• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Vanmorgen even de winterset van de Leon gepast.. de naafkapjes zitten er nu ook op / in en de banden zijn even op spanning gebracht. Een velg had behoorlijke stoeprandschade en achterin lag eenzelfde lichtmetalen velg, maar daarvan moest ik dus even de banden om laten wisselen.. dan gaat de velg met stoeprandschade in de kofferbak als reservewiel en daarbij biedt het me gelijk de mogelijkheid om de wielen fatsoenlijk schoon te maken voor ze er weer onder gaan :p

WhatsApp Image 2020-09-01 at 11.08.39.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-01 at 11.08.28.jpeg
 
Vandaag de Passat wederom gewassen maar deze keer met Dreft en daarnaast de hele auto ingespoten met Meguiar’s APC 1:10... nu is de vettige laag er wel af :innocent:

Verder alle sponningen schoongemaakt, inclusief panoramadak maar toen sloeg me de schrik even om het hart :eek: het dak wou niet meer dicht.. van alles geprobeerd met de schakelaar maar soms werkte het zelfs averechts, dan drukte ik de schakelaar “open” en ging het dak een deel dicht, heel vreemd en dat moet ik maar eens in de gaten houden.

Na even gewacht te hebben, nogmaals geprobeerd en toen ging het dak wel weer gewoon dicht..

Vanmiddag ben ik begonnen om de wielen schoon te maken.. ik heb er nog maar 3 omdat de andere nog bij de garage ligt om een band om te zetten.. de wielen ingespoten met DJ Ferrous dueller ,even gewacht op de paarse reactie en daarna met kwasten en borstels de wielen schoongemaakt, afgespoten met water en daarna ditzelfde nog eens gedaan met een velgenreiniger van Sonax..

Daarna de boormachine erbij genomen met de caramelschijf om alle resten van het planlood te verwijderen, daarna nog gewassen met shampoo en vervolgens gedroogd.

Toen de LE A1000 erbij gepakt en begonnen aan de binnenzijde met een polishingpadje icm Scholl S17, gevolgd door de DAP500 met eenzelfde pad en middel en daar kwam de glans tevoorschijn!

Helaas zijn er wel wat beschadigingen, maar voor nu is het al een hele verbetering, misschien dat ik ze in de winter wel laat poedercoaten, maar dat moet ik nog even bekijken..

Ik heb nu 3 wielen klaar, ik moet ze nog beschermen, maar ik twijfel wat te doen... ik heb nog een kwart flesje Nanolex SI3D, een volle (100ml) Gyeon One of nog een kwart flesje Gyeon Pure of zou ik toch gaan voor de Gyeon Rim ? Die zou ik dan nog wel moeten aanschaffen..
01F0D40F-2BB3-4648-B9A1-D7E90B15E070.jpeg
D09AC54D-4AAE-4EC1-847E-EDE459E392EB.jpeg
79DF1419-7E6B-42C1-9A0B-E1ED7279A4FE.jpeg
48CD34C4-DA74-43CC-A7B9-756FD139925F.jpeg
A057876C-7F3B-4657-87FE-11C36C83C493.jpeg
 
Die zijn mooi opgeknapt!
Wat betreft de coating zou ik eerder gaan voor 2 lagen van de Si3D tov van de one en de Pure. Deze keuze is gebaseerd op het feit dat je deze nog hebt staan.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
@Quincy al lekker op dreef met de Passat. Zag in het Monello topic dat je ook al met de lak bezig bent.

Toch een simpele vraag: hoe bevalt de Liquid Elements 1000? Ook op het lakwerk. Waar haal jij die pads weg, zijn die wel bij CC te krijgen?

Dank je.

Martijn
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik heb hem ergens anders gekocht, de pads heb ik daar ook gekocht, je mag me een pb sturen dan zeg ik je waar...

Ik vind het echt een aanwinst !
 
Afgelopen weekend weer iets verder gekomen met de Passie..

Ik had de mistlamp omranding ook maar even gedemonteerd en ook de mistlampen zelf er maar uitgehaald om zo alles goed te polijsten. Ik heb nu de voorbumper en de zijschepen in 3 stappen gepolijst, te weten inizio, mezzo en finale.

Zo wil stapsgewijs de hele auto gaan doen.. als ik dan helemaal “rond” ben, wil ik op een dag de hele auto nogmaals fijn polijsten, ontvetten en daarna in de coating zetten.

Zoals ik het nu kan oordelen zou dat volgende maand kunnen in de herfstvakantie, geen druk dus;)
2776D494-97BA-4D39-99E9-040FFFA6A3C7.jpeg
3A246DD4-2212-4DA6-BB5A-FE106FB0F1A5.jpeg
A8BEC1A7-01A7-4BB5-ADD6-A308CED39CFF.jpeg
 
Sorry dat ik jou topic gebruik om een vraag te stellen, maar ik zie dat jij vaker je velgen in een bescherming zet, ook aan de binnenkant.
Ik vroeg me af of dit kwaad kan voor als er bij het balanceren bijvoorbeeld een loodje geplakt moet worden.
Is er een kans dat dit loodje loskomt door de coating/wax die erop zit?
 
Sorry dat ik jou topic gebruik om een vraag te stellen, maar ik zie dat jij vaker je velgen in een bescherming zet, ook aan de binnenkant.
Ik vroeg me af of dit kwaad kan voor als er bij het balanceren bijvoorbeeld een loodje geplakt moet worden.
Is er een kans dat dit loodje loskomt door de coating/wax die erop zit?

Dat probleem heb ik nog niet eerder gehad eerlijk gezegd..
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Afgelopen weekend weer iets verder gekomen met de Passie..

Ik had de mistlamp omranding ook maar even gedemonteerd en ook de mistlampen zelf er maar uitgehaald om zo alles goed te polijsten. Ik heb nu de voorbumper en de zijschepen in 3 stappen gepolijst, te weten inizio, mezzo en finale.

Zo wil stapsgewijs de hele auto gaan doen.. als ik dan helemaal “rond” ben, wil ik op een dag de hele auto nogmaals fijn polijsten, ontvetten en daarna in de coating zetten.

Zoals ik het nu kan oordelen zou dat volgende maand kunnen in de herfstvakantie, geen druk dus;)Bekijk bijlage 132414Bekijk bijlage 132415Bekijk bijlage 132416


Dat is ook erg leuk om te doen op deze manier, stap voor stap en alles aanpakken. Plekken schoonmaken waar geen mens komt of iemand die ooit ziet, maar jij weet dat het schoon is.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Quincy
Toevallig vanmiddag een e-mail terug gehad van de Belgische VW dealer die hem nieuw geleverd heeft in 2014..

Ik heb de gehele onderhoudshistorie vanaf nieuw mogen ontvangen evenals een lijst met alle opties die aangevinkt zijn bij de bestelling ;) weer een mooi document rijker !
 
@Quincy waarom de kentekenhouder (en plaat) niet verwijderd om de voorbumper netjes te maken? Je komt dan toch altijd nog wat verder dan met zo'n fraaie mini polisher.