• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Dat mag uiteraard ook, ik ben er zelf ook nog niet kapot van :p

We kijken gewoon rustig verder..vanmiddag al een nieuw onderdeel gekocht voor de achterkant
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Vandaag de Leon weer eens even lekker gewassen en van binnen schoongemaakt met Nanolex interieur reiniger.. ook het interieurfilter maar eens vervangen ;)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat er best nog wat werk aan de Leon zit voor komende voorjaar.. hij is vanaf begin december al niet meer goed gewassen, hij is sindsdien 2 keer door een wasstraat geweest en die maken gewoon niet goed schoon zoals je dat met een handwas wel doet..

Op de zijflanken zitten best veel teerspetters en ook de velgen kreeg ik niet goed schoon, de remstof is alweer deels ingevreten omdat ze simpelweg niet goed schoongemaakt zijn de afgelopen 2 maanden :worried:
 

Bijlagen

  • IMG_3321.JPG
    IMG_3321.JPG
    436,7 KB · Weergaven: 188
Gisteren El Leon maar eens gewassen, ditmaal met CG Maxi Suds in de gele Meguiars bucket.. het plan was aanvankelijk om de zomerwielen er weer onder te zetten, maar ik heb eigenlijk altijd de tic om dan ook de auto echt helemaal schoon te hebben..

Afgelopen winterperiode zijn natuurlijk mijn voor en achterbumper gespoten en op het achterportier aan de bijrijderskant heeft de jongste met haar fiets wat krassen en deukjes veroorzaakt. Die heb ik toen wel gepolijst, maar er is nooit een wax opgekomen, al met al waren er dus behoorlijk wat delen die geen enkele bescherming hadden :worried:

Het plan om de wielen te wisselen is dus een dagje opgeschoven.. ik heb gisteren na het wassen de auto gekleid, er kwam nauwelijks vervuiling af, maar onderaan de portieren waren toch wel een aantal teerspetters te vinden die er met het kleien ook gauw af waren. Ik heb gekleid met Meguiars LT en de gewone klei van hetzelfde merk..

In september had ik nog de Si3D aangebracht, maar daarvan was ik toch niet helemaal tevreden.. de laag zat er natuurlijk wel op en moest verwijderd worden om zo met een schone lei te beginnen. Even getwijfeld om de Ultimate compound erbij te nemen, puur omdat ik dat zo lekker makkelijk verwerken vind.. toch maar voor honderd procent zekerheid gekozen en gewoon gepolijst. Monello Mezzo op geel, gevolgd door Monello Finale op groen deed een hele mooie metallic naar boven komen.. zo de hele auto afgewerkt. Hier even een paar foto's van na het polijsten..

IMG-3646.jpg

IMG-3645.jpg

IMG-3648.jpg

IMG-3647.jpg


De raamstijlen konden ook wel een opknapbeurt gebruiken..
IMG-3649.jpg


Lakwerk nadien gereinigd met Gyeon Prep waarna het lakwerk klaar was voor het toetje..deze had ik een tijdje terug al gekocht voor deze auto.. De 107 staat nu in de Collinite 476S en de Leon dus in de Soft99 New Fusso coat 12 months light wax

IMG-3644.jpg


Aanbrengen heb ik gedaan met het meegeleverde padje, ik heb deze wel iets vochtig gemaakt voor ik hem in de wax doopte... ik ben begonnen op de motorkap en heb geprobeerd hem zo dun mogelijk aan te brengen.. volgens de beschrijving moest de wax 5-8 minuten curen afhankelijk van de temperatuur.. ik heb de volledige motorkap in de wax gezet en daarna heb ik gewacht tot de wax genoeg gedroogd was.. afnemen was echt peanuts !
De lak werd er echt superglad van.. hele auto verder lekker gewaxed en vanmorgen de zomerwielen er onder gezet. De velgen behandeld met NXT wax, die was ik toch elke week en ik heb tussentijds geen velgenreiniger nodig om de wielen schoon te houden..bandjes in de Endurance gel en toen was hij klaar om op de gevoelige plaat vast te leggen

IMG-3651.jpg

IMG-3652.jpg

IMG-3653.jpg

IMG-3655.jpg

IMG-3656.jpg
 
Mooi resultaat! Daar zitten een paar beste uren in als ik dat zo lees. Goed idee om een prep product te gebruiken voordat je de wax erop zet. Ga ik mij maar eens in verdiepen.
 
