• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B7 ] 2.0 TDI Highline

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.583
158
Averbode
Ik heb zelf ook al gemerkt dat glas sealant aanbrengen nefast is voor foam pads. Ik bracht de TW rain kleer eerst ook aan met een Meguiars foam wax pad, maar deze heeft het dus ook niet overleefd. Deze brokkelde helemaal uiteen. Nadien maar met make-up padjes aan de haal gegaan.

• Leuk
Reactions: Quincy

Fireworkfanatic

Detailing chief
24 aug 2020
104
75
Ha, ik was dus niet de enige met dit probleem. Had een keer RainX op de ruiten gedaan met die gele foampad van Meguiars. Kom ik de volgende dag in de schuur, overal gele dingen. Was die hele pad opgevreten door dat spul:eek:.

Dus nu gebruikt ik het op disco duo's, maar spoel ze daarna direct uit!

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.220
173
40
Doetinchem
Vandaag eens bezig geweest met het leer in de Passat..
Het leer was wel mat, maar ook bijna grijs :p

Enige tijd geleden al eens de leather cleaner van Sam’s Detailing gekocht met dit doel.. ik neem het leer regelmatig mee tijdens een rondje kunststof in het interieur met de WA interior cleaner dus heel veel vuil verwachtte ik niet.

Vanmiddag de attributen er maar eens bij gepakt.. het arsenaal voor vandaag; de cleaner van Sam’s, Gliptone conditioner, de Monello borstelset en diverse doeken.

Wat me al gelijk opviel was de hoeveelheid cleaner die er vrij kwam na een simpel pufje :confused: dat vind ik echt een serieus minpunt!
Zo goed en zo kwaad als het ging het leer helemaal (in delen uiteraard) ingespoten, geborsteld en met diverse doeken weer afgenomen. De cleaner schuimt wel als je hem inborsteld, ik vind hem vrij reukloos. Hij laat zich ook makkelijk afnemen zonder vlekken of iets dergelijks. De reinigingskracht is naar mijn idee wel goed, het “schuim” was niet meer “Sneeuwwit” ;) hij laat een mooie matte finish achter

Nadat ik het leer even had laten “uitwasemen” onder het genot van een bakkie koffie, heb ik de Gliptone conditioner erbij gepakt met de Autoglym perfect polish applicator, ideaal voor deze klus..
6625726A-699F-49C1-8174-4AD98A6A9375.jpeg

Ik heb niet echt fotos gemaakt, maar om toch een idee te geven, hier toch een plaatje.. het lijkt wat vlekkerig te zijn, ik heb later alles nog afgenomen met een droge badstoffen handdoek. Morgen bij daglicht nog maar eens kijken en eventueel wat foto’s kan maken.

Het leer is echt enorm opgeknapt, het is weer vol van kleur en ook weer erg soepel!
Ik denk ook dat dat geen overbodige luxe is met het oog op de stoelverwaming, ik neem aan dat dit het leer ook wel eerder droog maakt dan wanneer dit niet aanwezig is of niet gebruikt word

5D267140-A772-4848-B963-C7A13C31615C.jpeg

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
363
150
Ziet weer goed uit. Alleen echt heel mat is het niet geworden. Althans zo op de foto zie je bij de plek waar zeg knieholten rusten nog wat glans in het leer. Zelf ook wat leren bekleding gedaan met een ander merk en dan word het echt mat. Maar kan ook aan het licht liggen op de foto.

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
663
105
Ahum:
hier toch een plaatje.. het lijkt wat vlekkerig te zijn, ik heb later alles nog afgenomen met een droge badstoffen handdoek. Morgen bij daglicht nog maar eens kijken en eventueel wat foto’s kan maken.
Dus standby to be amazed. De Gliptone is bij mij in ieder geval netjes mat geworden.

• Leuk
Reactions: schaef

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
663
105
Nee, maar de oorzaak kan bij mij wel anders zijn natuurlijk.

Omdat mijn stoelen slecht verzorgd waren heb ik een dieptereiniging gedaan: afnemen met APC, toen met de Gliptone intensive cleaner en toen was het leer ook wel behoevend aan wat voeding.

Op basis van de Gliptone instructies heb ik toen meerdere applicaties gedaan (3x totaal) en zelfs toen trok het nog netjes mat weg.

• Leuk
Reactions: schaef

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
363
150
Ja is nu wel beter te zien dat het matter is geworden. Lichtinval en kleur zal er ook veel mee doen.
Maar kan er weer even tegenaan.

• Leuk
Reactions: Quincy