• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2M Cure vraagje

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste lezers,
Ik heb even een vraagde over de Gyeon Cure. Wilde het vandaag na het wassen van de auto aanbrengen op mijn Nanolex coating van anderhalve maand oud. Maar toen ik het probeerde bleef er zo'n waas achter net zo'n als er monello perfetto(detailler) is achtergebleven op de lak.
Komt dit door de huidige temperatuur? 4-5 graden is natuurlijk niet echt ideaal. Maar er staat op de Gyeon website niets over de temperatuur waarin het moet worden aangebracht.
Iemand enig idee?
 
Gaat het samen met de Nanolex coating? Ik weet niet of de cure speciaal alleen voor gyeon coatings is. Weet niet of er verschil van samenstelling is tussen de coatings
 
Kan het zijn dat je teveel hebt gebruikt?
Dat zou best kunnen:confused:(less is more in de detailwereld he) Ik heb het op een halve motorkap geprobeerd denk dat ik daar toch wel 4-5 spraytjes opgespoten heb(wel kleinste flesje).
Moet dit dan eigenlijk net zo dun als bijvoorbeeld Prep of Nanolex EX? Twee spuitjes voor een hele motorkap?
 
Gaat het samen met de Nanolex coating? Ik weet niet of de cure speciaal alleen voor gyeon coatings is. Weet niet of er verschil van samenstelling is tussen de coatings
In de brochure van Gyeon staat dat het voor elke coating gebruikt kan worden. Zo ook op een lak zonder coating dan wordt het een spray-sealant
 
Denk dat het een combinatie van factoren is.
- lage(re) temperatuur
- hoge luchtvochtigheid
- veel/weinig gebruikt

Gewoon een 2 tal spraytjes op een doek en over de lak heen halen. Dan een nieuw spraytje is voldoende. Daarna met een andere schone droge doek nawrijven.

Als je een waas of vlekken blijft houden en je wilt toch nog net even dat extra beetje bescherming aanbrengen, misschien is het een optie om bijvoorbeeld Gyeon WetCoat of Monello Acqufobia te gebruiken na het wassen?

Opsprayen en meteen afspuiten, instant bescherming.
Overigens vraag ik me af of het zin heeft omdat de coating slechts 1,5 maand oud is.

Nanolex Si3D 4 weken geleden aangebracht en sindsdien niet meer gewassen....
20161028_141218.jpg


Overigens vind ik het prima zo. Hiermee komt de auto prima de winter door. Indien de temperatuur het toelaat, dan was ik alleen de auto. Bescherming in de vorm van een coating is meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
+1 voor @nicknameless en @Ric325i. Gebruik het met enige regelmaat en als je een witte waas krijgt heb je teveel gebruikt. Tempratuur speelt echter ook een rolletje. Is heb met die koudere dagen vaker dat er een witte waas komt door het temperatuur verschil.

Spuit het zoals gezegd, 2 pufjes op een doek en in rechte lijnen aanbrengen.
 
Denk dat het een combinatie van factoren is.
- lage(re) temperatuur
- hoge luchtvochtigheid
- veel/weinig gebruikt

Gewoon een 2 tal spraytjes op een doek en over de lak heen halen. Dan een nieuw spraytje is voldoende. Daarna met een andere schone droge doek nawrijven.

Als je een waas of vlekken blijft houden en je wilt toch nog net even dat extra beetje bescherming aanbrengen, misschien is het een optie om bijvoorbeeld Gyeon WetCoat of Monello Acqufobia te gebruiken na het wassen?

Opsprayen en meteen afspuiten, instant bescherming.
Overigens vraag ik me af of het zin heeft omdat de coating slechts 1,5 maand oud is.

Nanolex Si3D 4 weken geleden aangebracht en sindsdien niet meer gewassen....
Bekijk bijlage 89427

Overigens vind ik het prima zo. Hiermee komt de auto prima de winter door. Indien de temperatuur het toelaat, dan was ik alleen de auto. Bescherming in de vorm van een coating is meer dan voldoende.

Ik snap dat het wel voldoende bescherming is. Maar ik heb maar één laag aangebracht en ik dacht om de coating toch even een goeie standtijd en bescherming te geven, er een laagje cure overheen te doen.

Zal binnenkort met een hogere temperatuur het is proberen met wat minder :)
 
Neem maar van mij aan dat alles wat je erop smeert, een minder lange standtijd heeft dan de coating an sich ;)

Mijn auto heeft ook slechts 1 laagje Si3D
 
Shit, ik vandaag mijn polo wassen. Is de beading en sheeting niet meer terug te krijgen waar ik de cure heb opgespoten. Hoe is dit nu mogelijk?

Heb alleen gewassen en even gekeken of nanolex ex werkte om het er af te krijgen. Maar dit hielp allemaal niet. Wat kan ik hier nu aan doen. Gaat mij toch niet vertellen dat het polijsten wordt en Si3D opnieuw aanbrengen?
 
Wat is er precies gebeurd? Je hebt geen beading/sheeting meer op juist die plekken waar je Cure hebt gebruikt? Of heb je geen beading/sheeting meer op de plekken waar je EX hebt gebruikt?
 
Wat is er precies gebeurd? Je hebt geen beading/sheeting meer op juist die plekken waar je Cure hebt gebruikt? Of heb je geen beading/sheeting meer op de plekken waar je EX hebt gebruikt?

Nee precies op de plek waar ik cure had gebruikt. Maar waarschijnlijk wat teveel. Ik had direct op de lak een aantal sprayen gespoten. Vervolgens kwam er een waas over, toen heb ik een schone mf gepakt en het een beetje proberen schoon te vegen.

Nu ging ik vandaag mijn auto wassen maar mijn beading kwam niet terug. Mijn auto had toevallig onder een boom gestaan dus ik dacht ligt misschien daar aan. Maar precies aan de andere kant van het dak is de beading en sheeting gewoon weer terug. Ik heb het nu tijdelijk opgelost met wetcoat.
 
Met wat heb je het erna schoongeveegd dan? Alleen een MF doek? Om die witte waas te voorkomen kan je de volgende keer beter een pufje of twee op je doek spuiten en vervolgens paneel per paneel behandelen.

Wel raar dat je überhaupt geen beading hebt op de paneel/panelen waar je Cure hebt gebruikt. Zal het gewoon nog eens proberen maar niet teveel gebruiken en op een doek spuiten en nu eens niet op de lak.
 
Hmm vreemd zeg. Ik denk niet dat je coating verdwenen is, maar ik heb geen idee hoe het kan dat je geen hydrofobische eigenschappen meer hebt.
 
Ik weet zo even snel niet hoe vergelijkbaar het is, maar ik gebruik Bathe+ ook gewoon op glas. Zowel puur als gefoamed werkt het vlekkeloos. Op de voorruit werkt het zelfs een beetie zoals RainX en dergelijke. :)
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Op de voorraam niet doen. Krijg je bobberende wissers van en een rare vette witte waas achter je wissers aan. Zij en achterruit (ook met wisser) is geen probleem. Ook zij-spiegels kan.
 
  • Leuk
Reactions: Donny