• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project: Alfa Romeo 2000 Berlina (1971)

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nou, zoals hierboven al staat, gaan mijn pap en ik een Alfa Romeo 2000 Berlina van onder tot boven helemaal opknappen..:party:

DSC02235.jpg


DSC02233.jpg


Ze word dus totaal opnieuw overgespoten, omdat er aan de carrosserie teveel moet gaan gebeuren qua opknapwerk e.d.
en nieuwe stukken plaat hier en daar ertussen.

Alleen ik vroeg mij af, waarmee ik de chroom/alluminium accenten op de auto mee kan opknappen..

Heb al een potje all metal polish, alleen ik poets mij zo'n beetje dood :p (vergeet niet dat ze al 37 jaar oud is) :schaam

En vroeg mij af, of er misschien nog een makkelijkere manier is, met eventueel ook nog andere producten..

ik hoor het wel!
 
Dat is een stoer project Jeroen!

Je kan de Mothers Wax Power Polish gebruiken in combinatie met een Mothers Powerball of Powerball mini! Die polijstballen sluit je aan op je boormachine of accutolletje en dat werkt echt super.

Ook handig voor gepolijste velgen!

Hou ons op de hoogte van de vorderingen, ik vind het een erg leuke auto! :ja
 
Tim zei:
Dat is een stoer project Jeroen!

Je kan de Mothers Wax Power Polish gebruiken in combinatie met een Mothers Powerball of Powerball mini! Die polijstballen sluit je aan op je boormachine of accutolletje en dat werkt echt super.

Ook handig voor gepolijste velgen!

Hou ons op de hoogte van de vorderingen, ik vind het een erg leuke auto! :ja

Ik zal eens even rondkijken!

En hou zeker zo nu en dan de updates bij! :D

Vandaag begonnen, en interieur is al kaal, en zijn nu me de bodem bezig in orde te maken :) (pap kan tig-lassen, dus alles is weer goed te maken) :)

Volgend wekend (of morgen) volgen de deurpanelen, zal ik er dan afhalen, en ik haal haar verder helemaal kaal, terwijl pap zich bezig houd, met de werkzaamheden aan de carrosserie :)

Maar Tim, gaat die Power Polish niet spetteren als ik die PoweBall gebruik i.c.m. een boormachine?
 
Leuk project man! Altijd zeer leuk om zulke topics te volgen :)^
 
Dit deel is er vandaag opnieuw ingekomen (natuurlijk in RVS), was echt helemaal door verrot (wat wil je ook, na 37 jaar...)

DSC02251.jpg


En een nieuwe assteun. Aangezien, die ook helemaal door en door verrot was..

DSC02249.jpg


Auto heeft sinds september niet meer gereden, en stond helaas buiten... Dus daarom is ze ook in erg slechte staat helaas :(
Alleen we zullen ons best gaan doen, en maken haar zoals ze hoort te zijn! :party:
 
Dat is fijn zeg :)

En Dit word nog een langdurig projectje hoor! :D

En dan natuurlijk onderhouden met de beste "poetsmiddeltjes" Dus zal proberen pap ook poetsverslaaft te krijgen,
anders maak ik altijd de Berlina wel schoon! :cool: Overigens word er alleen met mooi weer mee gereden, en 's winters niet.

En Tim, zo word het forum, alweer een stuk uitgebreider zeg, met weer een sub-forum erbij! :D
 
Oh jah, misschien wel interressant. :weetniet

Het is een Alfa Romeo Berlina 2000
Bouwjaar 1971
1100 nog wat kilo (en dat voor die tijd..)
2.0 Nord blokje, met dubbele Carbs en dubbele bovenliggende nokkenassen (wat een heerlijk geluid geeft dat zeg!)
132 pk met een topsnelheid van 190 (toendertijd) geen idee wat dat nu nog is..

Maar dat mag de pret niet drukken! Gelukkig is ze motorisch in erg goede staat :)_[]

Verder heeft hij rondom schijfremmen, cruise control en rembekrachtiging, geen alarmlichten, oude verlepte autoradio(komt even wat normaals voor terug, leven wel anno 2008 nu) En een leuk klokkenspel! Italiaanse tellers, was iig een erg luxe wagen voor die tijd :party:
 
Zow, da's echt een leuk project! Echt Super.... :cool:

Veel succes ermee, en houd ons op de hoogte!

PS: Belgom is ook wel lekker spul voor chroom e.d. ;)
 
Erg leuk om te doen en de Alfa is een geweldige auto. Ben benieuwd naar de up dates.

Gr. Bas