde dit in een mooie combinatie

Ook de deurpanelen kon ik niet laten liggen en die werden zo weer geplaatst.

De ventielen van de Velgen/Banden waren ook tijd voor vernieuwing en werd dus:

IMG_0220.jpg


Ook heb ik een andere "audio-install" gehad. Maar deze heb ik er sinds vandaag weer uit gehaald in verband met boordcomputer problemen. Hele ding is vochtig geworden, en heb nu als maar storingen.. Dus hopelijk komt daar morgen een nieuwe voor terug,
en ben ik bezig om mijn originele audio weer terug te plaatsen. Ben het nu wel zat wat betreft die audio boel...

en mijn nieuwe originele wisselaar

(subwoofer mogen jullie weg denken)

Tevens is er in juni vorig jaar een CsC Einddemper onder gekomen;

(uitlaat hangt ondertussen wat netter in het "midden"

Ook zijn er nog GTA Koplampen ingekomen!
Met natuurlijk een setje Xenons Hier op de foto 8000K
Maar nu zitten er 6000K pitten in.

Ook heb ik zelf een "Quadrifoglio Verde" in mijn Tankdop gemaakt;

Uiteraard moest het "Quadrifoglio Verde" ook op de achterklep komen;

Uiteraard mocht een schroefsetje niet ontbreken (deze Heeft dempers van KW en de veren zijn van Eibach)

Skirts waren helaas "verkeerd om" gespoten, dus die mochten terug. en daar van was dit er weer uit gekomen.

Ook moest de originele dak antenne er aan geloven: Deze werd vervangen door een 13cm kleinere versie van de Alfa 159

Ook is er een "extra" chrome stripje op gekomen van het zomer.

En voorlopig vind ik het wel welletjes aan mijn auto....

Het enigste wat ik nog zou willen is een Stuurwiel met Audio bediening :) Dan is ze voor wat mij betreft helemaal af :)
 
Dat ziet er goed uit Jeroentje. Je hebt er zo te zien veel tijd en aandacht aan besteed. Een auto waar je trots op mag zijn! :ja
 
Jeroen,

Echt respect man, dit lijkt wel een beetje op het project van mijn vorige auto, ook allemaal kleine mods gedaan, overgespoten, koplampen, leer erin, remklauwen gelakt...

Je alfa ziet er super uit, goed opgeknapt van al je mods, ben alleen niet zo'n liefhebber van het tankklepje maar als je er zelf maar blij mee bent :)^
 
Vind dat tank klepje juist super sjiek :) maar goed dat smaken verschillen, anders hadden we allemaal hetzelfde op en aan de auto
 
Zozo das een mooie opsomming:)^

De mods die je doet zijn zo subtiel dat de meeste ze ws. niet eens zien (op velgen/verlaging na dan) maar juist die dingen maken de auto zo mooi als hij is:cool: :cool:

Echt petje af voor je oog voor detail ;)
 
Thanks! :)

Ene ik doe er nu niets meer aan :)

Via betrouwbare bronnen gaat de opvolger leuk worden, dus daar maar vast voor beginnen te sparen :)

Oh ene... www.progetto940.it is de officiele fabriekssite over de toekomstige "giulia/149" :)
Deze komt alleen als vijf-deurs uitvoering... Als je drie-deurs wilt, mag je de veel te "lieve" MiTo kopen :p
Daarnaast is de MiTo lager in geschaald dan de nu al uhm 8 jaar aan wezig zijnde 147, en word de "Giulia/149"
een klasse hoger dan de 147 ingeschaald :roll

Voorkantje vind ik nog niet eens zo heel erg gek :-D

En de MiTo (foto is van gisteren....) :D

IMG_1373.jpg


IMG_1375.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi volgens mij zag ik je gisteren rond half 4 bij afslag fluitenberg kan dat? je achterspoiler valt goed op :party:
 
euh, niet om negatief te doen want je hebt een mooie auto, maar zie ik nou 'sinaasappelhuid' qua lak of is dat regen?
 
Haha nee ik was niet bij Hoogeveen in de buurt :)


Mmmh en gister inderdaad... Ging op weg naar huis ja :) Vond het wel leuk geweest, maar mooi geprofiteerd van de 10% korting op alles dus :D Maar waar liep je dan... reed nl. niet zo snel weg (en me uitlaat hangt los):roll :weetniet