• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quickie

Partagas

Detailing trainee
5 sep 2013
22
32
Dit is de eerste keer dat ik mijn auto niet met spons en zeem gedaan heb... Ik wist gewoon niet beter... Uiteindelijk dus maar eens de spullen getest die ik deze week gekocht heb. Jammer dat het weer zo wisselvallig was vanmiddag. Toen ik de auto zo'n beetje klaar had dacht ik er pas aan om wat foto's te maken :( Sorry... Anyway, ik ben begonnen met foamen want mijn auto was meer dan een maand niet gewassen. De nieuwe Autobrite schuiminjectie-lans doet het perfect en de Autobrite - Super Snow Foam geeft flink schuim. Na een kwartiertje weken het restschuim afgespoeld en toen gewassen met Surf City Garage Pacific Blue. Meguiar's Microfiber Washmitt voor het eerst gebruikt, uiteraard met 2 emmers. Velgen ook gewassen met Surf City Garage Pacific Blue. Een Chemical Guys Hedgehog Wheelbrush en een CSF Microfiber Washmitt gebruikt. Daarna ingespoten met Iron-X en na een paar minuten schoongespoten met de hogedrukreiniger. Auto gedroogd met CSF Delirium Orange Drying Towel. Auto en velgen in de was gezet met Surf City Garage Barrier Reef. De kunststof delen vanwege de regen niet gedaan. Morgen doe ik de binnenzijde. Heb alleen nog niet het juiste spul voor de lederen bekleding.

Bijlagen

• conv_29.webp
    conv_29.webp
    575,5 KB · Weergaven: 104
  • conv_30.webp
    conv_30.webp
    311,9 KB · Weergaven: 141
Ziet er weer mooi uit!
Waar heb je de banden mee gedaan?
Voor het interieur is Natural Look een echte aanrader (en kan je ook gebruiken voor leer, doe ik zelf ook).

hi_sven;340764 zei:
Ziet er weer mooi uit!
Waar heb je de banden mee gedaan?
Voor het interieur is Natural Look een echte aanrader (en kan je ook gebruiken voor leer, doe ik zelf ook).

De banden heb ik met een zachte "Sorbo" borstel schoongemaakt en daarna met een gel van Sonax behandeld.
Natural look staat inderdaad op mijn boodschappenlijstje maar voor de lederen bekleding wil ik Gliptone cleaner en Gliptone conditioner eens proberen. Het leer is "Nevada" bruin van kleur. Ansich heel netjes maar ik zit meestal met een spijkerbroek in de auto en die geven op den duur toch wel wat af...

Suggesties en tips zijn uiteraard altijd welkom ;)

Even zoeken naar de juiste verhouding(en) maar het is ook geen rocket science verder en erg voldoenend idd. voordat de washmitt eraan te pas komt.
Scheelt ook zeer of je een oudere of nieuwe (lees: goed werkende) Hogedruk erachter hebt staan.

Voor mij ook een blijver in de verzameling, misschien dat ik nog eens wat anders neem als de SSF maar dat zal blijken...

Dat ziet er fijn uit! :-)^ Altijd vervelend als het weer niet mee zit, maar volgens mij ben je er prima aan toe gekomen.

Misschien leuk als vergelijk. Hier zijn wat foto's van mijn "oude" Jeep. Zo zag hij er uit na 4 jaar. Nooit een wasstraat gezien en altijd (bijna wekelijks) gewassen met een Sonax autospons ]d~^ Wel altijd goede was gebruikt. Zomer- en winterbanden doe ik altijd op aparte velgen. Daarom zijn ze nog zo mooi...

