• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Programma berekenen mengverhoudingen

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Hallo allemaal,

Aangezien ik voor IT studeer en deze namiddag mijn cursus java was aan het herhalen was ik op zoek naar een leuk project om wat te oefenen.
Nu had ik het gedacht eens een programma in elkaar te steken waarin je het gewenste product en hoeveelheid mengeling kan kiezen en waaruit dan de juiste verhoudingen komen.
Nu zo gezegd zo gedaan en ben ik dus een namiddag aan het knutselen, programmeren gegaan.

Voorlopig ziet het programma er zo uit(screenshot):
screen.jpg


Het programma is nog maar in een beginfase, de lay-out staat nog niet op punt en ook zitten er nog niet veel producten in. De updates zullen onderaan dit topic worden bijgehouden.
Nu als er vanuit jullie genoeg interesse is wil ik hier gerust aan verder werken en proberen alle (aanlengbare) producten uit het carclean aanbod in te voeren.

De voorlopige versie van het programma vind je hier: klik
Dit is uitvoerbaar met als enkele voorwaarde dat java geïnstalleerd is op uw pc, dit is meestal zo aangezien het op internet ook vaak gebruikt word.

Heeft u nog verdere op/aanmerkingen, dan hoor ik het graag of hier in het topic of via pm!

Groeten,

Jan

update 1: lay-out iets veranderd + enkele producten toegevoegd, nieuwe screenshots toegevoegd.
update 2: toevoegen van producten meguiars, chemical guys en autobrite

volgende update: meer producten + menu voor afprinten van gekozen producten.
 
De definitieve versie komt zeker in een sticky, geen zorgen!

Nogmaals: complimenten echt helemaal geweldig dat je dit zo mooi kan maken :party:
 
Dit is een bijzonder waardevolle aanvulling voor de site!:)^
En volgens mij uniek!
Bedankt Jan:cool:
 
Zeer goed initatief en ik ben benieuwd naar het programma! Voor sommige producten staat de meg verhouding al op de site van Carclean zelf, daar zou je dan eventueel al wat data vandaan kunnen halen. De rest wordt even opzoeken per product denk ik!
 
Ik ga direct al een paar stappen verder denken. :p
In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer. :ja (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?)
 
-Vanquish- zei:
Ik ga direct al een paar stappen verder denken. :p
In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer. :ja (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?)
Moet idd te maken zijn, alleen weet ik niet juist hoe je best programmeert voor een gsm, denk wel dat daar een verschil in zit. Maar ik ga het zeker en vast eens uitzoeken.
 
Ziet er goed uit. :cool:

Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's.
 
MrSandman zei:
Ziet er goed uit. :cool:

Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's.
idd, was enkel voor megs en chemical guys producten. Juist diegenen die hier wat minder worden gebruikt, daarom dat ik eens dacht iets anders te maken
 
qatsanqat zei:
Sticky! ik zeg van eens :)^

Eerste suggestie voor aanvulling: PB Spray & Rinse
voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag!
 
Wat ook een idee is een "werklijst"

Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden.