• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q²M Bathe Essence (Part 2)

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.647
193
42
Vandaag bij de Gyeon demo dag geweest bij CCHQ, op zich erg leuke en gezellige dag.

1 van de dingen die uiteraard besproken werd, was de Bath Essence. Een geconcentreerde shampoo waar ik veel over gelezen heb, maar over het algemeen niet veel positiefs. Zo zou de shampoo slecht schuimen, en niet lekker glijden.

En natuurlijk probeerde de heren van Gyeon hun producten te verkopen, maar toch wekte hun verhaal mijn interesse.

En zoals sommige hier weten ben ik niet vies van een extra shampootje :innocent: (al is het alleen voor de show) dus heb ik toch een flesje mee genomen om te testen. Er is hier op het forum al eerder een test gedaan van deze shampoo, maar een 2nd opinion kan nooit kwaad toch?

Zo’n dagje over auto’s over detailen praten maakt altijd wel wat in mijn wakker, dus zodra ik thuis kwam meteen de auto gefoamed voor het donker werd en de auto naar binnen gereden.

39035483945_6708afe5be_c.jpg

Toen even de velgen gewassen… Normaal doe ik dit als eerste stap, maar omdat het al donker werd was ik genoodzaakt te improviseren.

39223093804_3cc86363b6_c.jpg

En toen was het tijd om de shampoo te testen.

Zoals geadviseerd werd heb ik 5ml shampoo gebruikt op een volle grittguard (19L) emmer.

39933947371_1c453bb320_c.jpg

De shampoo op het laatste moment in de emmer gegooid, en toch viel de schuim mij persoonlijk niet bepaald tegen ofzo :rolleyes:

28153828019_2d5393268b_c.jpg

Nu zeiden de heren van Gyeon vandaag “if you like a bit of extra smoothness, try to put in a bit of essence in a foam lance and foam the the car prior to washing it” En aangezien dat ik niet vies ben van een beetje smoothness :yum heb ik dat ook maar gedaan.

Ook als geadviseerd, slechts 1 a 2 ml essence in een literfles gedaan en de auto in gefoamed.
Hier een foto waar ik slechts het eerste schot gelost had, maar voor die paar druppels essence kwam er toch een mooi laagje foam uit die goed op de auto bleef liggen.

26061444768_ff94db654e_c.jpg

En toen het wassen… tja wat kan ik er over zeggen…. 1 ding waar ik van hou bij shampoos is een lekker geurtje… daarom vind ik het ook leuk te variëren. Om er een paar te noemen hebben de Waxaddict, Mothers, BTBM, Gold Class en Lavare allemaal verschillende en en lekkere geurtjes. En dat mis ik toch bij een shampoo als deze. Maar dat wist ik van te voren.

Het belangrijkste van een shampoo is natuurlijk dat hij goed over de lak glijd. En ondanks dat toen ik mijn fingers in de emmers deed, ik de shampoo niet heel glad vond aan voelen, gleed de mitt op deze manier van wassen perfect over de lak. En daar gaat het toch uiteindelijk om.

39901440362_b8b71d11f9_c.jpg

Ik heb nog even een leuk gesprek met Johan gehad over de nieuwe producten, en ook deze shampoo was de revue gepasseerd. En Johan noemde de shampoo “sexloos” en dat is eigenlijk wel de beste manier om deze shampoo te beschrijven. Het is een extreem geconsecreerde shampoo die prima zijn werk doet, en ook super voordelig is wat een goed motief is voor deze shampoo te gaan... Maar sexloos! :blush:

Word het mij “go-to” shampoo? Nee… ik persoonlijk geef toch de voorkeur aan een fris en fruitig geurtje. Maar de shampoo heeft wel een veel betere indruk op mij gemaakt dan ik vooraf verwacht had.

Voor nu gaat hij mooi is de kast bij de rest van de shampoos, en blijf ik met smacht wachten op @Istnogferarie & @MeganeRS tot hun mijn nieuwe lading shampoos komen brengen :)

39933947291_947cd7bb09_c.jpg

Oja! En uiteraard uiteindelijk de auto gedroogd, de banden een laagje tyre gegeven en de lak voorzien van een jasje van Cure :heart_eyes::heart:

39223094374_e1da0bb9a1_c.jpg
 
Thanx voor de review, Mik! :) Ook ik had de ideeën over de Essence zoals je omschreef, maar krijg nu toch wel weer een goede vibe.

Een paar ml in een liter-foamfles... best schuimpie, zeg maar! :p

Wat shampoo met een luchtje betreft; Koop eens een flesje Dreft - Granaatappel ergens. Ik vind dit tot nu toe de lekkerste geur EVAH! ;) Als ik ooit een eigen shampoo ("Qaumpoo") mag uitbrengen, dan word dát de geur en kleur.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Leuk review, had een beetje dezelfde indruk als jijzelf beschreef in het begin.

De schuim ziet er niet bepaald weinig uit, sloeg die niet “dood” tijdens het wassen of na bv een halve auto te hebben gedaan?
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Niet zo extreem natuurlijk, maar het bleef lekker schuimen.

Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat wij zacht water hebben.
 
Wij hier ook. Waarde van 5F dacht ik. Wat dan weer zeer zacht is.

Maar ook ik hou van een kleurtje en vooral geurtje dus ik laat deze ook staan en de normale Bathe bevalt me prima
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik heb hem na de eerste keer niet meer gebruikt, maar ik zal hem binnenkort weer een keer uit de kast trekken. Foamen voor extra schuim tijdens het wassen doe ik de laatste tijd eigenlijk standaard, en dat bevalt me erg goed moet ik zeggen. Dat doe ik dan met een 'echte' foam, maar het resultaat is hetzelfde, en dat is dat de mitt nog wat gladder over de lak gaat.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Dankzij jouw review ga ik'm in mijn winkelmandje mikken denk ik.

M.b.t. het foamen: foamen jullie dan ook nog als prewash, of niet meer?