• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Puntjes op zwarte lak, wat is het?

Edwin-GTV

Detailing addict
26 jun 2010
46
52
Hallo allemaal,



Wie ow wie kan mij vertellen wat dit is.
Ik ben een beetje in paniek want ik krijg het er niet af!!!

Ik heb al wat klei gebruikt, geen verschil, ik heb al wat Manello gebruikt, geen verschil.
Zelf durf ik niet met de machine en premium compound te gaan slijpen omdat 1 mijn auto zwart is en ik dat niet aandurf, en 2 hij heeft geen blanke lak en mijn lak beschadigd heel erg snel.


Wie ow wie kan mij helpen:(


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Groeten
Edwin
 
Lijkt wel op hars of iets maar dat zou er met de stappen die je gedaan hebt allang af moeten zijn :confused: , waar op de auto zit het? En weet je 100% zeker dat je geen blanke laklaag hebt?

Dit kan je testen door een stukje te polijsten als de pad dan helemaal zwart word weet je zeker dat er geen blanke lak aanwezig is :cool:
 
Wouter B zei:
Lijkt wel op hars of iets maar dat zou er met de stappen die je gedaan hebt allang af moeten zijn :confused: , waar op de auto zit het? En weet je 100% zeker dat je geen blanke laklaag hebt?

Dit kan je testen door een stukje te polijsten als de pad dan helemaal zwart word weet je zeker dat er geen blanke lak aanwezig is :cool:


Als ik polijst dat krijg ik geen zwarte pads, echter een profi autospuiter heeft mij verteld dat er geen blanke lak op zit en dat daarom mijn auto zo krasgevoelig is, je hoeft er maar naar te kijken of ik heb al van die hele fijne krasjes.

Dit spul zit nu op de motorkap - dak - deel van kofferbak - en een deel van de linkerzijkant.



Gr
Edwin
 
Dan is die autospuiter niet zo profi :no
Als je pads niet zwart worden zit er gewoon een blanke laklaag overheen.

Ligt dat spul trouwens op de lak? dat je het dus kan voelen?

Als dat zo is zou ik toch is proberen om met de DAP een testspotje te maken.
 
Eens met Wouter B. Bij polijsten geen zwarte pad, dan zit er blanke lak op je auto.
Weet je zeker dat de vervuiling OP je lak ligt? Je zou het kunnen testen door bijvoorbeeld door een plastic boterhamzakje om je hand te doen en dan over die vlekjes te vegen. Dan kun je goed voelen of het op de oppervlakte ligt.

De foto bestuderend lijk je het overigens bij het juiste eind te hebben. Maar wellicht dat je serieuzer moet kleien? Komt er echt niets vanaf?
 
Maar ligt het nu op de lak? Zo ja, dan zou ik een zware klei pakken als Purposeful Purple klei van DJ gaan proberen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Maar ligt het nu op de lak? Zo ja, dan zou ik een zware klei pakken als Purposeful Purple klei van DJ gaan proberen.


Het zit (mits niet ingevreten natuurlijk) OP de lak, met mijn klei merk ik wel dat het vervuilde oppervlak iets gladder wordt, maar weg krijgen lukt niet.

Ik gebruik nu Poorboys World Poly - Elastic Clay



Edwin
 
Zeker als je niet wilt gaan polijsten zou ik geen paarse klei gebruiken.
Aangezien je lak zwart en gevoelig is, gaat paarse klei gegarandeerd flink marring achterlaten.

Die spuiter kun je idd beter wegblijven, beetje meer kennis mag je echt wel verwachten.

De wat oudere zwarte Alfa lakken, zijn vaak ontzettend zacht, en ontzettend gevoelig voor krasjes.
 
Als het op de lak ligt en is moeilijk weg te halen, kan je eens Meguiars Body Solvent proberen.
Mogelijk is het, vanwege merkbaar verschil na kleien, toch iets van hars of teer .

Hars of teerspetters krijg je met Body Solvent makkelijk weg en is geen aanslag op gevoelige lak...
 
+1
Ik had onlangs ook een auto met harsklodders op de lak, deze gingen ook echt niet weg met klei of met polijsten (zelfs niet met inzio forza, wollen pad op de dap900) Ik zou iets van harsverwijderaar of bovengenoemde proberen.
 
Ben even langs een profie geweest, zijn conclusie:

Geen hars, maar iets wat er tijden het rijden op is gekomen, wellicht achter een vrachtwagen gereden.
Alle plekjes wijzen 1 kant op, het zijn dus meer spetters zeg maar.

Hij heeft met grofgeschut geprobeerd weg te krijgen maar helaas, het zit echt in de lak gevreten.
Dat wordt dus een nieuwe paintjob!!!!


Bedankt allemaal voor de tips!
 
:confused: Mooi bagger is dat.

Maar bekijk het van de zonnige kant, als het is overgespoten is je lak niet meer zo boterzacht als dat het nu is :ja
 
Wouter B zei:
:confused: Mooi bagger is dat.

Maar bekijk het van de zonnige kant, als het is overgespoten is je lak niet meer zo boterzacht als dat het nu is :ja

Idd, er komt een veel betere kwaliteit lak op.
Volgens mij hebben ze er de vorige keer restafval op gespoten:klap


Edwin
 
andere verwoording:

Een Alfa koop je met hart en ziel, niet met je verstand.

bedoel dus dat als je een alfa koopt je gewoon een boterzachte lak hebt