• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2 Rim

a3gtron

Detailing trainee
13 apr 2017
57
20
31
Oudenbosch
Mannen,

Vandaag heb ik mijn nieuwe velgen gecoat met Q2 Rim. Voorafgaand heb ik ze uiterst goed ontvet met Q2 Prep.

Nu zijn het nieuwe velgen, dus deze stappen waren voldoende las ik op internet. Enkel vraag ik mij af of ik wel voldoende vloeistof gebruikt heb.. Het zijn 19'' velgen, en heb echt nét een half flesje gebruikt.

Zelf heb ik het idee dat het er goed opzit, wanneer het wat stroef voelde tijdens het aanbrengen bracht ik wat vloeistof aan op het bijgeleverd doekje.. Want het aanbrengen op al gepolijste velgen is lastig met het oog te zien.

Iemand tips en of tricks? Bijvoorbeeld hoe ik kan checken of het er dik genoeg op aangebracht is?

Wat doe ik overigens met de bijgekochte Gyeon Microfibre doek, die ik heb gebruikt voor het napoetsen? Zowel in het geval van de Rim, als van de Prep doek.. Wassen en hergebruiken voor zelfde producten? Of voor ieder ander product te gebruiken daarna? (Las hier namelijk dat iemand ná het gebruik deze enkel gebruikte als vuildoeken..


Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Checken valt niet mee. Zelf gebruikte ik 1/3 flesje vorm het coaten van mijn 18" rs4 velgen. Dit ligt naar mijn inziens wel in verhouding met 19"

Veel mensen gebruiken hun doeken niet meer voor de lak na het uitpoetsen van een coating. Ik gooi ze na gebruik gelijk in emmer met water en was ze uit. Daarna gebruik ik ze zo weer op de velgen en ramen. Op de lak heb ik een andere lijn doeken voor. Meestal als ik een coating koop, koop ik direct wat nieuwe doeken erbij voor het nawrijven. Veel coating sets hebben er meestal wel een paar doeken bij zitten. Iedereen zijn mening, maar vaak is men te bang naar mijn inziens.
 
Duidelijk ! Thanks voor je reactie.

Ik ga de 2 doeken meteen in een emmer water gooien, voordat de coating uithard in de doeken. Het kleine doekje voor op de applicator, die wordt weggegooid na het coaten zeker? (Waar er 4 van bijzaten.)

Heb jij je velgen al vaker gecoat met Rim, wat is je ervaring qua levensduur? Merk je het duidelijk wanneer de coatingslaag aan het verminderen is?
 
De kleine doekjes gooi ik altijd weg ja.

Had half jaar geleden aangebracht, 2 weken later stond me auto op blokjes en waren mijn velgen gejat. Week of 3 geleden heb ik mijn nieuwe velgen behandeld. Dus geen idee over de stand tijd.
 
De kleine doekjes gooi ik altijd weg ja.

Had half jaar geleden aangebracht, 2 weken later stond me auto op blokjes en waren mijn velgen gejat. Week of 3 geleden heb ik mijn nieuwe velgen behandeld. Dus geen idee over de stand tijd.

Super zuur! Geen slotbouten? Of doorheen gekomen?
 
Twee sets 16" velgen twee laagjes (binnen en buiten) en het flesje was nog niet leeg
Scheelt wel als je wat ervaring hebt, dan verbruik je minder
Ik doe wel een plakkertje op de rand, zodat ik weet waar ik begin en eindig
Velg in vier delen; opbrengen, uitwrijven, volgende deel
Binnenkant in twee delen

Houdbaarheid is ongeveer een seizoen, bij de wissel naar winterbanden is er nogsteeds bescherming
 
  • Leuk
Reacties: a3gtron
Twee sets 16" velgen twee laagjes (binnen en buiten) en het flesje was nog niet leeg
Scheelt wel als je wat ervaring hebt, dan verbruik je minder
Ik doe wel een plakkertje op de rand, zodat ik weet waar ik begin en eindig
Velg in vier delen; opbrengen, uitwrijven, volgende deel
Binnenkant in twee delen

Houdbaarheid is ongeveer een seizoen, bij de wissel naar winterbanden is er nogsteeds bescherming

Houdbaareheid klinkt goed. Was sowieso van plan iedere keer de sets te coaten alvorens winter/zomer gewisseld wordt.


Wat betreft het uitwrijven werkte ik inderdaad met een plakkertje als markering. Wèl coaten ik de gehele velg voor het uitwrijven.. (was net geen 10 minuten bezig met de hele velg coaten) Ben benieuwd of dat geen strepen geeft als ze uitgehard zijn..
 
10 minuten is wel erg lang, en dat zou ik persoonlijk niet gokken. De gebruiksaanwijzing raadt 2-5 minuten aan, en te lang laten zitten is echt iets wat je wilt vermijden, want dan kan je weer polijsten met een beetje pech.
 
Op hoop van zegen dan. Had ergens gelezen 6/8minuten wachten en dan uitwrijven.

Moet zeggen dat tijdens het uitwrijven, ik geen strepen of iets meer zag op de gepolijsten delen. Hoop dat het goed is gegaan. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: ArnoldG en Jansen
2-5 minuten staat in handleiding. Ligt ook aan de temperatuur.
Ik heb zelf 1/4 gebruikt op set 16". Begon zelf vanaf het ventiel en ging zo de velg klokslag rond. Eerst buitenkant en dan binnenkant.

Zitten nog maar 2 weken in de coating en doet het goed.
 
  • Leuk
Reacties: a3gtron
Desondanks dat ik misschien iets te lang heb gewacht met het uitwrijven, ben ik tevreden met het resultaat. Het water loopt er netjes vanaf, en het vuil is er zo vanaf te nemen. :)
 
Is dit ook goed aan te brengen als de velgen onder de auto zit? Heb niet echt de ruimte om ze er tijdelijk af te halen, behandelen en weer te monteren..helaas
 
De binnenkant word dan wel erg lastig ;)

En dat is net het gedeelte wat ik persoonlijk het belangrijkste vind in goed in de rim te hebben staan!

Dus ik zou ze er zeker afhalen
 
  • Leuk
Reacties: RbL
En voor de ts... lijkt mij dat wel te kloppen.

Ik redde het net mijn 20" 2 lagen te geven.
Maar die hadden niet zo veel spaken.

Als he om die 3sdm's op de profiel foto gaat zal het wel moeten kloppen.
(Overgens HELE dikke velgen)
 
  • Leuk
Reacties: a3gtron
En voor de ts... lijkt mij dat wel te kloppen.

Ik redde het net mijn 20" 2 lagen te geven.
Maar die hadden niet zo veel spaken.

Als he om die 3sdm's op de profiel foto gaat zal het wel moeten kloppen.
(Overgens HELE dikke velgen)

Thanks! Ik heb inderdaad de 3SDM met Gyeon Rim bewerkt, lijkt me behoorlijk ongemakkelijk deze, binnen gewenste verwerktijd, te kunnen behandelen. De hoeveelheid spaken opzich nemen al erg veel tijd in beslag, en er met je hand tussendoor gaan om het velgbed te behandelen lukt al helemaal niet.

Je zou dus buitenom het velgenbed moeten doen, maar alsnog kun je er dan lastig bij lijkt mij...
 
Is dit ook goed aan te brengen als de velgen onder de auto zit? Heb niet echt de ruimte om ze er tijdelijk af te halen, behandelen en weer te monteren..helaas

De binnenkant word dan wel erg lastig ;)

En dat is net het gedeelte wat ik persoonlijk het belangrijkste vind in goed in de rim te hebben staan!

Dus ik zou ze er zeker afhalen

Binnenkant/velgbed lijkt mij inderdaad zeker het belangrijkste in verband met de remstof. Voorzijde is ook zonder Gyeon nog redelijk schoon te houden, maar velgbed schoonhouden zonder dat ze bewerkt zijn met Rim wordt lastig lijkt me.
 
Thanks! Ik heb inderdaad de 3SDM met Gyeon Rim bewerkt, lijkt me behoorlijk ongemakkelijk deze, binnen gewenste verwerktijd, te kunnen behandelen. De hoeveelheid spaken opzich nemen al erg veel tijd in beslag, en er met je hand tussendoor gaan om het velgbed te behandelen lukt al helemaal niet.

Je zou dus buitenom het velgenbed moeten doen, maar alsnog kun je er dan lastig bij lijkt mij...

Ik ben een beetje het plot kwijt :confused: Ik snap dit bericht niet helemaal die ik gequote heb, kan ook aan mij liggen hoor.

Ja er gaat tijd in zitten maar je doet het toch in delen?

En dan alle andere berichten:
10 minuten, 6 tot 8, 2 tot 5 minuten.

En jij zegt dat je tevreden bent met het resultaat?.. Als jij tevreden bent heb je het goed gedaan!

Ook na een kwartier ben je niet te laat met Rim. Of langer zelfs.

Rim is niet een product dat je in 1x te laat bent, Rim word stroperig. En zelfs als het heel stroperig is kan je het nog uitpoetsen. Het kost alleen wat meer moeite!
Ik heb wel eens een druiper gevonden die er zeker al een half uur op zat, was stroperig maar kon het met een klein beetje moeite gewoon uitpoetsen.

Als jij het na 8 minuten heb gedaan, en het is je gelukt om uit te poetsen heb je het gewoon goed gedaan. Simpels :)
 
  • Leuk
Reacties: Altos
Ik ben een beetje het plot kwijt :confused: Ik snap dit bericht niet helemaal die ik gequote heb, kan ook aan mij liggen hoor.

Ja er gaat tijd in zitten maar je doet het toch in delen?

En dan alle andere berichten:
10 minuten, 6 tot 8, 2 tot 5 minuten.

En jij zegt dat je tevreden bent met het resultaat?.. Als jij tevreden bent heb je het goed gedaan!

Ook na een kwartier ben je niet te laat met Rim. Of langer zelfs.

Rim is niet een product dat je in 1x te laat bent, Rim word stroperig. En zelfs als het heel stroperig is kan je het nog uitpoetsen. Het kost alleen wat meer moeite!
Ik heb wel eens een druiper gevonden die er zeker al een half uur op zat, was stroperig maar kon het met een klein beetje moeite gewoon uitpoetsen.

Als jij het na 8 minuten heb gedaan, en het is je gelukt om uit te poetsen heb je het gewoon goed gedaan. Simpels :)


Nu ik het zo terug lees ben ik niet erg duidelijk geweest haha.

Ik had de velgen dus in 1x gedaan, geen delen.. Had meerdere filmpjes bekeken maar maar 1 filmpje waarbij diegene binnen en buitenkant appart deed.

Het uitwrijven ging inderdaad wel wat zwaar, maar het leek mij normaal. Ik wist tenslotte niet anders, want het was de eerste keer dat ik werkte met Gyeon Rim.

Qua tijd moet je kennelijk na 2-5 minuten gaan wrijven. Ik dacht in een filmpje 6-8 gezien te hebben. 10minuten is de tijd die ik maximaal ongeveer aan 1 velg kwijt was met het insmeren van de Rim, daarna ben ik gaan uitwrijven.


Duidelijker? :p