• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project daily: Opel Astra K

Gisteravond even lekker bezig geweest met de 206. De plastic stootlijsten vervangen voor gespoten versies, zo ook de luchthapper in de motorkap en een alu tankdop. Helaas is niet alles perfect maar dat krijg je als je alles in de buitenlucht doet :p...

Daarnaast nog wat vragen.
* ik heb poorboys QD+ staan, maar ik krijg geen mooie spray. Als ik draai aan het dopje heb ik of niks, of een dikke straal. Is dit normaal bij de PB flessen en kan ik beter een ander type spuitfles zoeken?
* ik heb met de laatste bestelling een setje dodojuice claypads gekocht. Ik kom er alleen niet achter wat de fijne en wat de medium pad is?
* zijn deze claypads te gebruiken met de QD+? Is de QD+ hiervoor eventueel te verdunnen?

Tijd voor foto's, en ja ik weet het de auto is vies :(

Voor
35e1d6f0711dd21f29215269ab9ede53.jpg


Na
23eace2d799db36dbf7f3bb913d32934.jpg

f292bc5421f39100ae44afe103fa1818.jpg

18e9872cb9a71d1d3c242141237504a9.jpg

d9b0f455d2d4aa4409f9ac9e5b9bf3a2.jpg
 
Hier maar weer eens een update posten. Vorige week had ik eindelijk tijd om de 206 eens goed onder handen te nemen.

* Wassen: PB super slick & suds en monello thick mitt

* Kleien: eerst de DDJ Clay pads geprobeerd, deze zou je moeten kunnen uitspoelen onder stromend water en daarna verder werken maar ze bleven vies, dus weggegooid en de monello klei gepakt. Vooral de vlakke delen kwam erg veel prut af...

bd4dd802f0d5c1278b8c424e2efbdadf.jpg

9a64ec58fb525674fb88cb63942053e4.jpg


Na het kleien nog een keer gewassen en afgespoten, gedroogd, en de auto in de garage gezet. Op het dak en de deur links achter zaten enorm veel krassen waar ooit een boomtak erop is gevallen en vervolgens eraf gewaaid (tijdens een storm vorig jaar)

b0b2681a74daab9789a34efc67430302.jpg

5ed9c64df84569c1edeea4508f9e7ec0.jpg


* Polijsten: voor mij de eerste keer met een machine, dus dat was even wennen, zoeken en knoeien. Uiteindelijk 2 hits met mezzo op oranje gedaan, een zwaardere combi haalde niet meer krassen weg. Door tijdsgebrek besloten om niet te finishen met finale op wit...

* Wax: eindelijk een kans om de collinite 845 eens te proberen, ook met de DAP aangebracht in 2 lagen zonder glaze. Er enthousiast over deze wax, nog makkelijker verwerken dan de PB natty's liquid blue, en wat een glans en beading :)

3f8b37bd791301554ce59b45b8099d9d.jpg

727433b5b54acd6ae52d388e367da9a5.jpg


83f1fed4b70bc3a8275036e2c589222f.jpg

10ed1f9f3b2b071e08b3b002d0c9f4c9.jpg

b6ce4a918ffc8924918aa1369f652c36.jpg


En na de regenbui van donderdagochtend:
7fae3b08eda91036974f528ceb19f67b.jpg


* de trims bijgewerkt met Turtle wax trim detailer (bij gebrek aan beter)
* interieur stofzuigen had ik al gedaan
* de wielen stonden nog goed in de PB wheel sealant en Meguiars tire gel

Wat hebben we geleerd:

* clay pads geprobeerd en toch liever echte klei
* bepalen welke krassen te corrigeren zijn en welke niet heb ik nog veel meer ervaring voor nodig
* pads tussendoor uitspoelen is een stuk minder omslachtig dan ik me eerst had voorgesteld
* met een glaze had ik vermoedelijk een nog mooier resultaat behaald...
* ik moet nog veel oefenen, maar dat is geen straf want het detailen maakt wel je hoofd vrij van ander gedoe
* een beetje trainen kan geen kwaad, had best spierpijn