Bijlagen

• conv_26.webp
    conv_26.webp
    511 KB · Weergaven: 88
  • conv_27.webp
    conv_27.webp
    458,2 KB · Weergaven: 80
  • conv_28.webp
    conv_28.webp
    337,5 KB · Weergaven: 101
Partagas;340761 zei:
De nieuwe Autobrite schuiminjectie-lans doet het perfect en de Autobrite - Super Snow Foam geeft flink schuim.
Na een kwartiertje weken het restschuim afgespoeld en toen gewassen met Surf City Garage Pacific Blue.
welke mengverhouding heb je gebruikt voor het foamen?
Ik nl ook de Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml gekocht, en de Autobrite foamlans voor Karcher. Beide zonder echte gebruiksaanwijzing...hoor graag hou jij de foam gemengd hebt en de lans hebt afgesteld

Van de Super Concentrate heb ik 150 ML gebruikt en dit met water aangevuld tot 600 ML. De fles dus niet helemaal vol gemaakt tot 700 ML. Met de stelschroef kun je een beetje experimenteren. Verder ligt het ook aan je HD reiniger. Ik heb een Karcher K4.600 MD en die levert 130 BAR.

bart1958;341324 zei:
Beide auto's met hetzelfde (geheime) kenteken ??

Uiterst zinvol zo'n reactie hoor... Het commentaar dat je tot nu toe op dit forum plaatst geeft aan dat je blijkbaar iets hebt met kentekens 8o

Jij hebt een scherp opmerkingsvermogen !. Ik vraag me af wat het nut is om een kenteken te verbergen. Is de auto niet verzekerd, betaal je geen MRB of heb je wat anders te verbergen ???.

Je kunt je afvragen wat je wil. Iedereen moet toch zeker zelf weten wat ie met z'n foto doet? Nooit slachtoffer van een kenteken-kopieerder geweest?
Anyway, dit forum gaat niet over kentekens maar over auto's poetsen/ detailing. Einde discussie :schaam

Ik denk dat er meer kentekencopieerders op de openbare weg zijn dan op dit forum..............sterker nog ik weet het wel zeker !.w^^w

Bart, de reden waarom mensen hun kenteken hier niet kenbaar maken is toch zeer simpel?!
Ze willen jou enkel provoceren en onnozele commentaar uitlokken.

Ze doen hun werk dusdanig goed, dat zowat elke post van je over kentekens gaat. Je zou nog gaan denken dat je er een strakke plasser van krijgt.
Geen erg hoor, ieder diertje zijn pleziertje...

En nu ontopic:

@ Partagas, ooit iets gebruikt voor je trims? Op de JEEP zien ze er toch echt wel goed uit voor een wagen van 4 jaar.

Ziet er weer super netjes uit.
Die jeep blijft leuk, had het type ervoor.
Een zwarte 3.7 L V6, maar miste de snelheid.
Vandaar weer de overgang naar wat snellers.

psychoboarderke;341375 zei:
@ Partagas, ooit iets gebruikt voor je trims? Op de JEEP zien ze er toch echt wel goed uit voor een wagen van 4 jaar.

Ik heb even nagekeken en ik heb warempel nog wat van dat spul... het is Sonax Kunststofreiniger Exterieur. De trims zelf zijn trouwens van aluminium maar de houders en de lichtbak uiteraard niet.
Die Jeep ging best veel off road en soms best ruig terrein met water, modder etc. Daarna had ik meestal wel even werk om het beestje weer helemaal schoon te krijgen ]d~^

psychoboarderke;341375 zei:
Bart, de reden waarom mensen hun kenteken hier niet kenbaar maken is toch zeer simpel?!
Ze willen jou enkel provoceren en onnozele commentaar uitlokken.

Ze doen hun werk dusdanig goed, dat zowat elke post van je over kentekens gaat. Je zou nog gaan denken dat je er een strakke plasser van krijgt.
Geen erg hoor, ieder diertje zijn pleziertje...

En nu ontopic:

Ik heb gewoon een onschuldige opmerking geplaatst, ik krijg allerlei wereldvreemde reacties maar niemand verklaart mij het nut en/of doel van het "afdekken" van een kenteken . Troost je, ook ik heb voor een vermogen aan poetsmiddelen staan en mijn auto' s ( Porsche, Mercedes, Opel gt, volvo en nog wat spul) zijn met grote regelmaat met kenteken en al terug te vinden op de oldtimerpagina van AMK op FB...ik heb best wat te verbergen maar niet het kenteken van mijn snorfiets of middenklasse automobiel.