• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Purple Haze Pro en Supernatural 2.0, welke volgorde?

Koko

Detailing rookie
1 jul 2009
229
0
Een vriend van mijn vader heeft vandaag een porsche 993 carrera 4 cabrio uit 1990 gekocht en hij vroeg of ik die volgende week wil behandelen. Poetsen, polijsten waxen alles wat ik wil mag ik doen.
De kleur is tussen donkerbruin en mokka antraciet in volgens hem maar het was donker dus hij had het niet goed gezien, maar de lak is in ieder geval donker.
Als waxen wil ik dodo juice purple haze pro en/of supernatural 2.0 gebruiken.

Ik had gelezen dat de supernatural veel langer aanwezig blijft maar dat de purple haze veel meer diepte en glans aan de lak geeft.
Kan ik het beste eerst een laagje purple haze pro aanbrengen en daarover de supernatural of voegt de purple haze niks toe vergeleken met de supernatural?

Wil niet overkomen als een betweter, maar de 993 was er in 1990 nog niet. Je bedoeld vast een 964!
Ik heb zelf een keer Blue Velvet getopt met SN 2.0. Hield prima, en mooi glans.

Tussen een Dodo Juice pro wax en de Dodo Juice Supernatural zal kwa bescherming niet zo veel tijd verschil zitten al zou de Supernatural het iets langer moeten uithouden.. Als ik jou was zou ik gewoon één van de twee kiezen en daarvan twee laagjes aanbrengen. Persoonlijk kies ik dan voor de Supernatural.
Het verschil in diepte en glans zal ook niet zo groot zijn, zeker omdat de die vooral uit de voorgaande stappen komt, namelijk het polijsten en voeden van de lak.

Hij had zich vergist, hij is inderdaad uit 1994, hij was eerder vanmiddag gaan kijken naar een andere porsche en die was uit 1990.

Dan denk ik dat ik de supernatural eens ga proberen, die heb ik al een half jaar en nog steeds niet gebruikt.
Ik kan altijd eens een 50/50 maken op een paneel en kijken wat het verschil is in glans (als dat er al is), moet ff kijken hoe ik met de tijd zit volgenden week.

Je kan een carnaubawax wel opboenen, een uur nadat je hem uitgepoetst heb kan je met een zachte doek (fantastic fur oid) nog opwrijven voor extra glans.