• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quick detailler na polijsten?

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Hallo,

Ik vroeg mij af: ik heb geen ipa of prep in huis maar wilde wel morgen aan de slag met polijsten. Waar kan ik het residu en de oliën mee verwijderen? Kan het bijvoorbeeld ook met een Quick Detailler?
 
Bedankt voor je reactie! Stel je hebt 70% alcohol, wat is de verhouding dan? 1:10? Of heb ik hogere percentage nodig? Waarom geen Dreft?
 
Dreft heeft een aantal toevoegingen (zoals glans verhogende middelen) en je wil een zo schoon als mogelijke lak.

Wellicht is het handig om je woonplaats te vermelden, misschien dat een forumlid je aan wat prep of ex kan helpen ?
 
Hallo,

Ik vroeg mij af: ik heb geen ipa of prep in huis maar wilde wel morgen aan de slag met polijsten. Waar kan ik het residu en de oliën mee verwijderen? Kan het bijvoorbeeld ook met een Quick Detailler?
Wil je na de polijstbeurt coaten moet je em echt ontvetten met bv Prep.
Wil je na de polijstbeurt waxen dan is het het best om te ontvetten met bv prep maar met heet water wassen /shampoo ben je de meeste oliën enz ook wel kwijt. In principe kun je daarna gewoon waxen
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Oh ja is ook logisch haha. Ik wilde het zelf maken, heb nog demi water.
Ik heb heel kort ook IPA gebruikt om te ontvetten maar na een Saab 9-3 Viggen ben ik daar direct mee gestopt.

Mocht je een auto treffen die een lak heeft die niet met IPA overweg kan dan wens ik je veel succes.
IPA maakt de lak ook veel te schraal waar Prep & EX zorgen voor een gladde laag. Zeker bij een lak die heel gevoelig is (zwarte Alfa 147) trek je na het gebruik van IPA de swirls er zo weer in.

De meerprijs die Prep & EX kosten ten opzichte van huisgemaakte IPA weegt echt niet op tegen de ellende die het kan veroorzaken.
 
Oke ik ga een prep kopen want wil niet dat het mijn lak aantast, nou heeft Seat vaak wel een harde lak maar wil geen risico lopen.

Bedankt iedereen voor de reacties!
 
@Steffiseat ,ook een harde lak kan toch “gevoelig” zijn zeker na wat stevige polijstbeurten. Afnemen met edgeless “gesloten lus” doeken scheelt al enorm.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat