• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Quick Detail Opel Astra

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Zijn we weer, vandaag mocht ik aan een Opel Astra werken. De klant had een tijd terug zijn Nissan gebracht en was tevreden waardoor ik nu zijn nieuwe Opel Astra ook de nodige liefde mocht geven. Omdat de klant de auto maar 1 dag kan missen zijn we gegaan voor een opfrisbeurt en later zullen we nog overleggen voor een coating behandeling.
Het gaat dus om een snelle detail beurt en geen volledige behandeling dit keer.
De auto heeft 40.000 op de teller en zag er op zich nog prima uit.
Het gaat om deze Opel:

117559


Stap 1:

Als eerste ben ik begonnen met de auto grondig te wassen met Nanolex Pure Shampoo.
Gebruik gemaakt van de Incredi Washmitt en Valet Pro kwasten.
Daarna de auto gedroogd met de Nanolex Drying Towel.

117560
117561


117562
117563


117564
117565


Stap 2:

De velgen heb ik behandeld met Nanolex Wheel Cleaner and Iron Remover.
De banden heb ik behandeld met Nanolex Tire & Rubber restorer.
Dit alles nog gebruik met Valot Pro kwasten en Wheel Whoolies van Monello.

117566


117567


117568
117569


117570


Stap 3:

Het interieur heb ik eerst goed uitgezogen met de Numatic Henry en daarna volledig gereinigd met Nanolex Interior Cleaner.
Dit samen met Valet Pro kwasten voor het interieur.
Daarna heb ik het interieur behandeld met de nieuwe Nanolex Interior Dressing.
Mijn ervaring hiermee is dat het goed aanbrengt en een mooie finish achterlaat. Niet glossy of vettig maar gewoon natuurlijk.
Als ik het vergelijk met Gyeon preserve trek ik toch meer naar de Gyeon omdat het naar mijn mening een mooiere finish achterlaat.

117571
117572


117573
117574


117575
117576


117577
117578


Omdat het om een opfrist beurt gaat en ik maar 1 dag de tijd had heb ik gekozen om de auto 1 stap te polijsten.
Ik heb gebruik gemaakt van Nanolex Heavy Cut op sommige plekken om krasjes weg te halen en verder de hele auto gedaan met Nanolex Finish Polish.
Dit samen met de Rupes en Lake Country Green pad.
Hierna de auto getopped met Nanolex Hybrid Wax en de trims in de Gyeon Q2 Trim gezet.
De uitlaat nog behandeld met Great Lion Polish.

117579
117580
117581

117582


Thanks for reading Peeps and have a nice Sunday.
This guy is going to Netflix and Chill :)
 
Ja een paar plekjes twee stappen.
is moeilijk om de combinatie nog te maken van een hele week detailen op de zaak en dan nog thuis op een zondag of maandag. Maar dat gaat wel goed komen, even wat tijd geven. Dus duurt soms wat lang voordat ik een detail kan doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het al helemaal mooi dat je toch nog van je hobby je werk hebt kunnen maken. Misschien niet helemaal zoals je je had voorgesteld, maar eigenlijk wellicht nog beter zo... (Mooiere auto's, professioneler...)
Als je er doordeweeks al fulltime mee bezig bent, dan moet het in het weekend ook wel leuk blijven. (Er zijn meer dingen in het leven dan detailen alleen.) ;)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers