• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Van de week veel gecommuniceerd met de verkoper van de Monterey velgen voor de Passat.. aanvankelijk had ik het idee om het te combineren met een bezoek aan Brussel met mijn vrouw.

Gisterenavond hoorde ik dat mijn inzet op het werk niet nodig was vandaag en dat bracht me op een idee..

Iets eerder dus, maar vandaag na de hockeywedstrijd in de auto gestapt met de jongste puberdochter om koers te zetten naar Leuven ;)

Een kleine 500 km en 6 uurtjes verder, ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie set VW Monterey velgen :blush:
De stickers van de banden zaten er nog op, dus hier kan ik heel wat km's mee maken. De velgen zijn niet nieuw en zullen wel opknappen van een schoonheidsbehandeling.. ik denk dat ik daar niet langer mee kan wachten dan tot morgen
20240323_185845.jpg
20240323_190004.jpg
 
Vanmorgen als eerste de Passat gewassen, maar toen ik net begonnen was, begon het te regenen :( en onder de carport waaide het ook flink.

Afijn, de auto gewoon verder gewassen en gedroogd.. toen in twijfel gestaan om de 107 ook te wassen of toch de nieuwe velgen maar te wassen en de-ironizen.

Toch gekozen voor de nieuwe velgen ;) alles goed gewassen, oude plakloodrestjes verwijderen, teer verwijderen, banden binnen en buitenkant reinigen etc

Later op de middag alles naar achter het huis gebracht om onder de overkapping, de velgen te polijsten want het leek wel of ze plaatselijk met een schuurspons waren gewassen..
20240324_145836.jpg20240324_145930.jpg

Als polijstmiddel Meguiars Ultimate compound gebruikt op mijn mini polisher en de blauwe polijstcone op de accuboormachine.

Ik heb nu twee wielen klaar, van de week de andere twee nog doen en dan de keuze voor bescherming.. ik heb nog een hele grote pot Poorboys wheelsealant staan, maar toch neig ik naar de nieuwe coating van Nanolex :blush:

Voor vandaag is het leuk geweest... alles is weer lekker stram door de houding haha, papa wordt oud o_O
20240324_165000.jpg
20240324_164845.jpg
 
Dat ziet er alweer zeer mooi uit de 2 velgen die je al gedaan hebt, goede keuze geweest :cool:.
Was een stukje rijden maar echt de moeite waard hiervoor.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Dan wil ik nog graag even advies vragen... ik klaagde afgelopen wasbeurt bij mijn vrouw dat de bescherming die ik een aantal weken geleden heb aangebracht, grotendeels al weg was.
Ze vertelde me dat ik dan komend weekend maar eens lekker met auto bezig moest gaan en hem van een coating voorzien. Nu wil het geval dat ik nog een zo goed als vol flesje Nanolex Si3D heb staan, maar de laatste twee keer heb ik wat strijd met dit goedje.. ik krijg het er niet lekker op.

Nu ben ik vooral wel gecharmeerd van de verwerkbaarheid van Cancoat EVO als ik dat zo allemaal zie op internet. De duurzaamheid zal misschien niet vergelijkbaar zijn met Si3D, maar het gemak spreekt in het voordeel van Cancoat.
Zou ik kunnen volstaan met een klein flesje 120 ml Gyeon Q2m Polish om de nog aanwezige bescherming te verwijderen? Het is niet dat het lakwerk weer gepolijst moet worden omdat er veel krasjes in zitten, het gaat puur om het verwijderen van de bescherming, of althans wat daarvan nog aanwezig is.

Het plan is dan als volgt;

- Wassen
- Drogen
- Q2m polish
- Wassen met Nanolex prewash concentrate om achtergebleven residu te verwijderen
- Gyeon Prep
- Gyeon Cancoat EVO aanbrengen

Ik zou dan eventueel ook de velgen voorzien van Cancoat, of kan ik dan beter een speciale coating voor velgen kopen?
 
Het lijkt mij een prima plan; "De Q²M Polish heeft een medium slijpgraad, ideaal voor een éénstaps opfrisbeurt." fus de resterende bescherming zul je hiermee verwijderen; de hoeveelheid zal ook voldoen.
Voor de velgen gebruik ik zelf altijd de Rim; op zich zal de Cancoat ook wel kunnen denk ik, maar ik vind velgen altijd relatief veel werk en dan gebruik ik liever een product wat er speciaal voor bedoeld is.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
@Quincy betreffende de polish, ik zou in jou geval de Menzerna 3000 pakken. Die doet net wat meer dan de Polish, vind ik.
Voor de velgen, die a.u.b. de Rim, die is lekker duurzaam.

Cancoat is echt prima product. Ik breng het zelf altijd aan met applicator pad. En zorg voor voldoende afneem doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Klinkt als een prima plan! Mooi spul dat CanCoat. Aangebroken flesje polish? Normaal gesproken zou je er wel 2 auto's mee kunnen doen.

CanCoat EVO op velgen is niet echt een houdbare oplossing ben ik achter gekomen deze winter. Toen ik gisteren de winterset schoonmaakte na het wisselen zat er nog 0.0 bescherming op.