• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Ik hoor mijn vaste monteur ook weinig positieve dingen zeggen over de kwaliteit van de VAG producten. Enige tijd stond er een 4 jaar oude Cayenne diesel in de werkplaats voor een joekel van een reparatierekening. Zijn commentaar: als ze gewoon degelijk materiaal (voor kleppendeksel) hadden gebruikt, was er niets aan de hand. Nu een rekening van ruim 4 cijfers. Overigens: ook C-Klasses met allerhande storingen en ook Volvo is niet altijd meer wat het vroeger was geweest. Alles moet licht en vooral goedkoop, veel onderdelen niet meer ‘build to last’. Een auto wordt daarmee ook steeds meer een ‘wegwerp-artikel’, hetgeen er met private lease m.i. niet per se beter op wordt.

Zelf meerdere VAG’s gehad en gereden en eerlijk gezegd nooit echt problemen mee gehad. Ben wel benieuwd naar de opvolger van de Leon, Quincy!
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Het is toch een VAG geworden en wel een Passat ;)

Allereerst had ik via de mail contact gehad met de garage die de Passat te koop had staan. Mede vanwege de afstand hiervoor gekozen, stel dat de inruilprijs van de Leon dermate teleurstellend was, dan had ik de auto al weg kunnen strepen. Ik had via een bekende site een aantal auto's opgeslagen als favoriet, maar de Passat stak er voor mij toch wel bovenuit.
Natuurlijk komt dit ook wel door mijn voorliefde voor deze auto, dit is inmiddels de 5e Passat die we dan hebben gekocht.

Afgelopen woensdag thuis alles nog goed besproken en toch besloten om voor de Passat te gaan kijken.. na telefonisch contact te hebben gehad met de garage was de afspraak bevestigd.

Gisteren op tijd opgestaan, het wekkertje ging om 7:15 uur en kort daarna naar mijn vader gereden om hem op te halen. Na een bakje koffie zijn we ingestapt en ging onze reis naar Sneek o_O ze zeggen toch dat alle moois van ver komt ?!

Aangekomen bij de garage na een ritje van bijna 2 uur, eerst de beentjes even gestrekt en daarna naar binnen gelopen en me even gemeld. De verkoper was in de afhandeling van een aflevering wat ons mooi de gelegenheid gaf om alvast bij de Passat te kijken.
Het was goed dat mijn vader mee was, want eerlijk gezegd toen ik de auto zag was ik al verliefd.. :blush: op een gegeven moment kwam de verkoper er ook bij en vertelde hij het een en ander over de auto.
Toen de groene platen erop zaten was het tijd voor en proefrit, ik overhandigde de sleutels van de Leon aan de verkoper zodat hun ook even konden proefrijden en de auto konden bekijken.

Tijdens de proefrit de Passat maar eens mooi geparkeerd in het zonnetje zodat alles goed te zien was. Dat de auto lekker met een roterende machine was mishandeld werd al snel duidelijk. Er zitten uiteraard wel een aantal lakbeschadigingen op en aan maar de auto is dan ook wel 6 jaar oud, net zo oud als de Leon. Verder vond ik de auto er wel netjes uitzien, als ik me hierop zou uitleven, ken je de auto niet terug, daar ben ik van overtuigd.
Van binnen zag de auto ook er ook erg netjes uit, het leer was mooi mat, geen scheuren van droogte of iets in die geest.. het panoramadak behoeft in ieder geval wel even aandacht qua smering want je hoort dat er wat viezigheid tussen zit.

Verder zit de auto lekker ruim in de opties.. het is een Highline uitvoering met alle toeters en bellen, ik ben echt in mijn nopjes :cool: lederen interieur, panoramadak, elektrische kofferklep, elektrische trekhaak en verder alle zaken die tegenwoordig al snel als "normaal" worden gezien.

Dit weekend heb ik helaas late diensten dus wordt het wassen in ieder geval al niets.. maandag is de vrouw jarig dus dan word het ook niet gewaardeerd ben ik bang maar vanaf woensdag ben ik lekker een paar dagen vrij :p dus dan heb ik er lekker de tijd voor.

Ik heb nog niet echt foto's, maar om jullie toch een idee te geven van de nieuwe Passat hier toch een paar foto's..
Passat 1.jpg
Passat 2.jpg
 
Dat je niet voor die camper op de achtergrond van je foto bent gegaan, dan heb je pas ruimte ;)
Veel plezier met de Passat Quincy. Ben je bewust voor een diesel gegaan?
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Mooie auto! Luxe uitstraling. Veel veilige en probleemloze km dr mee.

Had ook zo maar mijn keuze kunnen zijn. Vooral dat chromen accent randje rondom onderlangs, ook bij de portieren. Dat kom ik niet veel tegen.
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Dat je niet voor die camper op de achtergrond van je foto bent gegaan, dan heb je pas ruimte ;)
Veel plezier met de Passat Quincy. Ben je bewust voor een diesel gegaan?

Haha, dat was ook wel wat geweest ja :p wel bewust gekozen voor diesel. De Leon was ook een diesel.. als ik de auto niet mee heb naar het werk, dan neemt mijn vrouw hem wel mee

veel plezier met je nieuwe auto!
even langs Hartog-Tuning te Alkmaar brengen om de overige PK's los te peuteren?
(potentie 180PK)

De Leon heb ik wel laten chippen, die ging van 110 naar 140 pk en het koppel was lekker toegenomen.. met deze weet ik het nog niet hoor. Moet ook de vrede een beetje bewaren in huis nu ;)

Mooie auto! Luxe uitstraling. Veel veilige en probleemloze km dr mee.

Had ook zo maar mijn keuze kunnen zijn. Vooral dat chromen accent randje rondom onderlangs, ook bij de portieren. Dat kom ik niet veel tegen.

Normaal ben ik ook niet zo van het chroom, maar op deze auto vind ik het wel echt gaaf staan inderdaad !

Gefeliciteerd! Heb ik nu ook een prijs gewonnen? :D veel plezier ermee!

Haha inderdaad, jij had het gelijk goed :p
 
  • Leuk
Reactions: RedCat