• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Verbaasd mij niet dat het weer een Passat station is geworden. Zo te zien een mooie uitvoering. Alvast veel rij- en detail plezier toegewenst.
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Vanmorgen toch even een snelle wasbeurt voor de Passat :p helaas niet zo uitgebreid als ik zou willen maar omwille van de tijd, was dit het maximaal haalbare..
De auto gefoamed met Monello, de wielen gewassen met diverse borstels en kwasten, bewust even geen ijzerverwijderaar of velgenreiniger gebruikt..
Auto weer onder hogedruk afgespoten, ook de wielkasten even uitgespoten.

Ik had een emmer klaar staan met Meguiars NXT shampoo erin en daar vervolgens de auto mee gewassen.. het viel me op dat over de hele auto een soort "vettige" substantie zat.. iemand een idee wat je daarvoor kunt gebruiken? Ik wil dat eigenlijk voor het polijsten doen omdat ik anders denk dat de pads heel snel vol zitten met deze substantie, heeft geen haast maar alvast handig om te weten toch?

Na het wassen de auto met gebonden straal afgespoten, veel water liep wel weg maar de Maestro was toch wel weer een uitkomst ! Na het drogen viel me op dat er waarschijnlijk wel gebruik is gemaakt van fillers, maar dat was te verwachten. De vliegenlijkjes zitten goed ingebakken, die komen er denk ik alleen nog af door te polijsten, kortom; genoeg te doen :laughing:

0223F721-731E-4287-BC6B-7A99C5DCF44F.jpeg
157DEFC4-CBF0-4B59-B5E9-3505685D2BD0.jpeg
932183BA-6745-4CAD-8762-4716E541F1E1.jpeg
 
het viel me op dat over de hele auto een soort "vettige" substantie zat.. iemand een idee wat je daarvoor kunt gebruiken? Ik wil dat eigenlijk voor het polijsten doen omdat ik anders denk dat de pads heel snel vol zitten met deze substantie
Ik zou een foam-en-wasbeurtje doen met Dreft. ;) Ontvetten die bende. (Hopelijk is het geen siliconen-dressing of andere troep)

Maar misschien heb je ook wel iets als de Nanolex - Prewas o.i.d. staan om te foamen en/of wassen, rondje met ontvetter en doeken, etc.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Veel detail plezier met de Passat, qua oppervlakte genoeg te detailen :p. Spreek uit ervaring :)
 
  • Grappig
Reactions: Quincy
Ik zou een foam-en-wasbeurtje doen met Dreft. ;) Ontvetten die bende. (Hopelijk is het geen siliconen-dressing of andere troep)

Maar misschien heb je ook wel iets als de Nanolex - Prewas o.i.d. staan om te foamen en/of wassen, rondje met ontvetter en doeken, etc.

Haha zo simpel kan het zijn inderdaad.. niet eens aan gedacht