• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD+ hoeveelheid

cooter

Detailing addict
10 mei 2010
52
52
Ik ben benieuwd hoeveel QD+ jullie aanbrengen. Net zo weinig als Spray en Wipe of meer?
Ik heb het idee dat als je een oppervlak 2x behandeld het nog gladder wordt. Dus een grotere hoeveelheid in 1x zou misschien ook verschil kunnen maken. Mijn ervaring tot nu toe is heel goed. Auto is lekker glad en lijkt ook langer schoon te blijven.

Ik gebruik het ook zoals de Spray + go. Ik spray het eerst op de microdoek om het vervolgens aan te brengen en het later met een andere microdoek uit te buffen. En 2 coats ? of het meerwaarde geeft ben ik niet zo zeker van maar het is niet verkeerd.

Toevallig vanmiddag voor het eerst eens gebruikt, auto was een beetje stoffig........

Geweldig spul! Spaarzaam een mooie waas sprayen, veel er op spuiten is echt niet nodig.
Afnemen met mf doek, daarna uitpoetsen met een schone mf doek.
Mooie glans en zo glad als een paling en je auto ruikt ook nog eens lekker! :love

Ga dit PB spul vaker gebruiken!

Is het hiervoor handig om het opbrengen met de kortharige kant te doen van een doek, en dan uitwrijven met de langharige kant ? of 2 toch doeken gebruiken ?

Gisteren heb ik ook voor het eerst QD+ gebruikt in combinatie met een fles uit de groupbuy. Deze flessen kan je zo afstellen dat ze een heel fijne nevel verspreiden. Drie spraytjes voor een Laguna motorkap was ruim voldoende. Vervolgens heb ik het goed verdeeld met een PB mega towel en mooi op glas gebracht met een Carrand Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel. Wat een heerlijke doek is dat:love De verwerkbaarheid en glans vond ik fantastisch en is zeker een blijvertje!