Al met al wel blij hoe de 206 er nu bij staat :) stukken beter dan wat het was :D de krassen die er nu nog in zitten zijn best diep :(
 
Laatst bewerkt:
Spierpijn bij een 206. Wacht maar tot je een Sprinter doet ;)
Grapjes aan de kant, net gedaan.
Waarschijnlijk (gok ik effe) is de reden dat je met een zwaardere combi niet meer weg haalde omdat je dat te hard drukt. Bij de volgende keer moet je even letten op de rood en witte vlakken op je backing plate. Als deze trillen ipv draaien druk je te hard.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk en Tommy86
Thanks voor de tip!
Spierpijn was voornamelijk doordat ik in de garage wilde werken, en dat ik rondom de auto maar krap ruimte had, dus geforceerde houdingen heb aangenomen
 
Waarschijnlijk (gok ik effe) is de reden dat je met een zwaardere combi niet meer weg haalde omdat je dat te hard drukt. Bij de volgende keer moet je even letten op de rood en witte vlakken op je backing plate. Als deze trillen ipv draaien druk je te hard.

Et voilà. Ik heb weer iets bijgeleerd. Op die manier haal ik mijn ambitie "one learning a day" toch nog.

Mooie detail, overigens. Die Peugeot zit blijkbaar strak in de lak. Op de foto met de vuilbakken op de achtergrond :confused: kan je de nummerplaat van de geparkeerde Skoda lezen ... sterk.
En als je Collinite gebruikt, zou je bijna hopen dat het begint te regenen... :relieved:
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
De 206 zit "redelijk" strak ik de lak... Hier en daar krassen die net door het blauw heen zijn, en aan de linkerkant op de portieren een hele rij parkeerkrasjes, ook net tot op de primer :( verder ben ik nog steeds erg trots op mijn karretje ;)
 
Vandaag is de 206 ingeruild voor een Opel Astra K Sports Tourer 1.4 in de kleur Deep Sky Blue.

Ik had 'm zonder waxoyl á 380€ besteld maar er zit toch wel iets van wax op aan de beading en sheeting te zien. Voor de zekerheid zaterdag even wassen, kleien, finale (of pp), en waxen :)

155de19852a795e413503e29a7367178.jpg

afb3c0ca70fe665b93c58169202bf315.jpg

ccccc9cb19c98d114e46583189362a05.jpg
 
Gefeliciteerd Simmke. Mooie bolide.

Ik gok dat er een standaard spray sealant op zit als er geen waxoyl op zit. Meestal wordt de auto door een wasstraat gehaald met zo'n "glansprotector" of "titan wax" wat niks doet....
 
Thanks Istnogferarie :)
Zo'n idee had ik ook al, zaterdag dus lekker in de collinite zetten :)

Ja Ferdy dat verschil is wel groot inderdaad. Maar liever zo dan andersom ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Vrijdag en gisteren lekker met de Astra in de weer geweest :)

Vrijdag gewassen en gekleid, wat hartstikke mee viel. Vervuiling van transport was redelijk goed weggehaald voor aflevering.
's Nachts binnen gestald.
Op zaterdag een rondje met prof polish (zaten hier en daar wat hologrammen in) en vervolgens in de collinite 845 gezet.
Voor trims, interieur en wielen nog geen tijd gehad, dat komt van de week weer :)

De auto heeft wel een licht sinaasappelhuidje, al valt het beter mee dan een aantal Agila en Karls die bij de dealer stonden.

Plaatje in de schaduw, plaatje in denzon heb ik nog niet...
afc1f7189d286ad4b89a6097a36d32dc.jpg
 
Ik dacht ik probeer het gewoon, en ja hoor :) het was ook niet heel erg, eerder hier en daar een beetje