• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD / spray en gloss aanmengen met water?

• Topicstarter Topicstarter bs
  • Startdatum Startdatum

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hoi allemaal,

Ik weet van poorboys dat je veel producten aan kan mengen met water, zo ook spray en wipe. Maar nu is mijn vraag: kan dat ook bij QD en spray en gloss van pb.

bedankt!

Ben je er tevreden van? ik namelijk niet spray en gloss laat een prachtige glans na maar laat strepen na en soms niet gemakkelijk uit te poetsen ...
En in de zon is het nog slechter

Klopt ik zelf heb deze ook een goeie beoordeling gegeven maarheb geleerd door dit product dat ik beter beoordeling geef na een maand en minstens 4 maal te gebruiken.
De 1st maal was het al 17 a 18 u dat ik dit product gebruikte,van de zon was al geen sprake meer die was al aan het uitbollen en de temp. daalde ook.
De Week erna was het 14u ik was de auto in de schaduw maar de temp. was al iets hoger en toen werkte het product niet mee ... slecht uitwrijven en strepen na laten ...
De 3de maal was het in de zon en dan is het product onhandelbaar strepen moeilijk uit te wrijven enz enz een wax gaat er beter af ...

Jij kiest ik raad het je niet aan
Sorry

Maar is spray en wipe dan hetzelfde als spray en gloss, want ik kom er niet zo goed meer uit.

Ik heb voor lange tijd Meguiars Quik Detailer [ mist en wipe] gebruikt, maar nu dat hij op is ga ik liever bij poorboys kijken. Is dit product ong. hetzelfde als de meg qd??

Heb zowel spray and wipe, spray and gloss en de QD+,.gebruik deze lekker binnen de garage. Nergens last van. De zon is lekker om in te zitten, maar niet goed voor je detailing spullen.

Hoelang doe je nou ong. met een fles van 946 ml van spray en gloss?
Want ik wil spray en wipe, qd en spray en gloss aanschaffen.

Voor de hele auto 8 ml per keer vind ik persoonlijk wel erg weinig, als ik bv. 10 ml pak kan ik bijna 95 x de auto ermee doen. Maar is verder een gallon dan te veel?, want als je kijkt naar prijs/ hoeveelheid is een gallon stukken goedkoper en kan je ook een paar jaar meedoen.

Snitser zei:
Heb zowel spray and wipe, spray and gloss en de QD+,.gebruik deze lekker binnen de garage. Nergens last van. De zon is lekker om in te zitten, maar niet goed voor je detailing spullen.

Touché ! :ja

Wat vinden jullie eigenlijk de beste detailerspray??
Want ik wil qd/spray en gloss/ wipe gaan bestellen en toen zij iemand op het forum dat spray en gloss strepen doet maken en toen begon ik te twijfelen, want de anderen hadden hier geen problemen mee zoals ik vernomen heb.

Lijstje:
- QD
- S&W
- S&G
- M135
- Red Mist

De ene vind product-X niks en de ander weer wel .... blijft een moeilijk verhaal.

Is het nou niet zo dat een product bij een bepaalde laklaag [ harde lak] en bepaalde kleur [ zwart] een voorkeur krijgt hier op het forum?