Vandaag weer even fatsoenlijk tijd besteed aan El Leon...

k ben begonnen met de wielen, per zijde ingespoten met Non Ferro, toen emmer klaar gemaakt met Maxi S*ds shampoo en toen begonnen met de EZ detail borstel om het veldbed schoon te maken, daarna met de kleine variant tussen de spaken schoongemaakt en tot slot met de Mothers wheel brush het resterende van de velg schoon gemaakt..

Toen de andere wasemmers klaar gemaakt, voor de wasemmer gekozen voor WA shampoo en de Incredimitt.

De foamlance gevuld met 150 ml DJ iFoam en toen de HD aangeslingerd en een mooi pak schuim zijn werk laten doen..

Enkele minuten gewacht en toen begonnen met de wielkasten uitgespoten..aansluitend de rest van het foam afgespoten en de auto gewassen zoals gebruikelijk. Nadien alles gedroogd met de Monello Maestro en een droogdoek...

Interieur uitgezogen, dashboard afgenomen met WA interieurreiniger en een paar pufjes “new car smell” tot slot.. bandjes in de Meguiars tire gel

096-ED192-08-C9-4841-98-A9-DA164-EA495-AD.jpg

A7-E93-A16-8224-43-AB-A542-ED702215-AE71.jpg

C945-AE9-F-5668-43-C0-9-F6-B-4-C81-A1-B383-E3.jpg

B006-FAB3-DE09-4618-8-E86-3-E94-E2631447.jpg

F66-ECC12-11-FE-4-FB5-B6-DC-452-BBBEAB653.jpg

3-DF18-B56-6740-4-DAB-9-AA7-5-A9-F8-AC1-B1-A7.jpg

A5-B5-DE94-A7-C6-4227-BEFF-860-DA6-A56-F90.jpg

9-A32-C29-E-1528-4099-8-E4-E-217-A6-BF99-C91.jpg
 
Vandaag el Leon maar weer eens gewassen, het was inmiddels alweer 3 weken geleden..

6C943312-7641-47F3-9723-6CFA5B6170A0.jpeg
602E2B8D-1A11-43C0-87B9-283839B11A19.jpeg
7DCC3CB5-DBEF-4290-BEC4-7DC6B6A7192A.jpeg
5379CC14-13C0-4B85-8D12-380019B39F62.jpeg


Vandaag de auto gefoamed met Artico van Monello, deze lekker laten inwerken en in de tussentijd de wielen schoongemaakt met diverse kwasten en borstels.. ze zijn echt wel mooi, maar ook een pain in the *ss om mooi schoon te krijgen én houden..
Daarna de foam afgespoten en de wagen was al een heel stuk schoner.. de Meguiars Buckets had ik al gevuld met water en de ander met DJ Born to be Mild (30 ml), even kort de hogedruklans erin en een heerlijk schuim was het gevolg :heart_eyes:

El Leon gewassen en uiteindelijk afgespoeld met de gebonden straal, toen de Monello Maestro erbij om het meeste water weg te blazen en na de tijd even nalopen met een droogdoek..
Banden zijn behandeld met Sam's detailing Tyre shine en ramen schoongemaakt met Mothers Re Vision, stofzuiger door het interieur gehaald en dashboard afgenomen met WA interieur reiniger en hij kan er weer even tegenaan..

0A57717A-0CE5-43C3-BF0C-A29CBAAC9DE5.jpeg
DFE68052-B81A-462B-9302-C7DB22B6FCC9.jpeg
82808EF7-0965-43ED-8AB7-789F0E3BC7C9.jpeg
4DD2255F-1604-4CD1-ADB2-D6216A24B698.jpeg
D9176E1B-5D3F-4608-9F35-A2C078577A0A.jpeg
371A834C-43D7-4623-A93E-13D9163BAEC2.jpeg
 
Staat er weer gelikt bij, zwarte velgen bij een witte auto vind ik nog steeds mooi ogen alleen het is echt lastig bijhouden zoals je aangaf. Jammer dat ze ook een beetje wegvallen @Quincy

Hoe bevalt de Sam's?
 
Thanks @tamer , ik wil ze misschien de komende winter laten poedercoaten in een andere (lichtere) kleur zodat ze beter opvallen.. de Sam's houdt zich goed moet ik zeggen, de banden zijn nog mooi zwart, moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog niet heel veel heb gereden sindsdien ;)