• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Brutale vraag, wat is eigenlijk dat houtenframe met kippengaas onder je auto?
Je legt er toch geen spiegel neer om de onderkant te controleren op fabrieksnieuwe streepjes? :blush:
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: Quincy
Hier ook veel last van die beesten. Zuid Friesland, Drenthe en Kop van Overijssel.

Voor diegene die het niet kent, die beesten vreten de kabels door onder de motorkap. Vismerl wat erin verwerkt is lokt die beesten. Als je contactsleutel omdraait heb je een kerstboom in je dashboard. Alle lampen branden, allemaal storing.

Setje (dure) niet kabels erop en binnen no time weer kapot gevreten. Goedkope simpele oplossing is dan kippengaas, licht of als je de mogelijkheid hebt binnen parkeren.

Tja en helaas zijn er partijen die ze graag beschermt zie en houden terwijl het een plaag is geworden. Dus er iets aan doen mag wettelijk niet.
 
Dus er iets aan doen mag wettelijk niet.
Dit is niet helemaal waar. Je mag alles doen om ze tegen te gaan. Zolang je maar geen schade richt bij de beesten. Dus de benoemde opties zijn volkomen legaal.

Nog een tip is het aanpakken door middel van geur. Dit kan met hondenharen , speciale spray of zelfs wc blokjes. Als je op Google gaat zoeken vind je alle mogelijkheden redelijk snel :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Dit is niet helemaal waar. Je mag alles doen om ze tegen te gaan. Zolang je maar geen schade richt bij de beesten. Dus de benoemde opties zijn volkomen legaal.

Nog een tip is het aanpakken door middel van geur. Dit kan met hondenharen , speciale spray of zelfs wc blokjes. Als je op Google gaat zoeken vind je alle mogelijkheden redelijk snel :)
Kabels insprayen met vossengeur etc idd, maar weet je wat het beste werkt? Juist; een frame met kippengaas onder de auto ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Maar die beesten kunnen dus wel door heel je motorcompartiment heen bewegen maar niet tussen de onderzijde van je motor en het kippengaas in komen?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ze hebben een hekel aan een ondergrond die niet stabiel is, het kippengaas moet niet te strak gespannen in het frame. Eigenlijk hoort het ook wat breder te zijn dan de auto voor een goede werking dus 2 smalle frames naast de voorbanden zorgt ervoor dat ze er niet in kunnen. Veel werk voor een paar van die 'klote' beestjes ;)
 
  • Leuk
Reactions: Marc O en Quincy
Motorcompartiment lekker insmeren met een chemisch ruikende dressing laat ze wellicht ook wel naar de buren gaan
 
Helaas bij de andere auto al eens een kapotte turboslang gehad door zo’n rotbeest...

Toen ik deze auto kocht heb ik gelijk zo’n frame gemaakt, het is wat meer werk als je thuis komt en de auto parkeert, maar ik heb het er graag voor over;)

Ik heb het toen geprobeerd tijdelijk op te lossen maar dat werkte ook niet
EA61E283-7AC6-49B8-A5F6-5535D1A6783D.jpeg
F9EDBC06-90FA-4821-BB70-0CACA7647010.jpeg
 
  • Verbluft
Reactions: Marc O
Lopen de marters niet over de rand van het frame, of kunnen ze niet via de aandrijfas de motorruimte in klimmen? (het lijkt me dat ie nog tussen de band en het frame kan komen) Overigens is het probleem altijd de eerste paar uur als de (warme) auto wordt geparkeerd, als kabels en slangen zijn afgekoeld verspreiden ze weinig of geen geur meer, en zijn ze ook niet meer aantrekkelijk voor marters.
 
Dit is niet helemaal waar. Je mag alles doen om ze tegen te gaan. Zolang je maar geen schade richt bij de beesten. Dus de benoemde opties zijn volkomen legaal.

Dit geef ik zelf toch aan in de ena laatste alinea. Goedkope oplossing : kippengaas en licht (nachtdieren).

Vervolgens laatste alinea beschermt, waardoor plaag ontstaat en dat je er niets aan mag doen (afm#ken)

Beetje in het geheel lezen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean
Dingen kunnen snel gaan.. ik vond el Leon echt een mooie auto, maar eerlijk gezegd had ik nooit de "klik" en the feeling wat ik met andere auto's wel had.

Afgelopen vakantie naar Duitsland werd me wel duidelijk, dat qua ruimte deze auto niet voor ons bestemd was. Voor een weekje Duitsland was de auto al bijna te klein, laat staan als we 3 weken naar Espana gaan.. gelukkig was mijn vrouw het hierover ook eens met mij.

Vanmorgen hebben we de Leon ingeruild op een ... wat denken jullie ?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR