• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Chrysler Grand Voyager

Ghost_Rider187

Detailing trainee
9 apr 2013
11
22
Heb afgelopen februari een gebruikte Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD van bj 2002 gekocht in Oostenrijk als gezinsauto ter vervanging van onze Renault Grand Espace.
De hele auto zit onder roest en krassen.
Nu wil ik zsm de hele buitenkant aan gaan pakken.
Ben zelf werkzaam als autopoetser bij een BMW dealer en gebruik daar uitsluitend alleen producten van Cartec en heb zelf ook wat spullen van Mequairs in huis.
Nu vraag ik aan jullie tips om de lak eens goed aan te pakken.Kleur is donkerblauw metallic.
Welke polijstpads kan ik het best gebruiken? heb diverse polijstpads van Cartec.
Ook wil ik alle swirls wegwerken dus alle tips zijn welkom!!

kgrhqjhjemfdrp2qjbq8emf.webp

t2ec16dhjhge9n0yhemgbq8.webp

t2ec16rhjhye9nzpduzubq8.webp

kgrhqzhqfc57fgqgbq8emc3.webp

Dit project lijkt volgens mij een beetje op de Horror-Volvo, ook qua aanpak.

Ik zou eerst rustig aan de slag gaan met uitproberen met de materialen die je al hebt. Ik bedoel: BMW of Chrysler, het principe van polijsten is het hetzelfde. Dus uitdokteren welke polijstcombinaties je nodig hebt, en gewoon lekker aan't werk gaan.

O, en die rotte plekken in 't kofferdeksel en 'het krasje' in de voorbumper poets je niet weg :-b

Otto;323198 zei:
Dit project lijkt volgens mij een beetje op de Horror-Volvo, ook qua aanpak.

Ik zou eerst rustig aan de slag gaan met uitproberen met de materialen die je al hebt. Ik bedoel: BMW of Chrysler, het principe van polijsten is het hetzelfde. Dus uitdokteren welke polijstcombinaties je nodig hebt, en gewoon lekker aan't werk gaan.

O, en die rotte plekken in 't kofferdeksel en 'het krasje' in de voorbumper poets je niet weg :-b

Die rotte plekken op de achterklep ga ik van het weekeind plamuren en spuiten,de voorbumper heb ik een ander in kleur liggen.
Iemand een tip welke pads van Cartec ik het beste kan gebruiken om die swirls weg te polijsten?

als gezegd: uitproberen. We kunnen hier op afstand niet zien hoe 'hard' de lak van die Chrysler is, en dat bepaalt welke combinatie je nodig hebt...

Als je op je werk met cartec werkt dan zul je zelf als geen ander weten welke pads je moet gebruiken ? Je bent een professional (toch?)

Van een foto is niet te beoordelen wat de staat van de lak is en wat hoe makkelijk of lastig de lak gecorrigeerd gaat worden. Tevens zullen weinigen hier bekend zijn met de pads van cartec

Ik ken ze in ieder geval niet dus kan er niets over zeggen.

Zoals al aangegeven, gewoon aan de slag en kijken wat er gebeurd. Als je twijfelt soft beginnen en dan opbouwen.